Data van 485.000 mensen gelekt
dinsdag 12 augustus 2025 om 10:22
Als je de afgelopen jaren mee hebt gedaan aan het onderzoek naar baarmoederhalskanker, liggen nu waarschijnlijk je gegevens op straat. Naast naam, adres , uitslag zou ook het bsn nummer er bij staan. Nou, lekker dan,
https://www.nu.nl/binnenland/6365307/da ... anker.html
https://www.nu.nl/binnenland/6365307/da ... anker.html
dinsdag 19 augustus 2025 om 16:24
Telefoonnummer en mailadres zijn niet gelekt.dweedledee schreef: ↑19-08-2025 16:16Ik heb ook de brief ontvangen. En heb al vage mails en sms’jes gekregen![]()
woensdag 20 augustus 2025 om 10:04
dweedledee schreef: ↑19-08-2025 17:26In de brief staat dat het bij een beperkt aantal mensen ook om emailadressen en telefoonnummers gaat.
Ik heb ook al (opvallend meer) sms en mailspam gehad..
Such fun!1
woensdag 20 augustus 2025 om 12:24
Ah ok, dat stond niet op de site. En hoeveel 'beperkt' is, dat is zeker niet bekend gemaakt. Is dat iedereen die zijn afspraak heeft laten bevestigen via email, dan zijn dat best veel mensen.dweedledee schreef: ↑19-08-2025 17:26In de brief staat dat het bij een beperkt aantal mensen ook om emailadressen en telefoonnummers gaat.
woensdag 20 augustus 2025 om 15:51
Was het alleen in Rijswijk dan? Half miljoen vrouwen ging het toch over?AnAppleADay schreef: ↑20-08-2025 15:50Ik heb de laatste week ook extreem veel phishing smsjes gehad maar zit niet in de gelekte gegevens (want niet in Rijswijk) dus denk dat het gewoon toeval is.
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 20 augustus 2025 om 15:53
Nee ik bedoel dat ik niet in de regio zit die aan het lab van Rijswijk hangt, maar gebruik maakt van het JBZ-lab:GroenTuintje schreef: ↑20-08-2025 15:51Was het alleen in Rijswijk dan? Half miljoen vrouwen ging het toch over?

woensdag 20 augustus 2025 om 16:55
Mehh, ik kreeg vandaag een brief dat mijn gegevens erbij zaten.
Het enige wat ik kan doen is alert blijven...Nou ja, da's ook maar een dooie mus.
Ik krijg, omdat ik al jaren een bedrijf heb, elke dag wel bakken met spam (mijn 06 nummer staat ook gewoon op internet). Misschien dat ik nu ook privé rare dingen ga krijgen. Maar het was me nog niet opgevallen.
Het enige wat ik kan doen is alert blijven...Nou ja, da's ook maar een dooie mus.
Ik krijg, omdat ik al jaren een bedrijf heb, elke dag wel bakken met spam (mijn 06 nummer staat ook gewoon op internet). Misschien dat ik nu ook privé rare dingen ga krijgen. Maar het was me nog niet opgevallen.
woensdag 20 augustus 2025 om 18:20
Dus het onderste deel van Nederland is gehackt?AnAppleADay schreef: ↑20-08-2025 15:53Nee ik bedoel dat ik niet in de regio zit die aan het lab van Rijswijk hangt, maar gebruik maakt van het JBZ-lab:
[/img]
woensdag 20 augustus 2025 om 19:24
Nee. Eurofins = Rijswijk.
woensdag 20 augustus 2025 om 20:18
Echt alert blijven dus. En niet alleen de komende maanden. Zie hieronder wat een expert erover zegt.
https://www.nu.nl/binnenland/6366246/el ... rzoek.html
https://www.nu.nl/binnenland/6366246/el ... rzoek.html
woensdag 20 augustus 2025 om 20:19
Ojee, dan ben ik ook de Sjaakdweedledee schreef: ↑20-08-2025 19:37Bovenste gedeelte van Nederland ging naar Rijswijk. Dus de blauwe kleur op de kaart.

woensdag 20 augustus 2025 om 20:23
Heb je toevallig onderstaand berichtje gehad?
Twee collega’s en ik hebben alledrie dit bericht gekregen. Dat vind ik wel heel toevallig.
Hi, sorry to bother you! I’m Mila from Randstad. We would like to offer you an online remote part-time job. The daily income is between 100-500 euros (paid daily), and if you make it your main job, you can earn even more. This job has no time or location restrictions, and you can work from home using your phone or computer, with no experience required. However, please note: (You must be at least 20 years old).
If you meet the requirements and would like to know more, please reply with “yes” or “no.”
Twee collega’s en ik hebben alledrie dit bericht gekregen. Dat vind ik wel heel toevallig.
Hi, sorry to bother you! I’m Mila from Randstad. We would like to offer you an online remote part-time job. The daily income is between 100-500 euros (paid daily), and if you make it your main job, you can earn even more. This job has no time or location restrictions, and you can work from home using your phone or computer, with no experience required. However, please note: (You must be at least 20 years old).
If you meet the requirements and would like to know more, please reply with “yes” or “no.”
woensdag 20 augustus 2025 om 22:56
dweedledee schreef: ↑20-08-2025 20:23Heb je toevallig onderstaand berichtje gehad?
Ja, deze ook gehad in een sms.
Such fun!1

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in