Geld & Recht alle pijlers

De 13e maand.. wat ga jij ermee doen?

03-11-2020 23:17 100 berichten
Hoi hoi,

De 13e maand. De één krijgt het, de ander niet. Ik krijg het gelukkig wel, ik gok zo rond de 600e dit jaar. Ik zet het dit jaar direct op de spaar en heb er nu nog geen doel voor.

En jullie? Hoeveel verwacht je te krijgen en wat ga je er mee doen?

P.s. door drukte zal ik niet elke dag kunnen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Waaaaat nog een dertiende maand in 2020!?!

Sorry.

Ik hoop op de corona bonus, maar reken er maar niet te hard op.
Sportsokken voor thuis ben ik bang.
Ik krijg een bonus en die gaat gewoon op de rekening en daar wordt niks speciaals mee gedaan.
Oppotten zodat ik hopelijk volgend jaar naar Kyiv en Berlijn kan...
Live long and prosper
De 13e maand gebruik ik deels voor de kerstcadeaus(12 man incl. Vriend, geen kinderen), ander deel gaat op de spaarrekening.

Corona bonus zouden wij ook in december of januari moeten ontvangen, deze zal aan de nieuwe airco's of de rolluiken op gaan van ons nieuwe huis.
Helft voor mn vakantiepotje en de helft voor mn huis en tuin potje
Been there, done that, got the T-shirt.
Eigenlijk voor de wintersport bestemd. Maar denk dat ik het dit jaar voor aflossing op de hypotheek ga gebruiken als de wintersport niet door gaat.
Beter een half motto....
Ik krijg het, maar een vetpot is het niet.
Met een beetje geluk volstaat het net voor de kerstcadeaus.

Al hoef ik dan niet enthousiast aan te kopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Jaaa, de 13de maand, ik verheug me er altijd enorm op. Die van mij is ruim €2000. Tot nu toe ging ik er altijd van op een verre vakantie. Maar dit keer zet ik het opzij. De Corona zorgbonus krijg ik als het goed is ook. Dat is extra fijn, want dat kan ik ook goed gebruiken (voor de babyuitzet). :heart:
Ik gebruik de eindejaarsuitkering altijd om mijn zorgpremie in een keer te betalen.

Dit jaar de rest al opgebruikt anders koop ik er supplementen en kleding van.
Heel saai, op de spaarrekening. Voor een andere auto t.z.t.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het gaat hier gewoon op de hoop. Misschien een wat duurder kerstcadeau dit jaar.
Spaargeld, op de buffer dus
Coronabonus en 13e maand gaan allebei op de spaad voor huis kopen. Maar 1 deel geef ik uit aan een nieuwe fiets, dat kan goedkoper via werk
Ik ruil de mijne om een volledige reiskostenvergoeding te krijgen, dan ik het bruto bedrag netto (tenminste, vorig jaar dan).
Bedrag deel ik dan door 3, deel naar mijn gewone spaarrekening, deel naar mijn spaarrekening voor onvoorziene uitgaves en een deel naar de DUO om extra af te lossen op mijn studieschuld.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik koop er een nieuwe outfit van en de rest gaat op de spaarrekening of in aandelen.
Mijn man krijgt het eind november, ik eind december. En wellicht krijg ik ook nog de zorg bonus.
Het gaat hier gewoon op de spaarrekening, heb t niet direct nodig.
Geen 13e maand hier. En de coronabonus is wel aangevraagd, maar krijg ik waarschijnlijk ook niet. Helaas pindakaas :)
De 13e maand en de Coronabonus gaan samen naar de spaarrekening en kunnen voor een eventuele wintersport gebruikt worden..maar of die doorgaat?
Jeej man en ik krijgen er allebei 1 in december!

Man krijgt volledig salaris, zo'n 2500 euro en ik kan mijn vakantiegeld en eindekaarsuitkering zelf kiezen wanneer ik wat uitbetaal. Heb nog maar 850 bruto over aan budget dus dat bedrag wordt na belasting overgemaakt naar mij. Bij elkaar dus een heerlijk bedrag om spulletjes voor de baby die eraan komt in februari te kopen!
Oh en ik ga er een belly print van laten maken, een beeldje van mijn zwangere lijf die 3d geprint wordt :hyper: is prijzig, maar vond het leuker dan een fotoshoot. En voor de rest zal het overgebleven bedrag heerlijk op de spaarrekening gaan. Kerstcadeaus koop ik al in november.
Linea recta door naar de spaarrekening. Vandaaruit komt het terecht bij de extra aflossing op de hypotheek, de vakantie of op de langere termijn bij een nieuwe auto voor mij of man, het opknappen van de badkamer of als gift aan de kinderen.

De bedragen krijgen bij ons geen oormerk mee, dus we weten nooit welke euro voor welk doel gebruikt wordt.
Ik kan mijn vakantiegeld e.d. (ongeveer 16%) ook gespreid uit laten betalen. Voor mij dus in november, zodat het er tijdig is om ziektekostenpremie in één keer te voldoen. Het restant komt automatisch in december.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
een 13e maand krijg ik niet, wel een kerstbonus. en ik lees dat mensen coronabonussen ook meetellen, die hebben we hier in duitsland al gehad, zowel van het werk als van de kinderbijslag. ik heb het op de spaarrekening gezet om het geld wat ik maandelijks mis nu ik krankengeld krijg aan te vullen.
Hier gaat denk ik 80 procent op de spaarrekening, volgend jaar begint onze zoon op het MBO en zal een dure laptop ed nodig hebben. Fijn om dat dan in 1 keer aan te kunnen schaffen.
De overige 20 procent is voor wat luxe rondom de feestdagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven