Geld & Recht alle pijlers

De ANWB Reiskosten chek.

31-05-2012 10:07 70 berichten
http://www.anwb.nl/auto/r ... eck,/reiskostencheck.html

Doe de ReiskostenCheck

Woon-werkverkeer volgend jaar duurder

Ontvangt u van uw werkgever een vergoeding voor uw woon-werkverkeer? Die vergoeding is nu nog onbelast, maar vanaf volgend jaar moet u er belasting over betalen. U gaat er dus financieel op achteruit, of u nu met uw auto of met de trein naar uw werk reist. Hoeveel deze bezuinigingsmaatregel van het kabinet u ongeveer gaat kosten kunt u hier uitrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat komt omdat je bij de ANWB 1 tarief kunt kiezen. Als je op de grens zit, valt in de praktijk een deel in 52%, en een deel in 42%.

De rekentool van de ANWB is gewoon simpel opgesteld, anders zou je veel meer moeten invullen (leeftijd, andere aftrekposten, gezinsleden, nou ja wat je zoal invult op je belastingformulier).
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Bij mij zijn ze aan het kijken naar het volgende:

ze mogen voor elke werknemer een klein gedeelte aftrekbaar van de belasting een vergoeding geven. Dat dekt weliswaar niet alle reiskosten zoals dat nu is, maar toch in ieder geval iets...

Het is alleen balen: nu werk ik nog op loopafstand van mijn huis, maar het bedrijf is overgenomen en gaat verhuizen waardoor ik straks 3 uur reistijd per dag heb waarschijnlijk......

Het is allemaal zo makkelijk bedacht door de politicie.... Verhuizen is voor mij geen optie ivm kids, sociaal vangnet en huis wat ws niet gauw verkocht is. Dus ik zal wel moeten reizen, maar mag blij zijn dat ik nog een baan heb!

Met de verkiezingen maar eens kijken welke partij ook van deze regel af wil!

Op de site van Rover kan je trouwens een petitie tekenen hier tegen. Ook de ANWB is er tegen in het verweer gekomen tegen dit belachelijke plan! Hopenlijk heeft dit zin!
Ik heb een echtgenoot met ruwweg dezelfde achteruitgang. Die 240 geldt voor ons als gezin. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe we dit gaan opvangen. Stoppen met sparen maar, denk ik. Ach, who needs a buffer anyway ;-)
91 euro per maand. Doe denk ik de zorgverzekering maar de deur uit.
Ik kreeg toch al geen reiskostenvergoeding (80 km/dag totaal). Dat scheelt weer.
150 euro pm minder :(
Voor mij kost het maar ca 20 euro maar mijn man die nu zakelijk 80.000 km per jaar rijdt en de auto niet prive gebruikt, omdat we zelf nog twee auto's hebben, gaat ca 800 euro netto in leveren... OMdat nu een bijtelling opgelegd wordt. Dat betekent zeker een auto wegdoen en een flinke aderlating. Prive die km;s gaan rijden is ook geen optie,( woon werkverkeer is al 100 km enkele reis) dan moet je elke drie jaar een auto kopen die je helemaal op moet rijden en dat voor 11 cent per km...
.
Wij gaan er met z'n 2en 250 euro op achteruit. Misschien wel meer, ik heb uitzicht op een andere baan (intern) waarbij ik meer ga verdienen dus in de hogere belastingschaal kom. Dus misschien blijft het voor mij per saldo hetzelfde.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Mijn vriend heeft een auto van zijn werkgever te leen die hij alleen voor woon-werk verkeer mag gebruiken. Zijn brandstofkosten worden volledig vergoed. Weten jullie hoe dit zit met de reiskostenvergoeding volgend jaar? Ik kom er niet helemaal uit.

Hij rijd 70km enkele reis, 4 dagen pw.
Ik krijg helemaal geen reiskostenvergoeding van mijn werkgever, maar ik mag wel een deel van mijn brutoloon gebruiken om als reiskostenvergoeding uit te betalen. Dan hoef ik over dat deel van mijn loon geen belasting te betalen en mijn werkgever kost het niets extra. Mijn vriend idem dito. Straks kan dat dus niet meer. Dit gaat ons straks dan ongeveer 400 euro per maand kosten als het doorgaat.
Moondancer schreef op 01 juni 2012 @ 12:07:

Mijn vriend heeft een auto van zijn werkgever te leen die hij alleen voor woon-werk verkeer mag gebruiken. Zijn brandstofkosten worden volledig vergoed. Weten jullie hoe dit zit met de reiskostenvergoeding volgend jaar? Ik kom er niet helemaal uit.

Hij rijd 70km enkele reis, 4 dagen pw.
Dat is bijna net onze situatie.... daar word je niet vrolijk van, want volgens mij krijg je gewoon de bijtelling over de cataloguswaarde van die auto voor je kiezen.
http://www.nu.nl/politiek ... eiskosten--maatregel.html

Heel gunstig
:cheer2: Hopelijk is dit waar
Ik hoop ook dat het waar is!! Door deze maatregel zouden zo veel mensen hard getroffen worden wat ook weer invloed op de koopkracht zou hebben..... Het zou de economie niet echt ten goede komen!

Aan de andere kant ook weer hypocriet! Die partijen hebben natuurlijk ook de kritieken mee gekregen en proberen nu natuurlijk weer een goed blaadje bij de kiezer te komen door te zeggen dat ze het er toch niet mee eens zijn......
Mijn man krijgt geen vergoeding maar rijdt in een oude Opel combo van t werk. Hij gebruikt hem niet privé. Hij gaat vaak

Vanuit huis naar de klant maar ook wel van huis naar de zaak.

Zoals het er nu uitziet zal hij dus bijtelling krijgen over die oude auto. Hoe reken je dit uit ? Het gaat overal over bijtelling Van nieuwwaarde.. Maar dit is al een oudere auto... En hij zit dus niet standaard vijf dagen per week op kantoor.. Hoe zit het dan ?
quote:poldervrouw schreef op 03 juni 2012 @ 11:55:

Mijn man krijgt geen vergoeding maar rijdt in een oude Opel combo van t werk. Hij gebruikt hem niet privé. Hij gaat vaak

Vanuit huis naar de klant maar ook wel van huis naar de zaak.

Zoals het er nu uitziet zal hij dus bijtelling krijgen over die oude auto. Hoe reken je dit uit ? Het gaat overal over bijtelling Van nieuwwaarde.. Maar dit is al een oudere auto... En hij zit dus niet standaard vijf dagen per week op kantoor.. Hoe zit het dan ?Gewoon bijtelling over de nieuwwaarde, cataloguswaarde..tenzij de auto ouder is dan 15 jaar ( volgens mij, is dat de grens)
Gaat me 180,- p.m kosten als ik het zo uitreken. Enkele reis 7 km. Behoorlijk bedrag. Het duurt nog een jaar voordat ik kan verhuizen naar een plaats dichter in de buurt van mijn werk (huis wordt nu gebouwd). Jammer, maar het is niet anders. Wordt bezuinigen en hopen dat naast deze kosten de auto ook geen rare kuren gaat vertonen. Anders wordt een auto een lekker duur grapje voor me! Ik kan nu net uit met de reiskostenvergoeding.
7 km? Ik neem aan dat dat 70 moet zijn? Anders krijg je meer dan een euro per km en zo gek zal je baas toch niet zijn?
Moet 57 km zijn. Ik denk niet dat mijn leidinggevende zo gek zou zijn mij dit bedrag zo te schenken -:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven