De ANWB Reiskosten chek.

donderdag 31 mei 2012 om 10:07
http://www.anwb.nl/auto/r ... eck,/reiskostencheck.html
Doe de ReiskostenCheck
Woon-werkverkeer volgend jaar duurder
Ontvangt u van uw werkgever een vergoeding voor uw woon-werkverkeer? Die vergoeding is nu nog onbelast, maar vanaf volgend jaar moet u er belasting over betalen. U gaat er dus financieel op achteruit, of u nu met uw auto of met de trein naar uw werk reist. Hoeveel deze bezuinigingsmaatregel van het kabinet u ongeveer gaat kosten kunt u hier uitrekenen.
Doe de ReiskostenCheck
Woon-werkverkeer volgend jaar duurder
Ontvangt u van uw werkgever een vergoeding voor uw woon-werkverkeer? Die vergoeding is nu nog onbelast, maar vanaf volgend jaar moet u er belasting over betalen. U gaat er dus financieel op achteruit, of u nu met uw auto of met de trein naar uw werk reist. Hoeveel deze bezuinigingsmaatregel van het kabinet u ongeveer gaat kosten kunt u hier uitrekenen.
donderdag 31 mei 2012 om 13:47
donderdag 31 mei 2012 om 16:07
Ik heb hem ook even gedaan maar kom er niet helemaal uit ( dat zal liggen aan een extreme drukke werkweek ) ik werk 4 dagen per week en mijn enkele reis is 127 kilometer ( ja, echt)
Nu ontvang ik de maximale reiskostenvergoeding van mijn werkgever en die is iets van 136 euro. Hoe moet ik hem dan invullen?
Mijn reiskostenvergoeding is een druppel op de plaat als je kijkt naar de kilometers die ik maak. Dat is dan wel weer goed gemaakt in het salaris wat ik ontvang.
Weet iemand hoe ik het nu moet berekenen?
Nu ontvang ik de maximale reiskostenvergoeding van mijn werkgever en die is iets van 136 euro. Hoe moet ik hem dan invullen?
Mijn reiskostenvergoeding is een druppel op de plaat als je kijkt naar de kilometers die ik maak. Dat is dan wel weer goed gemaakt in het salaris wat ik ontvang.
Weet iemand hoe ik het nu moet berekenen?

donderdag 31 mei 2012 om 18:37
Ik denk als volgt. Er vanuit gaande dat je 12x per jaar reiskoten ontvangt en niet in hoeft te leveren voor vakanties.
127 x 2 = 254 per dag x 4 = 1016 per week x 52 = 52832 km per jaar.
127 x 12 = 1524 reiskosten per jaar : 52832 = 0,028 cent per km. SZeg maar 3 cent. Als ik dan die berekening op de site maak gaat het jouw 40,36 euro per maand schelen.
donderdag 31 mei 2012 om 18:49
donderdag 31 mei 2012 om 20:09
Ik 29km, 4 dagen per week.
Partner 60km, 5 dagen per week.
Enkele reis.
Per maand 300euro inleveren, dus 3600euro per jaar.
Dan wordt je als werkende wel heel erg gedupeerd.
Verhuizen is geen optie, dan zouden we beide werk in dezelfde omgeving moeten vinden. En het huis verkopen dat we eigenhandig gebouwd hebben. Dat nooit!
Geen idee op welke partij we moeten gaan stemmen in september.
Partner 60km, 5 dagen per week.
Enkele reis.
Per maand 300euro inleveren, dus 3600euro per jaar.
Dan wordt je als werkende wel heel erg gedupeerd.
Verhuizen is geen optie, dan zouden we beide werk in dezelfde omgeving moeten vinden. En het huis verkopen dat we eigenhandig gebouwd hebben. Dat nooit!
Geen idee op welke partij we moeten gaan stemmen in september.
donderdag 31 mei 2012 om 20:24
Volgens mij kan dat simpeler. Ze krijgt E 136 reiskostenvergoeding en die wordt belast. Uitgaande van 42% gaat ze er dus E57 op achteruit.
Ik ga er zelf E 17 op achteruit. 21 km van werk, 5 dagen per week. Ik krijg maar 5 cent per km dus het verschil is minder groot als wanneer ik 19 cent per km zou krijgen.

donderdag 31 mei 2012 om 20:46
Hier zal het gezamenlijk om ongeveer 75 euro per maand gaan (voor ons tweeën). Ik heb 28 km enkele reis en man heeft 10km enkele reis.
Maar we moeten eerst maar eens afwachten. In de werkkostenregeling kan een werkgever ook nog wel wat betekenen. De vrije vergoeding gaat van 1,4% in 2012 naar 1.6% in 2013 en loopt op naar 2,1% in 2014. Een werkgever kan dus afhankelijk van zijn arbeidsvoorwaarden ook een hogere vergoeding geven voor de reiskostenvergoeding.
Maar we moeten eerst maar eens afwachten. In de werkkostenregeling kan een werkgever ook nog wel wat betekenen. De vrije vergoeding gaat van 1,4% in 2012 naar 1.6% in 2013 en loopt op naar 2,1% in 2014. Een werkgever kan dus afhankelijk van zijn arbeidsvoorwaarden ook een hogere vergoeding geven voor de reiskostenvergoeding.
donderdag 31 mei 2012 om 21:04
Nee hoor, de maatregel is dat je belasting moet betalen over de vergoeding. En hoeveel, dat is afhankelijk van hoeveel er in welke schijf valt. Niet 52% over de hele vergoeding terwijl je zelf minder dan die 56nog wat verdient. En als je net onder die grens zit, en met de reiskostenvergoeding erboven, hoef je echt alleen over die euro's boven de grens 52% te betalen, en over de rest 42%.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
donderdag 31 mei 2012 om 21:09
Ja, maar dan zit je toch ook in die schijf?
We praten een beetje langs elkaar heen, geloof ik.
Met je vorige post leek het alsof je stelde dat je 52% over de reiskostenvergoeding moet betalen, ook al verdien je verder een salaris dat niet eens in de 42% schijf komt. Dat klopt dus niet.
We praten een beetje langs elkaar heen, geloof ik.
Met je vorige post leek het alsof je stelde dat je 52% over de reiskostenvergoeding moet betalen, ook al verdien je verder een salaris dat niet eens in de 42% schijf komt. Dat klopt dus niet.
donderdag 31 mei 2012 om 21:18
Klopt, maar als je net aan in die 52% zit lijkt het mij wel handig uit te zoeken of een paar euro per jaar minder verdienen niet voordeliger is, vandaar.
Ik vind het gewoon belachelijk dat we er straks 200 per maand op achteruit gaan en niet alleen dat, ook de andere plannen die er op staan zorgen er voor dat we straks gewoon meer dat 15% achteruit gaan per maand.
Dat is echt veel en op een inkomen van rond de 2600 netto per maand is dat dus echt een boel en je pist overal net naast de pot.
We mogen niet klagen hoor, het is fijn dat er werk is en dat man best lekker verdiend, maar ik zeik dus gewoon even.
Snap je?
Ik vind het gewoon belachelijk dat we er straks 200 per maand op achteruit gaan en niet alleen dat, ook de andere plannen die er op staan zorgen er voor dat we straks gewoon meer dat 15% achteruit gaan per maand.
Dat is echt veel en op een inkomen van rond de 2600 netto per maand is dat dus echt een boel en je pist overal net naast de pot.
We mogen niet klagen hoor, het is fijn dat er werk is en dat man best lekker verdiend, maar ik zeik dus gewoon even.
Snap je?
donderdag 31 mei 2012 om 21:41
Dat heb ik eerder proberen uit te leggen (maar het lukt me kennelijk niet goed), dat is nooit voordeliger.
Tot 56000 is elke extra euro 58 cent, daarna is elke extra euro 48 cent. Ja, dat is minder, maar het gaat alleen om extra euro's.
Minder willen verdienen, levert je dus minder geld op. Zo simpel.
Ik snap wel dat je baalt van die zak geld die je in een keer kwijt raakt per maand als deze maatregel van kracht wordt.
donderdag 31 mei 2012 om 21:47
Dat snap ik, je legt het goed uit.
Alleen stel ik verdien 56.002 euro per jaar, de reiskosten worden straks belast naar de schijf waarin je zit.
Dus als ik 55.999 ga verdienen zit ik in de 42% en de reiskosten worden dan ook maar 42% belast, snap je?
Op die manier.
De reiskosten worden apart belast, dus niet bij je inkomen opgeteld als het ware, je betaald gewoon je percentage afhankelijk in welke schijf je op dat moment zit.
Want wij krijgen iets minder dan 400 reiskosten vergoeding van werkgever en die wordt gewoon volledig belast aangezien, we er 200,- pm op achteruit gaan.
Of ben ik nou echt heeeel erg blond?
Alleen stel ik verdien 56.002 euro per jaar, de reiskosten worden straks belast naar de schijf waarin je zit.
Dus als ik 55.999 ga verdienen zit ik in de 42% en de reiskosten worden dan ook maar 42% belast, snap je?
Op die manier.
De reiskosten worden apart belast, dus niet bij je inkomen opgeteld als het ware, je betaald gewoon je percentage afhankelijk in welke schijf je op dat moment zit.
Want wij krijgen iets minder dan 400 reiskosten vergoeding van werkgever en die wordt gewoon volledig belast aangezien, we er 200,- pm op achteruit gaan.
Of ben ik nou echt heeeel erg blond?
donderdag 31 mei 2012 om 21:51
Hoe kom je bij dat idee van "apart belasten"?
Ik zou zeggen, je verdient nu 55.999, en straks worden de reiskosten belast (12 * 400 = 4800 per jaar) is samen 60.799 inkomen. Daarvan wordt 4799 belast tegen 52% en 55.999 tegen lagere tarieven.
Het wordt gewoon bij elkaar opgeteld. Ik heb nergens gelezen dat het anders is.
Ik zou zeggen, je verdient nu 55.999, en straks worden de reiskosten belast (12 * 400 = 4800 per jaar) is samen 60.799 inkomen. Daarvan wordt 4799 belast tegen 52% en 55.999 tegen lagere tarieven.
Het wordt gewoon bij elkaar opgeteld. Ik heb nergens gelezen dat het anders is.