Geld & Recht alle pijlers

De woningbouwvereniging maakt er een potje van.

24-03-2012 15:25 67 berichten
Toen wij in januari terug kwamen van vakantie zag ik op onze bankrekening dat de woningbouwvereniging een bedrag had gestort met de mededeling teveel betaalde huur. Ik dacht nog dat is stom dan zal ik het wel twee keer hebben overgemaakt.

Verder niet meer aan gedacht.

Vandaag vroeg mijn zwager of wij geld naar hem konden overmaken, want de woningbouwvereniging had een fout gemaakt toen hij zijn huur betaald had en ze hadden het naar ons overgemaakt. De woningbouwverening had maar gezegd dat hij het bij ons moest vragen. Ik kon me er niets meer van herinneren, maar kwam na zoeken het gestorte bedrag uit januari tegen.

Nu is dat geld blijkbaar niet van ons, wij hebben er dus geen recht op. Maar het lijkt me toch niet handig als wij dat geld zelf naar mijn zwager overmaken. Dat is toch krom, dan krijg ik over een maand een brief thuis van de woningbouwverening dat ze een fout hebben gemaakt en of wij het even willen terugstorten.

Ik vind het heel vervelend voor mijn zwager (met gezin), want dit is voor hun veel geld. Maar wij hebben toch gezegd dat ze het met de woningbouwverening moeten regelen en dat die het weer met ons moeten regelen. Of zouden jullie het wel zo naar zwager overmaken?
Nee, niet overmaken. Ik zou eerst zelf eens een telefoontje naar de woningbouw doen om te horen hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als jij , dus via de woningbouw. Zeker niet zomaar naar zwager overmaken! Heb je een brief van dat ze je toen teveel hebben betaald? Heeft hij een brief? Dit soort dingen moet schriftelijk gaan. Anders heb je geen poot om op te staan als blijkt dat t allema toch niet klopt... Raar verhaal hoor van je zwager.

Heeft hij dezelfde achternaam als jullie ?
We zijn nu eind maart, en het is nog steeds niet opgelost?

Waarom heb jij het dan nog gehouden, en niet terug gestort naar de woningbouw?
Wat vaag allemaal...zou het indd via de woningbouwvereniging doen!
Het kan heel makkelijk, ga samen met je zwager naar de woningbouw, geef het geld aan de woningbouw met bewijs dat jij het heb afgehandeld, de woningbouw geeft het met bewijs van afgifte weer aan je zwager.
Ja zelfde achternaam. En nee wij hebben geen brief. Maar ik geloof mijn zwager wel, wij hebben een bedrag gekregen wat overeenkomt. Alleen als de woningbouwvereniging een fout heeft gemaakt, moeten zij dat recht zetten. Zij moeten geld naar zwager overmaken en ons een brief sturen.

Lullige voor mijn zwager is, dat zij zeggen ga maar naar je broer. En in eerste instantie kon ik me niet eens herinneren dat wij geld overgemaakt gekregen hadden, het is meer dan twee maanden geleden.

Dit is een familie ruzie in de maak.
quote:redband schreef op 24 maart 2012 @ 15:30:

We zijn nu eind maart, en het is nog steeds niet opgelost?

Waarom heb jij het dan nog gehouden, en niet terug gestort naar de woningbouw?De woningbouw heeft ons nooit op de hoogte gesteld. Ik hoorde dit vandaag pas van mijn zwager. En als bij het gestorte bedrag staat te veel betaalde huur, ga ik ervan uit dat het om onze huur gaat, niet die van mijn zwager.
Tuurlijk is dit geen familieruzie in de maak. Ga gewoon even samen naar de woningbouw en regel dit! Vooral niet moeilijker maken dan het is.
quote:reisa1978 schreef op 24 maart 2012 @ 15:35:

[...]

De woningbouw heeft ons nooit op de hoogte gesteld. Ik hoorde dit vandaag pas. En als bij het gestorte bedrag staat te veel betaalde huur, ga ik ervan uit dat het om onze huur gaat, niet die van mijn zwager. Wat heb ik daar mee te maken?Je had toch even je bankafschriften na kunnen kijken? Kom nou..
Hebben jullie exact dezelfde huur Reisa? Vond je niet dat je opeens erg veel geld over had die maand?
Nee,blijjkbaar niet, door de vakantie hebben ze het niet opgemerkt blijkbaar ( of al opgemaakt)
quote:nellaaa schreef op 24 maart 2012 @ 15:37:

Hebben jullie exact dezelfde huur Reisa? Vond je niet dat je opeens erg veel geld over had die maand?

Het blijkt op een paar centen na dezelfde huur te zijn. En in december met de vakantie heb ik daar niet op gelet.

Blijft over dat ik dit via de woningbouwverening wil regelen en niet rechtstreeks met zwager.
Je kan toch mee helpen het makkelijk oplossen samen met zwager en woningbouw? Het kan in een uurtje opgelost zijn.Of je moet het geld hebben opgemaakt, maar dat is niet het probleem van je zwager.
quote:reisa1978 schreef op 24 maart 2012 @ 15:39:

[...]

.

Blijft over dat ik dit via de woningbouwverening wil regelen en niet rechtstreeks met zwager.

Dan stap je samen met je zwager naar de woningbouw.

Kind kan de was doen.
Geld is geen probleem. Ik wil dat het de woningbouwverenging dit wel goed administreert en niet via de balie, waardoor deze fout is ontstaan. Ik wil alles op papier hebben.
Het kan toch ook via de woningbouw. Gewoon even samen op bezoek gaan daar. Geen problemen zoeken die er niet zijn hè! Dan heb je inderdaad wel een familieruzie in de maak.
Met je zwager naar de woningbouw gaan is toch niet zo moeilijk om het met zijn alle tegelijk op te lossen?
Ik zie het probleem niet.Ook geen Jerry Springer taferelen of iets voor rijdende rechter.
Ik zal zwager bellen en kijken wanneer we samen kunnen gaan.
Dit is alleen een famileruzie in de maak, als je dat er zelf van gaat maken....

Of.even samen met je zwager naar de woningbouw, of stort het geld uit januari terug naar de wb met mededeling dat het voor je zwagers adres was. De persoon bij de wbv dacht misschien even iets te praktisch dat jullie dat onderling wel konden regelen maar dat zou ik ook niet doen.

Feitelijk is het ook een onverplichte betaling die je hebt ontvangen en ben je verplicht die terug te storten op eerste aanzegging. Zou daar niet o wachten en gewoon nu doen.
Gezien de administratie van de woningbouwverening stort ik nu zomaar niets even terug, dan wordt het helemaal een zooi.
Maar als je het terug stort kan je het toch bewijzen dmv een afschrift oid? Ik zou het toch terug storten hoor...en dan maandag gelijk naar de wbv en zeggen dat jij het hebt terug gestort en dat hun moeten dat het administratief gezien goedkomt

edit: gaat er wel vaker iets mis bij de wbv trouwens?
De woningbouw heeft een pinaparaat staan, dan schrijven ze meteen een betalingsbewijs uit.

Anders contant betalen, met betalingsbewijs, en de woningbouw kan het weer contant doorschuiven aan je broer met betalingsbewijs.
quote:redband schreef op 24 maart 2012 @ 15:52:

De woningbouw heeft een pinaparaat staan, dan schrijven ze meteen een betalingsbewijs uit.Kan ook nog :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven