Degene die achterop knalt is altijd fout?
maandag 11 juni 2012 om 21:19
Net een ongelukje gehad. Sloeg rechtsaf en degene voor mij kwam op de baan voor de tegenliggers terecht, schrok van de tegenligger, week uit en remde ineens heel hard en bam, ik raakte m nog net tijdens t maken van de draai naar rechts. Ging niet hard, reden net weg bij t stoplicht namelijk. Gelukkig regende het ook nog ontzettend en moest ik remmen op de gladde rails van de trambaan waardoor ik slipte en de abs aanschoot dus het had erger kunnen zijn maar toch...
Nu ben ik zeker hoe dan ook schuldig? Ik heb wel een getuige, namelijk de tegenligger, die meteen al zei dat het niet mijn schuld was maar toch..
Nu ben ik zeker hoe dan ook schuldig? Ik heb wel een getuige, namelijk de tegenligger, die meteen al zei dat het niet mijn schuld was maar toch..

maandag 11 juni 2012 om 21:32

maandag 11 juni 2012 om 21:32
Ja. Je had meer afstand moeten houden is de stelregel. Dat je bij een stoplicht dicht op elkaar staat wil niet zeggen dat je dicht op elkaar moet rijden. Mij is geleerd om zoveel afstand te houden dat je de achterwielen van je voorganger ziet staan op het wegdek ( bij het stoppen voor een stoplicht)

maandag 11 juni 2012 om 21:36
We sloegen beiden af, een kruispunt over. Hij reed voor mij. Hij nam de bocht heel ruim, tot op de baan van de tegenliggers, schrok en remde en stuurde terug. Ik remde, begon te slippen, abs greep in en ik kon de auto nog net recht houden. Hij heeft rechtsachter schade, ik rechtsvoor maar meer richting de kant van het portier.
maandag 11 juni 2012 om 21:39
maandag 11 juni 2012 om 21:43
quote:_ebba schreef op 11 juni 2012 @ 21:30:
Tickel, ik denk dat hij dat inderdaad dacht. Hij was er niet bekend, ik wel. Bestuurder liet verder eigenlijk niets los, begon meteen over zijn schade die hij enorm vond (valt wel mee) dus daar nog maar even foto's van gemaakt.Ik vrees dat het toch te weinig afstand is geweest. Jij wist dat het 1 baan was, en dat je voorligger terug zou komen op die baan. Als hij een tandje gas had gegeven, dan had hij vloeiend vóór je kunnen komen. Misschien heb je geluk met het plotseling remmen, dat mag je niet zomaar doen nl.
Tickel, ik denk dat hij dat inderdaad dacht. Hij was er niet bekend, ik wel. Bestuurder liet verder eigenlijk niets los, begon meteen over zijn schade die hij enorm vond (valt wel mee) dus daar nog maar even foto's van gemaakt.Ik vrees dat het toch te weinig afstand is geweest. Jij wist dat het 1 baan was, en dat je voorligger terug zou komen op die baan. Als hij een tandje gas had gegeven, dan had hij vloeiend vóór je kunnen komen. Misschien heb je geluk met het plotseling remmen, dat mag je niet zomaar doen nl.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 11 juni 2012 om 21:44
quote:_ebba schreef op 11 juni 2012 @ 21:41:
Die zei niks, was duidelijk een typje 'help vrouwen achter het stuur'
De tegenligger is getuige en vindt dat mijn voorganger fout zit, maar goed je kan veel vinden, of je gelijk hebt is een tweede..Heb je wel alle gegevens van de getuige?
Die zei niks, was duidelijk een typje 'help vrouwen achter het stuur'
De tegenligger is getuige en vindt dat mijn voorganger fout zit, maar goed je kan veel vinden, of je gelijk hebt is een tweede..Heb je wel alle gegevens van de getuige?
“Don’t look back – you’re not going that way.”