Dure boodschappen
vrijdag 23 juni 2017 om 14:19
Hoi iedereen,
Ik woon sinds een 3-tal maanden met mijn vriend en heb sindsdien niet echt meer kunnen sparen, ik merk op dat wij veel geld aan de wekelijkse boodschappen geven, als ik nu van juli eens heb geteld zit ik alleen al aan 437.46 euro, Dus voordat ik mijn nieuwe loon zal hebben zal daar nog een zeker +200 euro bijkomen. Ik denk dus dat wij zeker aan 600 euro maar eigenlijk meer per maand zitten... mijn vriend stopt soms ook aan de winkel maar niet zo veel dus als zijn deel er bijkomt is dat zeker nog eens 70-100 euro.
Ik vraag me dus af hoe jullie dat doen om binnen een budget boodschappen te doen voor 2, en wat jullie dan dus laten liggen.
Ik probeer nu al zo veel mogelijk witte producten te kopen. Ik weet dat ik minder slaatjes die al verpakt zijn zou moeten kopen, maar voor de rest koop ik niet echt kant en klaar.
Aan flessenwater zal ik wel wat kwijt zijn volgens mij, maar mijn vriend wil dat persé ipv uit de kraan.
Hebben jullie tips die kunnen werken?
Bedankt alvast!
Ik woon sinds een 3-tal maanden met mijn vriend en heb sindsdien niet echt meer kunnen sparen, ik merk op dat wij veel geld aan de wekelijkse boodschappen geven, als ik nu van juli eens heb geteld zit ik alleen al aan 437.46 euro, Dus voordat ik mijn nieuwe loon zal hebben zal daar nog een zeker +200 euro bijkomen. Ik denk dus dat wij zeker aan 600 euro maar eigenlijk meer per maand zitten... mijn vriend stopt soms ook aan de winkel maar niet zo veel dus als zijn deel er bijkomt is dat zeker nog eens 70-100 euro.
Ik vraag me dus af hoe jullie dat doen om binnen een budget boodschappen te doen voor 2, en wat jullie dan dus laten liggen.
Ik probeer nu al zo veel mogelijk witte producten te kopen. Ik weet dat ik minder slaatjes die al verpakt zijn zou moeten kopen, maar voor de rest koop ik niet echt kant en klaar.
Aan flessenwater zal ik wel wat kwijt zijn volgens mij, maar mijn vriend wil dat persé ipv uit de kraan.
Hebben jullie tips die kunnen werken?
Bedankt alvast!
zondag 25 juni 2017 om 19:42
Zucht. Je zou bijvoorbeeld een lening kunnen afsluiten hij duo als je echt heel graag wilt studeren.
zondag 25 juni 2017 om 19:43
Waar is het gedeelte wat gezond is?lilyjo schreef: ↑25-06-2017 18:25Wij zijn met 5 personen (3 kinderen onder de 10) en 1 kat. Boodschappen max. 80 euro per week, meestal wel iets minder. Dan kom je totaal dus op zo'n € 300 per maand uit.
Afgelopen week boodschappen gedaan bij de Dirk. (even bedenken wat we allemaal gegeten hebben)
Melk 2x 1,5 liter
Yoghurt mager 2x
Yoghurt vol
Griekse yoghurt
Brood 5x
Stokbrood
Pindakaas
Hagelslag
Kaas plakken
Leverkaas
Crystal Clear maar dan huismerk
1x cola light
Macaroni + saus
Smac
Macaronigroente
Runderbouillon
Soepgroente
Gehakt (voldoende voor 2x)
Spinazie
Sperziebonen
Bietjes
Spaghetti + saus
Vissticks
Crackers
Rijstwafels
Biscuit
Pakjes drinken voor school
Bananen
Appels
Peren
1x schoolkoekjes
WC papier
Kattenbakkorrels
Vuilniszakken
Ontbijtgranen voor man
Luierbroekjes (jongste dochter 's nachts nog in de luiers)
IJsjes (huismerk)
Zakjes chips voor de kinderen
Zak snoep voor de snoeptrommel
Denk dat dat het wel zo'n beetje is..
1x friet gehaald bij de snackbar, dat kwam er nog bij dus. En ik had nog voor 2x vlees in de vriezer.
Vlees koop ik vaak in de aanbieding of als het 35% is ivm de datum, en dat vries ik dan in porties in.
Verder koop ik veel aanbiedingen en seizoensgroente. En ik ben aan de lijn dus dat scheelt chocolade in huis halen(man houdt niet van snoepen). Man werkt bij een alcohol-fabriek en krijgt daar altijd z'n rantsoen
dus dat scheelt uiteraard ook in de kosten.
Kattenvoer koop ik altijd in grootverbruik in de aanbieding.
Ik hou dit over:
Melk 2x 1,5 liter
Yoghurt mager 2x
Yoghurt vol
Griekse yoghurt
Soepgroente
Spinazie
Sperziebonen
Bietjes
Bananen
Appels
Peren
WC papier
Kattenbakkorrels
Vuilniszakken
En dan heb ik zuivelproducten er nog bij gelaten ondanks dat er veel discussies zijn in hoeverre dat gezond is of niet...
zondag 25 juni 2017 om 19:50
Het UWV geeft voor bepaalde zogenaamde 'kansberoepen' 2500 euro subsidie als je er een opleiding voor gaat volgen. Maar als je dat echt had gewild had je dat allang zelf kunnen uitzoeken natuurlijk...
zondag 25 juni 2017 om 19:54
lilyjo schreef: ↑25-06-2017 18:25
Denk dat dat het wel zo'n beetje is..
1x friet gehaald bij de snackbar, dat kwam er nog bij dus. En ik had nog voor 2x vlees in de vriezer.
Vlees koop ik vaak in de aanbieding of als het 35% is ivm de datum, en dat vries ik dan in porties in.
Verder koop ik veel aanbiedingen en seizoensgroente. En ik ben aan de lijn dus dat scheelt chocolade in huis halen(man houdt niet van snoepen). Man werkt bij een alcohol-fabriek en krijgt daar altijd z'n rantsoen ;) dus dat scheelt uiteraard ook in de kosten.
Kattenvoer koop ik altijd in grootverbruik in de aanbieding.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 25 juni 2017 om 20:45
Sorry, maar kattenbakkorrels zijn echt niet gezond. En volgens mij krijg je van vuilniszakken enorme diarree.Snoekbaars schreef: ↑25-06-2017 19:43Waar is het gedeelte wat gezond is?
Ik hou dit over:
Melk 2x 1,5 liter
Yoghurt mager 2x
Yoghurt vol
Griekse yoghurt
Soepgroente
Spinazie
Sperziebonen
Bietjes
Bananen
Appels
Peren
WC papier
Kattenbakkorrels
Vuilniszakken
En dan heb ik zuivelproducten er nog bij gelaten ondanks dat er veel discussies zijn in hoeverre dat gezond is of niet...
zondag 25 juni 2017 om 20:50
Ohw sorry, mag het alleen gezond zijn? In de macaroni en spaghetti zit een enorme bak groente. Aardappels groente en een stukje vlees zie ik geen kwaad in, maar 2x per week pasta of rijst eten de kinderen graag. We eten iedere dag veel fruit, de kinderen krijgen 1x per dag een snoepje en op woensdag een koekje mee naar school, verder fruit.
Pindakaas is ook vréselijk voor kinderen in de groei.. vetloos eten, foei!
Maar een keer een frietje eten is uiteraard uit den boze, dat was ik ff vergeten
Pindakaas is ook vréselijk voor kinderen in de groei.. vetloos eten, foei!
Maar een keer een frietje eten is uiteraard uit den boze, dat was ik ff vergeten
zondag 25 juni 2017 om 21:00
Ik heb al 3 studies gedaan omdat er geen banen in te vinden waren en déze studie dat wel zou doen. Helemaal ook zonder stufi, lekker werken er naast zoals het hoort toch? Niet zeuren maar gewoon doen?
Mijn klacht was juist dat gezanik 'als je écht wilt!'.... met mijn willen is niks mis hoor... ik solliciteer me suf en de de banen onder 'mijn niveau' hebben liever iemand van 15 jaar jonger want goedkoper, degene mét mijn diploma's gaan toch naar vriendjespolitiek/100 jaar ervaring/what-ever en dat weet ik omdat ze zowat huilen dat ze me niet konden aannemen. Met mij is niks mis, maar met de banenmarkt wél. Ik begrijp dat het voor jou veel fijner is dat jij ze oh zo speciaal en een uniek sneeuwvlokje kan voelen met je baan. Die je uiteraard hebt gekregen omdat jij véél meer studies hebt gedaan, vééél meer gesolliciteerd en véél meer 'gewoon wou'.
zondag 25 juni 2017 om 21:18
Snoekbaars schreef: ↑25-06-2017 21:00Ik begrijp dat het voor jou veel fijner is dat jij ze oh zo speciaal en een uniek sneeuwvlokje kan voelen met je baan. Die je uiteraard hebt gekregen omdat jij véél meer studies hebt gedaan, vééél meer gesolliciteerd en véél meer 'gewoon wou'.
Heb ik je iets misdaan of zo? Gatverdamme, wat reageer jij zuur en negatief zeg! Ik geef je een tip over een subsidie, aangezien je zelf de bizarre vraag stelde of een andere forummer je opleiding wil betalen.
Mocht het je interesseren: ik was al dik boven de 40 toen ik boventallig werd. Ik was toen net bezig met een opleiding in een heel andere richting. Inmiddels heb ik, na jarenlang van tijdelijk contract naar tijdelijk contract te zijn gehopt, sinds kort eindelijk weer een vaste baan in de richting van de opleiding die ik volgde. En dat zonder 100 jaar ervaring, zonder vriendjespolitiek, en met mijn inmiddels best wel hoge leeftijd voor een starter in mijn vakgebied.
Dat is dus waarschijnlijk omdat ik inderdaad 'meer wou' dan jij, en vooral omdat ik niet zo'n ongelofelijk negatieve, chagrijnige, zure, niksige mentaliteit uitstraal zoals jij die wel laat zien in dit topic.
zondag 25 juni 2017 om 21:33
Ik zou mezelf -gezien het feit dat je 3 studies gedaan hebt, je suf solliciteert onder je niveau en werkgevers in tranen uitbarsten omdat ze je niet aan kunnen nemen volgens jouw eigen zeggen- toch nog maar eens onder de loep nemen, érgens gaat er toch iets mis maar wat..?Snoekbaars schreef: ↑25-06-2017 21:00Ik heb al 3 studies gedaan omdat er geen banen in te vinden waren en déze studie dat wel zou doen. Helemaal ook zonder stufi, lekker werken er naast zoals het hoort toch? Niet zeuren maar gewoon doen?
Mijn klacht was juist dat gezanik 'als je écht wilt!'.... met mijn willen is niks mis hoor... ik solliciteer me suf en de de banen onder 'mijn niveau' hebben liever iemand van 15 jaar jonger want goedkoper, degene mét mijn diploma's gaan toch naar vriendjespolitiek/100 jaar ervaring/what-ever en dat weet ik omdat ze zowat huilen dat ze me niet konden aannemen. Met mij is niks mis, maar met de banenmarkt wél. Ik begrijp dat het voor jou veel fijner is dat jij ze oh zo speciaal en een uniek sneeuwvlokje kan voelen met je baan. Die je uiteraard hebt gekregen omdat jij véél meer studies hebt gedaan, vééél meer gesolliciteerd en véél meer 'gewoon wou'.
Sociale vaardigheden wellicht? Nee, vast niet maar wat dan wel...
zondag 25 juni 2017 om 22:33
Wat heeft studeren ermee te maken? Mijn man heeft een beroep waar je een eenjarige opleiding voor moet volgen en ik heb met mijn uni diploma een mbo baan maar we hebben het toch best goed financieel. En in je eentje zijn onze banen geen vetpot maar wij hebben altijd normaal boodschappen kunnen doen.
zondag 25 juni 2017 om 22:47
Als dit al niet genoeg gezonde, verse producten zijn voor 1 week dan zijn wij wel heel slecht bezigSnoekbaars schreef: ↑25-06-2017 19:43Waar is het gedeelte wat gezond is?
Ik hou dit over:
Melk 2x 1,5 liter
Yoghurt mager 2x
Yoghurt vol
Griekse yoghurt
Soepgroente
Spinazie
Sperziebonen
Bietjes
Bananen
Appels
Peren
Pivot! PIVOT!!!
zondag 25 juni 2017 om 23:01
Snoekbaars, dit is niet jouw topic, en er werd ook niet om deze ervaringen van jou gevraagd. Open alsjeblieft een eiegen topic zodat we dat vakkundig kunnen negeren.Snoekbaars schreef: ↑25-06-2017 21:00Ik heb al 3 studies gedaan omdat er geen banen in te vinden waren en déze studie dat wel zou doen. Helemaal ook zonder stufi, lekker werken er naast zoals het hoort toch? Niet zeuren maar gewoon doen?
On Topic: Ik vind zelf alle bonnen per week bijhouden en dan aanstrepen wat nutteloos was een goede. Al die gele dikke strepen zijn echt een eye opener!
Mijn mening, mijn keuze.
zondag 25 juni 2017 om 23:07
.Snoekbaars schreef: ↑25-06-2017 21:00Ik heb al 3 studies gedaan omdat er geen banen in te vinden waren en déze studie dat wel zou doen. Helemaal ook zonder stufi, lekker werken er naast zoals het hoort toch? Niet zeuren maar gewoon doen?
Er is ook veel mis met de banenmarkt. Het is ook oneerlijk verdeeld.
Soms kan je ook gewoon de pech hebben dat je in een baan terecht komt die gewoon rot is. Ik van het VWO met een veelbelovende toekomst uiteindelijk geëindigd, door omstandigheden, in een parttime baan met bijna minimumloon. Eerlijk? Leuk? Nee, echt niet.
Maar serieus, ''administratieve trutjes''?? Advocaten die neerkijken of ICT-ers? Vriendengroepen die daar geen rekening mee houden?
Wat een frustratie! Is het echt nodig om zo om je heen te schoppen? Daar ga je echt niet gelukkiger van worden!
Pivot! PIVOT!!!
maandag 26 juni 2017 om 18:15
Dit bedoelde ik als aanvulling op mijn vorige post.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 26 juni 2017 om 18:49
Trotter, het UWV is gestopt met de opleidingsvouchers. Die kun je dus niet meer aanvragen.
maandag 26 juni 2017 om 20:03
Jeetje snoekbaars, wat klink je zuur. Al denk je misschien van niet... dit moet je haast wel uitstralen in real life. De frustratie spat er gewoon van af. Je bekt mensen af, terwijl ze het gewoon goed bedoelen. Misschien is dat de reden waarom het maar niet lijkt te lukken? Negatief zijn de hele tijd slurpt energie, ook bij de mensen om je heen. En dat ligt echt niet aan het lage salaris.
Ik heb het ook jaren gered met een minimumloon en werk wat ik wel prima vond etc maar op een gegeven moment begon dat lage loon me tegen te staan... Toen ben ik maar een administratief trutje geworden zoals je het noemt. Nog steeds niet je van het qua niveau, werk is saai, maar de uitdaging haal ik wel uit mijn hobbies en vrije tijd. Betaald tenminste de rekeningen en zorgt ervoor dat ik de dingen die voor mij belangrijk zijn kan doen.
En als je het wat minder hebt en je geeft gewoon aan, sorry geen geld mag ik gewoon mijn eigen dingen meenemen voor op de Bbq anders kan ik niet, en je mag vervolgens niet komen van je vrienden moet je andere vrienden zoeken. Ik, en mijn vrienden betalen gewoon voor degene in de groep die het op dat moment wat minder heeft uit onszelf. Maar dat moet dan niet een verzuurd iemand zijn die altijd zuur spuwt en er maar van uit gaat dat wij/ ik wel even betaal omdat ik meer verdien? En anders organiseer je lekker je eigen Bbq american style. Iedereen neemt zelf wat mee, probleem opgelost. Spelletjes avond etc..
Willen ze dat niet? Toch eens andere vrienden zoeken.
Ik heb het ook jaren gered met een minimumloon en werk wat ik wel prima vond etc maar op een gegeven moment begon dat lage loon me tegen te staan... Toen ben ik maar een administratief trutje geworden zoals je het noemt. Nog steeds niet je van het qua niveau, werk is saai, maar de uitdaging haal ik wel uit mijn hobbies en vrije tijd. Betaald tenminste de rekeningen en zorgt ervoor dat ik de dingen die voor mij belangrijk zijn kan doen.
En als je het wat minder hebt en je geeft gewoon aan, sorry geen geld mag ik gewoon mijn eigen dingen meenemen voor op de Bbq anders kan ik niet, en je mag vervolgens niet komen van je vrienden moet je andere vrienden zoeken. Ik, en mijn vrienden betalen gewoon voor degene in de groep die het op dat moment wat minder heeft uit onszelf. Maar dat moet dan niet een verzuurd iemand zijn die altijd zuur spuwt en er maar van uit gaat dat wij/ ik wel even betaal omdat ik meer verdien? En anders organiseer je lekker je eigen Bbq american style. Iedereen neemt zelf wat mee, probleem opgelost. Spelletjes avond etc..
Willen ze dat niet? Toch eens andere vrienden zoeken.
maandag 26 juni 2017 om 21:53
Ik denk dat je je uitgaven nog eens een paar maanden moet bijhouden.
Als je net samenwoont heb je geen voorraad, dus ik kan me voorstellen dat je de eerste 2 maanden extra dingen hebt gekocht: sauzen, kruiden, diepvrieszakken, veel schoonmaakmiddel, voorraad waspoeder, olie, azijn, pakken rijst/mie enzovoort
Veel potjes beleg, bloem, koffie, thee,
Niet 1 pak soep maar 3 voor de voorraadkast.
enzovoort
Als je net samenwoont heb je geen voorraad, dus ik kan me voorstellen dat je de eerste 2 maanden extra dingen hebt gekocht: sauzen, kruiden, diepvrieszakken, veel schoonmaakmiddel, voorraad waspoeder, olie, azijn, pakken rijst/mie enzovoort
Veel potjes beleg, bloem, koffie, thee,
Niet 1 pak soep maar 3 voor de voorraadkast.
enzovoort
dinsdag 27 juni 2017 om 18:48
Zit er veel voorraad bij? Dat loopt ook vaak hoog in de kosten bij ons, zelfs of misschien vooral als het gunstige aanbiedingen zijn. Er is altijd wel íets érgens in de aanbieding en ik heb er erg aan moeten wennen om zowel op aanbiedingen als op voorraad te letten. Kocht zelf en van huis uit eigenlijk gewoon per dag/om de dag en alleen wat direct werd opgemaakt. In mijn hoofd is dat nog steeds gunstiger en goedkoper maar daar zal ik vast naast zitten. Voor ons ook niet haalbaar trouwens.
Belangrijker nog dan wat of hoeveel je koopt lijkt me hoeveel je (ongebruikt of half aangebroken) weggooit. Als dat niet veel is, is het ook weer niet zo erg dat je veel geld uitgeeft aan boodschappen.
Wij zitten aan ongeveer 375-425 per maand voor vier personen (2 volw, 1 peuter, 1 dreumes) exclusief luiers, schoonmaak- en verzorgingsproducten.
Belangrijker nog dan wat of hoeveel je koopt lijkt me hoeveel je (ongebruikt of half aangebroken) weggooit. Als dat niet veel is, is het ook weer niet zo erg dat je veel geld uitgeeft aan boodschappen.
Wij zitten aan ongeveer 375-425 per maand voor vier personen (2 volw, 1 peuter, 1 dreumes) exclusief luiers, schoonmaak- en verzorgingsproducten.
zaterdag 1 juli 2017 om 14:09
Jeetje wat een afgunst in dit topic!
Om even te reageren op de vraag. zoals ik al lees is België een stuk duurder dus dat lijkt mij een logische verklaring. Als jullie t echt niet kunnen betalen moet je op zoek naar goedkopere alternatieven. Vergeet niet dat je net pas samen woont dus dat je ook gewoon nog moet leren en kijken wat nu het beste is. Aldoende leert men! Ook jij. Ga is een middagje googelen qua boodschappen alternatieven enz. Maak een lijstje en ga aan de slag, neem er rustig de tijd voor.
Wij hebben tijden gehad dat we voor 50 euro boodschappen moesten doen. Heel lastig maar t lukte.
Nu leven we een stuk luxer en geven we tussen de 100 en de 120 euro per week uit aan boodschappen. Exclusief buiten de deur lunchen. Puur boodschappen.
Veel? misschien maar het kan nu en genieten we er ook van!
We bestellen ongeveer 1x per week en gaan bijna elk weekend buiten de deur lunchen.
Tips? Altijd vlees in de aanbieding kopen en in de diepvries. Groter inslaan bij bijvoorbeeld frisdrank als t in de aanbieding is. Seizoensfruit en bijna geen A merken kopen.
Succes met alles
Om even te reageren op de vraag. zoals ik al lees is België een stuk duurder dus dat lijkt mij een logische verklaring. Als jullie t echt niet kunnen betalen moet je op zoek naar goedkopere alternatieven. Vergeet niet dat je net pas samen woont dus dat je ook gewoon nog moet leren en kijken wat nu het beste is. Aldoende leert men! Ook jij. Ga is een middagje googelen qua boodschappen alternatieven enz. Maak een lijstje en ga aan de slag, neem er rustig de tijd voor.
Wij hebben tijden gehad dat we voor 50 euro boodschappen moesten doen. Heel lastig maar t lukte.
Nu leven we een stuk luxer en geven we tussen de 100 en de 120 euro per week uit aan boodschappen. Exclusief buiten de deur lunchen. Puur boodschappen.
Veel? misschien maar het kan nu en genieten we er ook van!
We bestellen ongeveer 1x per week en gaan bijna elk weekend buiten de deur lunchen.
Tips? Altijd vlees in de aanbieding kopen en in de diepvries. Groter inslaan bij bijvoorbeeld frisdrank als t in de aanbieding is. Seizoensfruit en bijna geen A merken kopen.
Succes met alles
zaterdag 1 juli 2017 om 14:27
zaterdag 1 juli 2017 om 15:04
Heeft België geen Lidl ? Die winkel vind ik zoveel fijner dan Aldi.
En ook veel luxeproducten. Ik koop er altijd groente, fruit en vlees/vis. De potjes groente zijn niet zo denderend, maar daarvan heb ik toch altijd wel een voorraad in huis. Koekjes en chips zijn ook prima, en mijn man is inmiddels toch overgestapt naar Lidl slasaus en pindakaas. Eerst mopperde hij, maar nu vindt hij het prima. Op woensdag ga ik naar de Turkse slager en haal daar voor twee/drie dagen vlees. En een bos munt voor 39 cent.
Gewoon zelf boterhammen smeren voor naar het werk, of een salade meenemen. Sinds ik bij de Turk die noedels van 39 cent (soms in de aanbieding voor 25 cent) heeft de kantine niets meer aan me verdiend. Precies goed als je even iets warms wilt hebben. Aardappels kook ik teveel, de volgende dag lekker opbakken.
Weet iemand welke sperziebonen in pot/blik wél lekker zijn? Ik heb de afgelopen tijd potten Hak, Lidl, AH eigen merk, AH basismerk geprobeerd en Lidl blik. Ze zijn gewoon niet lekker !
Verse sperziebonen bij de Jumbo gisteren, ook niet lekker. Wel beter, maar nog steeds niet lekker.
En ook veel luxeproducten. Ik koop er altijd groente, fruit en vlees/vis. De potjes groente zijn niet zo denderend, maar daarvan heb ik toch altijd wel een voorraad in huis. Koekjes en chips zijn ook prima, en mijn man is inmiddels toch overgestapt naar Lidl slasaus en pindakaas. Eerst mopperde hij, maar nu vindt hij het prima. Op woensdag ga ik naar de Turkse slager en haal daar voor twee/drie dagen vlees. En een bos munt voor 39 cent.
Gewoon zelf boterhammen smeren voor naar het werk, of een salade meenemen. Sinds ik bij de Turk die noedels van 39 cent (soms in de aanbieding voor 25 cent) heeft de kantine niets meer aan me verdiend. Precies goed als je even iets warms wilt hebben. Aardappels kook ik teveel, de volgende dag lekker opbakken.
Weet iemand welke sperziebonen in pot/blik wél lekker zijn? Ik heb de afgelopen tijd potten Hak, Lidl, AH eigen merk, AH basismerk geprobeerd en Lidl blik. Ze zijn gewoon niet lekker !
Verse sperziebonen bij de Jumbo gisteren, ook niet lekker. Wel beter, maar nog steeds niet lekker.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"