Geld & Recht alle pijlers

echtscheiding en subsidies

09-01-2016 14:23 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

heeft iemand een idee of je pas recht hebt op subsidies na echtscheiding of misschien al als de scheiding in gang is gezet?

Groetjes
quote:Amand schreef op 10 januari 2016 @ 12:26:

[...]

Geld dat je van de overheid krijgt zonder dat je er een tegenprestatie naar die overheid toe voor hoeft te leveren, valt voor mij onder de noemer 'subsidie'. HRA zeker dus ook. Sterker nog: het is een uitstekend voorbeeld zelfs.Je komt alleen in aanmerking voor toeslagen en aftrekposten als je belasting betaalt in Nederland. Die tegenprestatie is er dus wel degelijk en daarom is het geen subsidie. En is jouw minachting voor belastingbetalers die deze tegemoetkoming nodig hebben om in hun levensonderhoud te voorzien, misplaatst.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Gelukkig mag je zelf vinden wat je vindt, tallyho.
quote:tallyho schreef op 10 januari 2016 @ 12:30:

[...]

Je komt alleen in aanmerking voor toeslagen en aftrekposten als je belasting betaalt in Nederland. Die tegenprestatie is er dus wel degelijk en daarom is het geen subsidie. En is jouw minachting voor belastingbetalers die deze tegemoetkoming nodig hebben om in hun levensonderhoud te voorzien, misplaatst.

De tegenprestatie: "belasting betalen" is hooguit een randvoorwaarde.

Kern van een subsidie is dat je die krijgt om een bepaald doel mee te financieren. of dat nou het aanbrengen van zonnepanelen op je huis is, of het kopen van een huis of het verzorgen van een kind. In die zin heeft een aftrek dus precies hetzelfde effect als een subsidie of een toeslag.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 12 januari 2016 @ 12:10:

[...]

De tegenprestatie: "belasting betalen" is hooguit een randvoorwaarde.

Kern van een subsidie is dat je die krijgt om een bepaald doel mee te financieren. of dat nou het aanbrengen van zonnepanelen op je huis is, of het kopen van een huis of het verzorgen van een kind. In die zin heeft een aftrek dus precies hetzelfde effect als een subsidie of een toeslag.Klinkklare onzin, Om het juridisch te zeggen: het is een "voorwaarde om welke niet" hetgeen betekent dat als de voorwaarde er niet is er ook geen recht is. Net zo min dat als je geen eigen huis hebt je ook geen recht hebt op HRA. Ik denk dat ze zich bij de BD een breuk lachen als jij dan zegt "ja maar dat eigen huis dat ik niet heb, dat is maar een randvoorwaarde en daarom heb ik wel recht op HRA want mijn doel is om een eigen huis te bemachtigen, daar werk ik nu hard aan" of "ja sorry hoor, SVB ik ben hard bezig om zwanger te worden want mijn doel is een kind krijgen, kan nu alvast de KB vangen?"
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Ik vind het nogal laf om te stellen dat het feit dat je belasting betaalt gezien mag worden als excuus om maar gebruik te maken van deze tegemoetkoming. Het zou de belastingbetaler heel wat belasting schelen als men eerst eens zorgt de zaken op orde te hebben voordat men gescheiden gaat wonen.
quote:sushilala schreef op 12 januari 2016 @ 15:20:

Ik vind het nogal laf om te stellen dat het feit dat je belasting betaalt gezien mag worden als excuus om maar gebruik te maken van deze tegemoetkoming. Het zou de belastingbetaler heel wat belasting schelen als men eerst eens zorgt de zaken op orde te hebben voordat men gescheiden gaat wonen.Ik neem aan dat je het over de HRA hebt? Of mogen gescheiden ouders daar wel onbekommerd gebruik van maken?
Pfft. Ik moet ook beter weten. quote:Amand schreef op 10 januari 2016 @ 12:35:

Gelukkig mag je zelf vinden wat je vindt, tallyho.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 12 januari 2016 @ 16:16:

Pfft. Ik moet ook beter weten.

[...]

misschien zijn steekhoudende argumenten een goed idee?
quote:tallyho schreef op 13 januari 2016 @ 11:49:

[...]

misschien zijn steekhoudende argumenten een goed idee? Nee.

quote:merano schreef op 13 januari 2016 @ 11:58:

[...]

Nee. lekker stampvoeten met Amand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven