Geld & Recht alle pijlers

Een contract, bij de notaris, dat het waar is

12-04-2010 23:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door het hele verloven-topic. Volgende week gaan wij onze huwelijkse voorwaarden (HV) vastleggen bij de notaris. Tot nu toe willen we alleen onze studieschulden uitsluiten van de gemeensschap van goederen. We hebben verder geen schulden, alimentatieplichten of plannen om een eigen zaak te beginnen. Geen kinderen, huis samen gekocht. Zijn er nog andere dingen waar ik aan kan/ moet denken voor HV?
sorry, lees net terug dat dit al als tip gegeven was.
Geeft niet Somana, we zijn inmiddels getrouwd, maar dat is inderdaad in de HV opgenomen.
Da's een goede regel somana, had ik nog niet aan gedacht.

Wat ik eerder las, over het jaarlijkse verrekenbeding en het feit dat veel mensen die dat in hun HV hebben opgenomen die jaarlijkse verrekening maar overslaan, er schijnt een uitspraak van de Hoge Raad te liggen, dat wanneer de partners gedurende hun hele huwelijk zelf de HV niet op die manier hebben nageleefd, de scheiding onder 'gemeenschap van goederen' kan worden uitgesproken. Dat jaarlijks verrekenen, als je dat laat vastleggen, is dus wel een echte vereiste!
Inderdaad vlammetje.

Niet doen, is er geen recht meer op hebben.

Nou kwam een collega met het volgende ( * ) :

Er schijnt een wet te zijn gekomen in 2002,dat zegt dat ook al heb je HV opgesteld, alles wat je tíjdens het huwelijk binnen brengt daar niet onder valt. Dat HV gaat om wat je vóór het huwelijk ingebracht hebt.

Wat zoveel wil zeggen als, mocht de pakkumbeet belastingdienst een schuld (van na huwelijksdag) van je partner willen verhalen, ze sowieso uiteindelijk bij jou terecht komen. HV of niet.

Is dat zo?

(notarissen snappen het niet of antwoorden anders)

( * hear-say, dus checkerdecheck)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven