Geld & Recht alle pijlers

Eerste huis kopen

08-06-2018 14:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik zijn volle bak bezig met het sparen voor onz eeerste koopwoning. Nou las ik las laatst in een onderzoek dat jongeren gemiddeld een bedrag van 23.000 euro bij elkaar gespaard hebben wanneer ze hun eerste huis kopen.

Misschien zijn wij erg voorzichtig, maar 23.000 euro vonden wij persoonlijk best weinig (Als overdrachtskosten etc. Er ook nog vanaf gehaald moeten worden).

Even een brutale vraag: hoeveel hadden jullie gespaard voor jullie eerste koophuis (en hoeveel heb je besteed aan eventuele verbouwingen etc) of hoeveel wil je sparen voor je eerste koophuis?

Ik begrijp dat het appels met peren vergelijken is, want de een heeft natuurlijke andere wensen en eisen dan de ander. Maar ik ben benieuwd of jullie een indicatie kunnen geven.
Life begins at the end of your comfortzone
Niets. Het huis was meer waard dan de aankoopprijs met alles wat daar bij komt. Dat kan in deze regio nog...
Ik heb mijn eerste huis in 2008 gekocht, een heel andere tijd dus. Ik had max 2500 gespaard. Genoeg voor een wasmachine en wat tweedehands meubels. Flink verbouwd, maar dat kwam uit bouwdepot. Daarna heeft een lange tijd enorm onder water gestaan, dus ik raad mijn methode zeker niet aan, jullie klinken verstandig!
Mag ik vragen hoe oud die mensen die spaar bedragen (25.000 tot wel 80.000) waren? Ik als twintiger vind dit namelijk heel erg hoog.

Ik heb zelf nog geen huis gekocht, maar vriendlief wel. Wij zijn dus ook aan het oriënteren hoeveel spaargeld wij over ca. 2 jaar dienen te hebben: maar bijv. 60.000 is voor ons zeker niet haalbaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven