Geld & Recht alle pijlers

Eigen risico gespreid betalen

14-05-2015 14:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie het eigen risico gespreid betalen ?Bij welke zorgverzekeraar kan dit niet?
bij menzis kan dit
bij mijn zorgverzekeraar kan dat wel. ik zit bij Menzis. je moet gewoon even kijken op de website van je zorgverzekeraar, daar zal het vast wel staan
bij zilveren kruis kan het maar in de brief staat dat ze het ineens doen, je moet dus zelf via de site aanvragen dat ze het in delen afschrijven
Bij de Amersfoortse kun je het telefonisch aanvragen.
Zijn er überhaupt verzekeringen waar het niet kan? Bij PNO kan het ook, en bij DSW ook. Bij DSW kun je zelfs vooruit betalen in tien termijnen, en wat je niet gebruikt krijg je terug aan het eind van het jaar.
Het hangt er bij maatschappijen ook vanaf of je het vrijwillig eigen risico verhoogt hebt. Dan kan het bij een aantal niet gespreid.
Interpolis ook.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ditzo is ook geen probleem, gewoon ff bellen.
CZ kan gewoon gespreid betalen.
quote:Krullevaer schreef op 14 mei 2015 @ 14:44:

Zijn er überhaupt verzekeringen waar het niet kan? Bij PNO kan het ook, en bij DSW ook. Bij DSW kun je zelfs vooruit betalen in tien termijnen, en wat je niet gebruikt krijg je terug aan het eind van het jaar.Bij CZ kan dat vooruit betalen ook inderdaad.
Bellen bij Interpolis meteen na ontvangst van brief. Nooit een probleem.
quote:Feeksje1977 schreef op 14 mei 2015 @ 16:23:

Bellen bij Interpolis meteen na ontvangst van brief. Nooit een probleem.Eens. Sterker nog, bij mijn declaratie van autoschade ook nog binnen een week mijn schade vergoed gekregen.
Ik weet zeker dat ik elk jaar mijn eigen risico nodig heb. Ik maak gebruik van de regeling om vanaf maart 10 x 37,50 te betalen. Ik vind dat een fijne regeling, bij Salland. Kan je gewoon in het begin van het jaar al aangeven of je dat wil.
quote:gismo72 schreef op 14 mei 2015 @ 16:29:

Ik weet zeker dat ik elk jaar mijn eigen risico nodig heb. Ik maak gebruik van de regeling om vanaf maart 10 x 37,50 te betalen. Ik vind dat een fijne regeling, bij Salland. Kan je gewoon in het begin van het jaar al aangeven of je dat wil.dat is handig inderdaad
Ik zit bjj vgz, daar kan het niet. Wel ingediende declaraties kunnen in termijnen maar niet op voor hand
Volgens mij kan het wel bij iedere zorgverzekering. Je moet alleen opletten dat als je nog niet aan je max eigen risico zit je bij elke nieuwe nota weer opnieuw een betalingsregeling moet aanvragen.
quote:Zo.maar schreef op 14 mei 2015 @ 16:46:

Ik zit bjj vgz, daar kan het niet. Wel ingediende declaraties kunnen in termijnen maar niet op voor hand

Zo doet FBTO dat ook. Erg irritant en onoverzichtelijk omdat je steeds deelnota's krijgt en dus de regeling steeds moet aanpassen.

Extra irritant als je chronisch ziek bent en op voorhand weet dat je het eigen risico ieder jaar kwijt bent.
Ik betaal bij Kiemer ook mijn eigen risico in termijnen. Volgens mij heb ik dat één keer ingesteld en nu krijg ik elk jaar een brief dat het in 10x wordt afgeschreven.
Bij IZA kan het ook, kun je ook in het lopende jaar aanvragen. Bij Ohra kun je het alleen vóór 1 januari aanvragen voor het daaropvolgende jaar.
Bij menzis kan het idd ook. Je krijgt wel eerst een brief dat je een bepaald bedrag moet betalen (wanneer je iets gebruikt heb moet je gelijk betalen) en dan kan je via de site regelen dat je in termijnen wilt betalen. Het geldt wel alleen voor bedragen boven de 40 euro
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 mei 2015 @ 17:23:

[...]

Zo doet FBTO dat ook. Erg irritant en onoverzichtelijk omdat je steeds deelnota's krijgt en dus de regeling steeds moet aanpassen.

Extra irritant als je chronisch ziek bent en op voorhand weet dat je het eigen risico ieder jaar kwijt bent.Zo makkelijk is FBTO dan dus niet, zoals hun reclame je doet geloven. Je = in het algemeen.
Volgens mij kan het bij elke zorgverzekeraar. Bij salland wel in elk geval daar zit ik.

Je moet dit wel van tevoren aangeven als je hier gebruik van wilt maken, begin van het nieuwe jaar dus.. Dit kan niet meer later in het jaar als dus pas blijkt dat je het nodig hebt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 14 mei 2015 @ 19:28:

Volgens mij kan het bij elke zorgverzekeraar. Bij salland wel in elk geval daar zit ik.

Je moet dit wel van tevoren aangeven als je hier gebruik van wilt maken, begin van het nieuwe jaar dus.. Dit kan niet meer later in het jaar als dus pas blijkt dat je het nodig hebt.Nee hoor, ik belde altijd gewoon als ik de rekening kreeg en dan was het geen enkel probleem om die in termijnen te betalen. Inmiddels heb ik een verzekering waarbij ik vooruit kan betalen, maar dat kan ook lang niet bij elke verzekering.
Bij CZ Direct kan het ook, maar wel op tijd aanvragen. Meestal is dit aan het begin van het jaar.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven