Geld & Recht alle pijlers

Eigen Risico

14-01-2014 17:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Afgelopen zaterdag is er ingebroken in mijn auto en daarmee zijn beide zijramen ingeslagen. Alleen mn lifehammer is meegenomen, voor de rest lag er niks waardevols in de auto.

Uiteraard carglass gebeld en ze hebben keurig twee nieuwe ramen geplaatst. Echter mocht ik wel ¤100 eigen risico betalen.

Ook al ben ik all risk verzekerd, de verzekering dekt dit niet.

Is er dan echt niks hier aan te doen? Het voelt nu echt alsof de daders ¤100,- van mij gestolen hebben! Uiteraard begrijp ik het als ik het zelf zou hebben gedaan, maar aan inbraak kan ik toch niks doen?!?!
Daar is weinig aan te doen, op wie zou je het willen verhalen?
Pak de voorwaarden van je verzekering er eens bij. Daar staat het ER bedrag als het goed is in genoemd. Daar ben je zelf mee akkoord gegaan toen je deze verzekering hebt afgesloten.

Ik snap dat dit heel vervelend is, maar ER is nu eenmaal ook voor deze schades.
volgens mijn man die bij cg werkt kan dit kloppen,dit kan te maken hebben met de buurt waar je in woont en je verzekering en of je de eigen bijdrage afgekocht hebt.

Dit geld gaat trouwens niet naar cg maar naar je verzekeraar.
Eigen risico staat over het algemeen los van of je er iets aan kon doen.
Je hebt zelf die verzekering afgesloten destijds. Als je een verzekering zonder ER had gewild, had je die moeten afsluiten (maar dan had je wel meer premie betaald).
Heb je aangifte gedaan? Mochten ze ooit de verdachten pakken kun je je schade verhalen in het strafproces.
O en ga op zoek maar een verzekering zonder eigen risico
Ze slaan je ruiten in, om lifehammer mee te nemen, dat vind ik dan weer lollig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven