Geld & Recht alle pijlers

Einde WW - wat nu?

25-07-2016 12:38 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben 20 jaar en moeder van een tweeling. Ik heb een tijdje in de ww gezeten en deze eindigt nu.

Ik krijg wel kindgebondenbudget (het maximale) en zorgtoeslag. Dit was het.

Hier moet ik rekeningen en boodschappen van betalen.

Ik ben al een tijd hard opzoek gegaan naar werk. Elke dag stuur ik zo'n 4 sollicitaties door maar ik word nergens aangenomen.

Ik heb ook geen diploma's.

Ik mocht mijn MBO niveau 2 detailhandel versneld doen alleen in die tijd raakte ik zwanger en trok ik het geestelijk allemaal niet meer.

Nu is mijn vraag; wat kan ik doen om toch geld te hebben zolang ik geen werk heb? Ik blijf sowieso solliciteren dat zeker!

Bijstand zit er niet in omdat ik 20 ben en mijn ouders dus voor mij kunnen zorgen.

Groetjes
quote:loisnvt schreef op 25 juli 2016 @ 14:10:

[...]

Je kunt ze idd niet meer terugstoppen, heb je helemaal gelijk in.

In een ander topic las ik dat de kinderen 1 en 2 jaar zijn nu. Stel dat dat de waarheid is en TO dus bewust de 2e in haar situatie heeft laten komen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je ouders op een gegeven moment zeggen dat hun ondersteuning nu minder wordt of zal ophouden.Goh en ik maar denken dat een tweeling tegelijk komt...
quote:Wintertime16 schreef op 25 juli 2016 @ 14:25:

[...]

Wie betaalt er dan voor je?

Ik kan me voorstellen dat voorschieten lastig is. 4 dgn opvang is rond de 1200 euro, voor 2 maanden wordt dat al 2400. Dat zal TO niet op de spaarrekening hebben staan waarschijnlijk.Wij natuurlijk. TO is echt van haat levensdagen niet van plan om echt te gaan werken hoor. En al helemaal niet fulltime. Anders had ze geen kinderen genomen op die leeftijd en in die situatie
To, kun je echt echt geen baantje krijgen of voel je je er te goed voor?

Schoonmaken? Thuiszorg? Post/kranten bezorgen? Enz enz?
quote:Gooloib schreef op 25 juli 2016 @ 14:49:

To, kun je echt echt geen baantje krijgen of voel je je er te goed voor?

Schoonmaken? Thuiszorg? Post/kranten bezorgen? Enz enz?Er is altijd werk en zeker op haar leeftijd
quote:MRengine schreef op 25 juli 2016 @ 14:51:

[...]

Er is altijd werk en zeker op haar leeftijdNeem alleen de horeca eens. Alle kinderen van vrienden van mij in mijn omgeving van die leeftijd hebben bijbanen in de horeca.
Ze zegt het zelf al in haar laatste openingszin

Bijstand zit er niet in omdat ik 20 ben en mijn ouders dus voor mij kunnen zorgen.

Heeft de gemeente dat jouw reeds verteld?

[...]

Ik kan me voorstellen dat voorschieten lastig is. 4 dgn opvang is rond de 1200 euro, voor 2 maanden wordt dat al 2400. Dat zal TO niet op de spaarrekening hebben staan waarschijnlijk.De Belastingdienst. Ik heb echt nooit drie maanden zelf hoeven te betalen hoor.
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2016 @ 14:54:

[...]

Neem alleen de horeca eens. Alle kinderen van vrienden van mij in mijn omgeving van die leeftijd hebben bijbanen in de horeca.Als je bereid bent om hard te werken, is er doorgaans werk zat in de horeca........
Oh dear, how sad, never mind.
Goh je krijgt nog wat bijstand ook....

Bent u 18, 19 of 20 jaar? Dan kunt u recht op bijstand hebben. Deze bijstand is minder hoog dan die voor mensen van 21 jaar en ouder omdat uw ouders nog financieel verantwoordelijk zijn voor u.

Wel moet u gedurende 4 weken na uw melding voor bijstand eerst zelf op zoek naar werk en opleidingsmogelijkheden. Indien u nog een studie kan volgen waarvoor aanspraak op studiefinanciering bestaat, dan hebt u geen recht op bijstand. Dit geldt ook als u een studie kunt volgen waarvoor u geen studiefinanciering krijgt, maar het nalaat om te studeren.
Thuiszorg zoeken ze ook nog zat mensen.
quote:Habbekratz schreef op 25 juli 2016 @ 14:58:

Ze zegt het zelf al in haar laatste openingszin

Heeft de gemeente dat jouw reeds verteld?Zolang alleen een telefoniste dat meedeelt en er geen officiële aanvraag is geweest met een afwijzing zou ik dit niet meteen als waarheid aannemen.
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 15:00:

[...]

Als je bereid bent om hard te werken, is er doorgaans werk zat in de horeca........Dat zeg ik.
quote:Gooloib schreef op 25 juli 2016 @ 14:48:

[...]

Goh en ik maar denken dat een tweeling tegelijk komt...Heb je gelezen dat TO in een ander recent topic heeft gezegd dat haar kinderen 1 en 2 jaar oud zijn? Kan me nl voorstellen dat ze in dit topic schrijft dat het een tweeling is om sowieso minder negatieve reacties te krijgen gezien haar situatie.
Indien u nog een studie kan volgen waarvoor aanspraak op studiefinanciering bestaat, dan hebt u geen recht op bijstand.

Bij MBO krijg je dus nog studiefinanciering...............
quote:Star schreef op 25 juli 2016 @ 14:58:

[...]

De Belastingdienst. Ik heb echt nooit drie maanden zelf hoeven te betalen hoor.Ja ok. Jij zegt dat je nooit iets hebt betaald. Dat klopt dan niet want zelfs met het laagste inkomen en hoogste Kot betaal je nog een paar procent zelf.
Zsm bijstand aanvragen.

Daarvoor moet je een formulier invullen en al je persoonlijke gegevens.

Goed dat je er al achteraan gaat. Je wil niet dat je je kinderen straks niet meer kunt onderhouden.

En ontzettend flauw om te gaan zeuren over de kinderen van TO die er al zijn. Waarom ze er aan begonnen is. Waarom dit. Waarom dat. Gaat eigenlijk niemand een hol aan. Bovendien stelt ze een heel andere vraag.
Only dead fish go with the flow
quote:Wintertime16 schreef op 25 juli 2016 @ 15:22:

[...]

Ja ok. Jij zegt dat je nooit iets hebt betaald. Dat klopt dan niet want zelfs met het laagste inkomen en hoogste Kot betaal je nog een paar procent zelf.Lees even de post waar ik op reageer alvorens je een non-discussie aan wil gaan.
quote:Dreamglasses schreef op 25 juli 2016 @ 15:34:

Gaat eigenlijk niemand een hol aan.Zoals je eerder in dit topic kunt lezen, vind ik het ook niet relevant voor dit verhaal, aangezien TO die kinderen niet kan terugstoppen. Maar zo raar is het toch niet dat mensen vragen stellen over keuzes die TO gemaakt heeft, als de consequenties van die keuzes vervolgens op de samenleving afgewenteld worden?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:nicole123 schreef op 25 juli 2016 @ 12:44:

Je hebt een tweeling en ze zijn volgens je eerdere topic 1 en 2 jaar? Bijzonder...

Wat brengt je vriend in aan inkomsten?Idd...in het andere topic waren de kinderen van andere leeftijden.
quote:loisnvt schreef op 25 juli 2016 @ 15:17:

[...]

Heb je gelezen dat TO in een ander recent topic heeft gezegd dat haar kinderen 1 en 2 jaar oud zijn? Kan me nl voorstellen dat ze in dit topic schrijft dat het een tweeling is om sowieso minder negatieve reacties te krijgen gezien haar situatie.

Dat zou idd kunnen. Maar in haar andere topic zegt ze idd dat de kinderen andere leeftijden hebben.

Ook begrijp ik uit dat topic dat ze gewoon zelfstandig woont en niet bij haar ouders? (Ik weet even niet of dit ergens genoemd werd.. dat dacht ik me te herinneren)

In ieder geval naar de gemeente bellen en info inwinnen. Wellicht recht op bijstand.
Woon je alleen met je kinderen? In dat geval zou ik een aanvraag doen. Als je samenwoont met je vriend of je ouders die meer inkomen dan de bijstand hebben dan heb je geen recht op bijstand. Als ik jou was zou ik alsnog een opleiding gaan doen, desnoods naast je baan als je die gevonden hebt. Zonder diploma wordt het gewoon moeilijk, de kans dat je in en uit de bijstand gaat is dan groot.
quote:Hayek schreef op 25 juli 2016 @ 15:54:

[...]

Zoals je eerder in dit topic kunt lezen, vind ik het ook niet relevant voor dit verhaal, aangezien TO die kinderen niet kan terugstoppen. Maar zo raar is het toch niet dat mensen vragen stellen over keuzes die TO gemaakt heeft, als de consequenties van die keuzes vervolgens op de samenleving afgewenteld worden?

Eigenlijk vind ik dat wel raar.

TO stelt namelijk een compleet andere vraag en vervolgens wordt er weer gemuggezift over hoe oud haar kinderen zijn. Ik mis de relevantie van die vragen mbt het topic-onderwerp. Daar gaat dit topic toch niet over? Het gaat om: wat te doen als je ww ophoudt. Erg irritant dat je vervolgens door niet relevantie onderwerpen moet bladeren om tot nuttige info te komen als je op dit onderwerp zou zoeken en je komt uit op dit topic vol met nonsens reacties.

Terug naar dit topic: is thuiswerk iets voor je to?
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 25 juli 2016 @ 18:36:

[...]

Eigenlijk vind ik dat wel raar.

TO stelt namelijk een compleet andere vraag en vervolgens wordt er weer gemuggezift over hoe oud haar kinderen zijn. Ik mis de relevantie van die vragen mbt het topic-onderwerp. Daar gaat dit topic toch niet over? Het gaat om: wat te doen als je ww ophoudt. Erg irritant dat je vervolgens door niet relevantie onderwerpen moet bladeren om tot nuttige info te komen als je op dit onderwerp zou zoeken en je komt uit op dit topic vol met nonsens reacties.

Terug naar dit topic: is thuiswerk iets voor je to?Ik snap wat je zegt, maar sommige dingen zijn voor mij wel relevant om antwoord op haar vraag te geven. Waarom zou ik tijd steken om eea voor TO op een rijtje te zetten als ze tóch duidelijk andere keuzes belangrijker vindt?

[...]

Ik kan me voorstellen dat voorschieten lastig is. 4 dgn opvang is rond de 1200 euro, voor 2 maanden wordt dat al 2400. Dat zal TO niet op de spaarrekening hebben staan waarschijnlijk.

Overheid.

En 4 dagen opvang voor jou kost dat. Voor een ander kan dat zomaar veel minder zijn aangezien de eigen bijdrage te maken heeft met je inkomen. Hoe minder inkomen hoe minder eigen bijdrage.
Woon je samen met je vriend? Of alleen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven