Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
quote:hiltje schreef op 26 april 2011 @ 18:22:

Captain:

Niet gaan! Dat meen ik echt. Toen ik het geld had deed ik dat soort dingen probleemloos en als ik straks weer geld heb, doe ik het weer.

Maar als je het niet breed hebt moet je keuzes maken en ook al kun je het betalen, je moet toch schipperen.

Doe van die 70,- dan iets dat je echt heel leuk vindt.Dat was ook mijn eerste reactie... maar ik vind dat ik dat niet kan maken. Zou dat wel heel asociaal vinden. Dus dat durf ik niet te doen. En ik wil ook wel graag mee, het is heel gezellig en het zijn mijn collega's met wie ik nog langer door een deur moet. Snap je?

Ik snap alleen niet waarom wij voor anderen zouden moeten betalen, als we ze ook al een cadeautje geven, want ik vind het fors. Misschien moet ik het daar eens met een collega over hebben ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nog een vrekkenactie van mij van deze week:

-schoenen naar de schoenmaker brengen. Ik was nooit zo zuinig op mijn spullen en nu zag ik dat ik een aantal hele leuke ballerina's aan het aftrappen was met zo'n dun zooltje ga je dat snel kapot lopen. Schoenmakers zijn hartstikke duur dus ik ben gaan prijsvergelijken. Heb er drie gebeld om te vragen wat ze kosten en dat varieerde van 24 t/m 32,- voor rubber zolen en hakken. Ik had al zo'n vermoeden dat ze in het centrum van de stad het goedkoopst waren en daarom vandaag daar langs gegaan en jawel: 19,95 per paar. Dat scheelt toch aanzienlijk voor 3 paar. Zeker als je bedenkt dat ik vorige week al bijna naar de duurste was gestapt.

- Vandaag in de stad ben ik er ingestonken. Een verkoper die mij een mega goedkoop abonnement op de NRC aansmeerde. Ik weet het niet: ik was moe, ik was gestressed en ik vind die krant fijn en het was een heeeel goed aanbod en de verkoper was gewoon megagoed en ik zette gewoon mijn handtekening. Ik had al direct spijt want die spotgoedkope 15,- per maand was voor het half jaar abbo toch 90,- en er zijn zat dingen die ik graag wil voor 90,- en een krant had ik nog niet bedacht. Thuis gelijk het NRC gebeld en ik kan er gelukkig gewoon van af. Moet even wachten tot mijn gegevens in de compu staan en dan bellen en dan houd ik die 90,- gewoon in eigen zak.
Haha, hiltje, dat heb ik ook wel eens gedaan, zo'n krantenabonnement. Thuis weer opgezegd. Duurt even, maar het werkt wel.
Captain: of je vind of je het kan maken, heeft er helemaal mee te maken of je het geld kan missen. Ik vind 70,- voor een verplicht uitje eigenlijk van de gekken. Maar aan de andere kant zou het op mijn oude werk misschien ook heel normaal zijn geweest want iedereen verdiende razendveel. Ook mijn kenissen en vriendenkring heeft het heel ruim. Maar ik roep tegenwoordig gewoon onbeschaamd dat ik geen geld heb (wat ook logisch is, want ik heb geen werk en dat weet ook iedereen) en dan doet niemand moeilijk en dat is een opluchting.
Nog een vrekkenactie waar ik blij mee ben.

Ik zag dat mijn reinigingsmelk weer op was. En dagcreme en dat soort dingen komt ook eens in de zoveel tijd weer terug.

Nu zag ik dat je bij het maandblad Sante bij een abbo kon kiezen voor een welkomstgeschenk van dr Van de Hoog:

-oogreiniger, reinigingsmelk, reiningslotion, dagcreme, nachtcreme en een masker. Allemaal in gewone normale flessen en hoeveelheden. Totale waarde van die zooi: 55,-

Voor 14,95 kreeg je dus en 6 maanden dat blad (wat ik wel leuk vind om te lezen) en al die producten.

Dat heb ik dus gedaan en ik was helemaal blij toen het welkomstgeschenk kwam. In een keer allemaal mooie bij elkaar flesjes van een hele verzorgingslijn, staat mooi in de badkamer en is lekker spul.

Nu alleen niet vergeten binnenkort dat abbo op te zeggen. Maar dat is waarschijnlijk ook met 1 mailtje gedaan.
Nou, ik kan het geld wel missen... op zich. Niet van harte.
Is dat restaurant al gereserveerd? Anders kun je voorstellen om ergens te picknicken of bij iemand thuis tapas ofzo te eten, dat iedereen iets maakt. Dan kun je ook makkelijker iedereen spreken, dan in een restaurant.
quote:plops schreef op 26 april 2011 @ 18:01:

[...]

Eh.....ik denk heel hard na maar kan echt even geen goed bedrag noemen. Laat ik het zo stellen, ik let op aanbiedingen maar eet wel wat ik lekker vind. Ik koop gerust een jurk van 100 euro maar ik ben ook prima tevreden met een shirtje van een tientje. Heb net trouwens wel 2 paar Birkenstocks online besteld voor 85 euries. Dat kan allemaal vast wel goedkoper als je nepperts koopt, maar ik vind deze gewoon het lekkerst lopen. Wat uit eten gaan betreft, dat doe ik denk ik 1 keer per maand en ergens iets drinken ook.

Jij?

Ik geef inderdaad zo een paar honderd euro uit aan kleding, schoenen ed (ook zo gerust een paar maanden achter elkaar :$ ) Maar zonder dat ik er moeite ervoor hoef te doen geef ik zo een paar maanden weinig uit, ook aan leuke dingen doen. Maar ik wil bewust gaan vrekken. Ik denk dat ik daarvan gelukkiger word. Ben nu ook gelukkig, maar geeft wel geld uit als water....Moet anders kunnen lijkt mij

Qua kleding ben ik niet moeilijk: past het? Is het mooi? Dan koop ik het. Wel heb ik bepaalde bedragen in mijn hoofd wat ik ongeveer maximaal wil uitgeven aan bepaalde kledingstukken enzo. Bv rond de 50 jurkje. Niet meer dan 20 euro voor een shirt etc.

Ik eet ook wat ik lekker vind, maar let ook op de aanbiedingen. Ik bedoel, zin kan je ook maken

Ik heb de dure biefstuk van de AH in de vriezer liggen, máár wel in de aanbieding

Heb overigens nepperts Maar dat komt omdat de echte bij mij pijn doen/niet lekker zitten. De nepperts zijn iets anders (uiteraard) Neppert of niet, zolang het maar lekker zit
quote:hiltje schreef op 26 april 2011 @ 18:09:

[...]

Ha schat! Ik herkende je wel, maar wist niet meer precies waar ik nu met je had geschreven. Ook wel in het internetdating topic volgens mij.

Met stoppen met roken gaat het heeeeel erg goed! Volgende week ben ik precies 1 jaar gestopt

De broekriem aanhalen is wat minder leuk. Voornamelijk het feit dat het nog moet. Ik was/ben arbeidsongeschikt maar had toch echt gehoopt dat ik nu weer op de rit zou zijn en weer succesvol en glansrijk een hoog inkomen zou binnenhalen. Niets is echter minder waar en op de reintegratieplek die ik zelf heb geregeld kom ik niet meer echt vooruit. Het ziet er nu naar uit dat ik beter mijn oude vak vaarwel kan zeggen en iets totaal anders moet gaan doen. En dat is jammer want ik heb veel in dat vak geinvesteerd en het was mijn moneymaker. Maar het geeft me ook veel te veel druk en stress.

Het afgelopen jaar in het vooruitzicht dat alles goed zou komen toch wel wat ingeteerd op mijn buffer, door bijvoorbeeld leuke kleding te kopen en leuke dingen te doen, maar dat wil ik nu een halt toeroepen. De laatste maand dus weer ernstig de broekriem aangehaald. Met wat minder lol dan een jaar geleden, maar ach...we maken er het beste van.

Ik zal hieronder nog wat maatregelen van mezelf neerzetten. Want ik blijf cheap-chic wel een uitdaging vinden.

Nou ja, volgens mij kennen wij elkaar oorspronkelijk van dit topic (nr 1 welteverstaan) Maar we kunnen elkaar uiteraard ook elders tegengekomen zijn. Soms is het forum een klein wereldje

Wauw! Het is je potverdikke ook gelukt nog!! Stoppen met roken is moeilijk en volgens mij was je toch redelijk een verstokte roker toch?? Goed zo!! Hou vol!!

Merk je verder nog effecten van het stoppen?

Ach.....Wat een moeilijke en zware beslissing lijkt mij dat Hiltje! Ik bedoel je kiest voor een vak niet voor niets, dus om dan zomaar in een andere sector te werken is niet waar je om staat te springen. Ik zou dat in ieder geval niet zijn. Maar ja, misschien dat het uiteindelijk wel de beste beslissing is, aangezien je er veel drukte en stress van ervoer.

Wel erg knap dat je goed bezig bent geweest met een eigen reïntegratieplek. Alleen weer jammer dat het hem niet wordt.....Weet je al wat je hierna gaat doen en welke sector?

Weet je, je moet het soms ook leuk houden voor jezelf! Dus dat je de laatste tijd even lief voor je bent geweest mag toch wel even? Doen waar jij je goed bij voelt. Maar goed, geniet maar met mate

Hup hup cheap-chic!!!
Ik moet zeggen dat ik En de etentjes betalen voor die collega's, En nog een cadeau wel erg dubbelop vind. Ik zou zeggen of het een of het ander. En anders inderdaad niet. 70 euro voor een avondje weg is wel erg veel hoor.. ik zou denk ik ook niet gaan.
Vinden jullie dit geen leuke vrekkenpostzegel ?

quote:Captain_Obvious schreef op 26 april 2011 @ 18:16:

Bedankt allemaal voor de tips voor de supermarkten, helaas is de dichtstbijzijnde C1000 zo'n 4 km fietsen (en ik heb geen auto)... dus dat wordt 'm niet. Theoretisch zou het natuurlijk prima kunnen, maar om na mijn werk nog eens zo ver te gaan fietsen, dat zie ik mezelf niet doen. Dichtstbijzijnde zijn Aldi en Jumbo, maar daar hoor ik dus niet zulke goede verhalen over... ik ga er nog eens over nadenken.

Ik had nog wel een tegenvaller vandaag. We gaan met collega's uit eten omdat er een paar weggaan. Nu blijkt het dus zo te zijn dat de anderen dan het etentje voor die collega's betalen... dat had ik me niet gerealiseerd. En het restaurant is niet goedkoop... het gaat me zo'n 70 euro kosten...

Ik vind dat wel erg veel. Zeker omdat er ook nog een bijdrage voor een cadeautje verwacht wordt. Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik moet wel even gaan schuiven met dingen die ik wil kopen e.d., en daar baal ik nogal van.

Heeft iemand hier nog een mening over? Of een elegante oplossing? Bah, ik baal er van, want ik schrok echt van het bedrag. Het is vast lekker eten, maar toch...

Ik ga liever naar de Jumbo dan naar de C1000. Het vlees van de C1000 in Hoogezand was / is zo slecht dat ik Moppeman een koopverbod had opgelegd. En de zaak trekt me nog steeds niet. Duur, onoverzichtelijk en beroerd.

Wij hebben wel vaker dat we een collega gaan "uiteten", maar over het algemeen wordt er rekening gehouden met het budget.

Gelukkig is Groningen een studentenstad, met op veel plaatsen studentenprijzen. Laatst zijn we met zes forumsters uit eten geweest voor nog geen 120 euro, inclusief stokbroodjes, olijven, royale pizza, toetjes en vrolijk wijngebruik.
Ik wil een abonnement op de Donald Duck Maar dat is niet vrekken denk ik.... Dagobert is zo leuk!
quote:hiltje schreef op 26 april 2011 @ 18:37:

Nog een vrekkenactie waar ik blij mee ben.

Nu alleen niet vergeten binnenkort dat abbo op te zeggen. Maar dat is waarschijnlijk ook met 1 mailtje gedaan.

Je gaat het abonnement NU opzeggen. Direct.

Open maar een nieuw tabblad en zeg het NU op.

Altijd direct doen, dat is echt het beste, want wij vergeten zulke dingen ook snel.
quote:_yellowlove_ schreef op 26 april 2011 @ 22:04:

Ik wil een abonnement op de Donald Duck Maar dat is niet vrekken denk ik.... Dagobert is zo leuk!Heb je een kind? Stuur hem/haar iedere week even naar de bibliotheek (waar kinderen overigens gratis lid van zijn) om de Donald Duck voor je te lenen .
Ik heb 14 jaargangen Duckies op zolder liggen, dus Moppekind krijgt er geen abonnement op.

En ik heb de Lekturamaserie van Suske&Wiske, 39 delen, de latere delen vond ik niet leuk meer en heb ik laten afblokken. En ik heb alle Guust Flaters, en alle Asterixen.........

Voor Moppekind hoeven we geen stripboeken te kopen, mama heeft al heel veel.
quote:kriebelbeest schreef op 26 april 2011 @ 22:07:

[...]

Heb je een kind? Stuur hem/haar iedere week even naar de bibliotheek (waar kinderen overigens gratis lid van zijn) om de Donald Duck voor je te lenen .Gouden tip.
Mijn moeder is dus ook een echte vrek, en ik dacht , ik geef haar een cursus computeren voor moederdag (ze is 63, en ze snapt er echt helemaal niets van, ze snapt mobiele telefoons ook niet, smsen, niets nada ) Heeft iemand daar ervaring mee? Of dat wat is (is geen echte vrekkenvraag, maar we kunnen er een nieuwe vrekkenforumster mee scoren )
zojuist allebei de codes vd h&m gebruikt, die van 5 euro korting en die van 10 euro korting
Nee ik heb geen kind. Shit... Ik ga even kijken op de seks pijler of iemand me wil bezwangeren
Kinderen nemen is géén goede vrekactie.
Kind aanspreken op straat: als jij voor mij elke week de donald duck bij de bieb scoort, krijg jij elke week een lolly. Heb ik mijn duckie voor 25ct per week.
Ook best vrekwaardig!
Wat een dure lollies !!!!!
Ik moet wel echte chupachup geven natuurlijk in ruil voor de duckies.

Captain Obvious, heb je al besloten wat te doen? Ik zou toch proberen of het etentje op zich niet gewoon het cadeau kan zijn. Het is wel veel geld vind ik. Dat geef ik niet eens aan familie uit (niet omdat ik daar per se op vrek, maar ik vind het wel echt een groot bedrag)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven