Erfenis verwerpen uit buitenland
vrijdag 18 april 2025 om 12:43
Een van mijn ouders was al jaren wonende in Spanje. Deze ouder is recent overleden. Ik wil deze erfenis verwerpen.
Het juridische advies wat ik krijg is : zelf fysiek naar Spanje gaan of een advocaat machtigingen om namens mij naar de notaris te gaan. Dat wil ik eigenlijk niet. Hoe kan ik het vanuit Nederland doen? Verwerpen bij de Rechtbank en dan?
Het juridische advies wat ik krijg is : zelf fysiek naar Spanje gaan of een advocaat machtigingen om namens mij naar de notaris te gaan. Dat wil ik eigenlijk niet. Hoe kan ik het vanuit Nederland doen? Verwerpen bij de Rechtbank en dan?
vrijdag 18 april 2025 om 23:30
Ik probeer dat niet als ‘probleem’ aan te praten hoor. Juist als: regel dat voor je andere afspraken, want je hebt het nodig.
Die andere afspraken gaan daarna nog genoeg tijd kosten inderdaad. Mañana, mañana…;)
zondag 20 april 2025 om 16:15
Sorry, ik bedoelde jou niet, maar het bedrag van 300. Dat is veel te veel voor iets wat nog geen 10 euro kost. TO regel een gestor in de regio die dat voor je regelt. Verder als het een Spaans testament is kan die ook meteen de notaris regelen. Vlieg jij er naar toe en dan kan het wel binnen een week, als die goede contacten heeft. Het gaat hier nog niet allemaal zo vloeiend als in Nederland en er is veel vriendjes politiek, alom.Sunshineee91 schreef: ↑18-04-2025 23:30Ik probeer dat niet als ‘probleem’ aan te praten hoor. Juist als: regel dat voor je andere afspraken, want je hebt het nodig.
Die andere afspraken gaan daarna nog genoeg tijd kosten inderdaad. Mañana, mañana…;)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in