Geld & Recht alle pijlers

Erfenis verwerpen uit buitenland

18-04-2025 12:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een van mijn ouders was al jaren wonende in Spanje. Deze ouder is recent overleden. Ik wil deze erfenis verwerpen.
Het juridische advies wat ik krijg is : zelf fysiek naar Spanje gaan of een advocaat machtigingen om namens mij naar de notaris te gaan. Dat wil ik eigenlijk niet. Hoe kan ik het vanuit Nederland doen? Verwerpen bij de Rechtbank en dan?
Redhead70 schreef:
18-04-2025 18:47
Nie kost nog geen 10 euro. De afspraken zijn het probleem momenteel. Laat je het regelen ben je 50 ongeveer kwijt. Laat je niks aanpraten hoor.
Ik probeer dat niet als ‘probleem’ aan te praten hoor. Juist als: regel dat voor je andere afspraken, want je hebt het nodig.
Die andere afspraken gaan daarna nog genoeg tijd kosten inderdaad. Mañana, mañana…;)
Sunshineee91 schreef:
18-04-2025 23:30
Ik probeer dat niet als ‘probleem’ aan te praten hoor. Juist als: regel dat voor je andere afspraken, want je hebt het nodig.
Die andere afspraken gaan daarna nog genoeg tijd kosten inderdaad. Mañana, mañana…;)
Sorry, ik bedoelde jou niet, maar het bedrag van 300. Dat is veel te veel voor iets wat nog geen 10 euro kost. TO regel een gestor in de regio die dat voor je regelt. Verder als het een Spaans testament is kan die ook meteen de notaris regelen. Vlieg jij er naar toe en dan kan het wel binnen een week, als die goede contacten heeft. Het gaat hier nog niet allemaal zo vloeiend als in Nederland en er is veel vriendjes politiek, alom.
Ik spreek helaas geen Spaans, en de gestor en de notaris geen Engels.
We hebben nog geen antwoord op de vraag of er een Spaans testament is (tig weken later)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven