Geld & Recht alle pijlers

ergens wil ik dat ook

27-01-2016 12:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik:

een huis. niet groot (woon en slaapkamer)

een baan van 28-32 uur en verdien genoeg om ook nog wat leuks te kunnen doen.

mijn broer:

een huis met een extra kamer

Een uitkering. geen sollicitatieplicht. Maar werkt zwart bij en verdient behoorlijk bij. (1200 euro ongeveer en dit valt bijna niet te bewijzen naar de gemeente toe. dus aangeven kan niet)

Wil de extra kamer gaan verhuren.

hij houdt dus veeeeeeel meer geld over.

Ik weet dat wat ik doe eerlijker is. Maar het voelt zo oneerlijk. Ik wil dat ergens ook wel. Lekker makkelijk geld verdienen zoals mijn broer. Maar zal het NOOIT doen omdat ik gewoon eerlijk wil zijn.

Waarom ben ik dan toch jaloers. GRRRRR
als je altijd naar anderen kijkt, word je nooit gelukkig
Iets met karma en vanzelf tegen de lamp lopen.
Joh, jij hebt niet de stress van het tegen de lamp lopen. En je haalt voldoening uit je leven, neem ik aan. Waarom heeft je broer geen sollicitatieplicht?
quote:lilalinda schreef op 27 januari 2016 @ 12:27:

als je altijd naar anderen kijkt, word je nooit gelukkig

Dit +1

en sowieso, ben trots dat je je eigen broek kan ophouden ipv van de staat leeft. En ga die broer van je eens een schop onder zn hol geven. Zie echt helemaal niks wat jaloersmakend is eerlijk gezegd.
zo te lezen wil je je broer het liefst verlinken.
Zie mijn motto. En jaloezie is een hele lelijke eigenschap vind ik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Waarom heeft hij die uitkering...zou je met hem willen ruilen dan?
die ik wilde bestaat al...
Even geloept, je hebt je vriend verraden dat hij een wietkwekerij had. ( tegen wiet thuis telen ben ik fel op tegen)

Nu ook je broer verraden?
quote:Poltergeist2016 schreef op 27 januari 2016 @ 12:32:

Even geloept, je hebt je vriend verraden dat hij een wietkwekerij had. ( tegen wiet thuis telen ben ik fel op tegen)

Nu ook je broer verraden?Oeh.. ik zie ineens een gitzwart aura. Creepy.
De wereld zit vol met mensen die het beter en makkelijker hebben. Miljonairs die nog nooit een dag hebben hoeven werken en zo. Maar als je op wereldschaal kijkt, horen jij en ik toch echt bij de paar procent mensen die het bijzonder goed getroffen hebben. Geen honger, geen natuurrampen, geen oorlog, geen slavernij, miljoenen of misschien zelfs miljarden mensen zouden met ons willen ruilen.

Spiegel je dus niet aan anderen. Ieder huisje heeft z'n kruisje, je broer zal ook niet altijd gelukkig zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
TO, lees je eigen topics eens opnieuw door?
quote:Oudblond schreef op 27 januari 2016 @ 12:30:

Zie mijn motto. En jaloezie is een hele lelijke eigenschap vind ik.

Voor het geval TO mobiel forumt:

"Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras"

Mooi motto, Oudblond!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 27 januari 2016 @ 12:36:

[...]

"Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras"

quote:Poltergeist2016 schreef op 27 januari 2016 @ 12:32:

Nu ook je broer verraden?En dat is fout, omdat?
quote:loisnvt schreef op 27 januari 2016 @ 12:42:

[...]

En dat is fout, omdat?Waar zeg ik dat dat fout is? Je kan beter even de topics terug lezen.
Plus een topic over het nieuwe neukertje van haar ex-vriend inlichten over het al dan niet hebben van een relatie van TO met die vriend..
Eerlijk duurt het langst. Als is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Nou, er zijn vast meer spreekwoorden over. Wees blij met wat je hebt enzo. O ja, count your blessings.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Dana schreef op 27 januari 2016 @ 12:35:

De wereld zit vol met mensen die het beter en makkelijker hebben. Miljonairs die nog nooit een dag hebben hoeven werken en zo. Maar als je op wereldschaal kijkt, horen jij en ik toch echt bij de paar procent mensen die het bijzonder goed getroffen hebben. Geen honger, geen natuurrampen, geen oorlog, geen slavernij, miljoenen of misschien zelfs miljarden mensen zouden met ons willen ruilen.

Spiegel je dus niet aan anderen. Ieder huisje heeft z'n kruisje, je broer zal ook niet altijd gelukkig zijn.

+1

Bovendien lees ik helemaal niets jaloersmakends in je post over je broer.
staat er ergens dat ik hem verraad. nee, dacht het niet. Wat ik daarmee bedoelde is dat hij dus niet zo snel tegen de lamp zou lopen.

Hij heeft als kind een ongeluk gehad waardoor hij zegt niet te kunnen werken gemeente geeft dan ontheffing.

Met mijn ex heb ik al heel lang geen contact meer. Heeft hier dan ook niks mee te maken lijkt me.
Dat soort mensen lopen vanzelf tegen de lamp..

Maar los van dat, jij hebt een huis. Je hebt een baan. Kan leuke dingen doen. Bent niet aangewezen op het sociale vangnet.

Je zou trots op jezelf moeten zijn!! Ik denk dat er genoeg mensen zijn die met je zouden willen ruilen...
Pivot! PIVOT!!!
quote:Sarelijntje schreef op 27 januari 2016 @ 12:56:

Hij heeft als kind een ongeluk gehad waardoor hij zegt niet te kunnen werken gemeente geeft dan ontheffing.

hij kan dus jaloers op iedereen zijn, die geen ongeluk kreeg

Jouw "waardoor hijk zegt niet te kunnen werken", is heel suggestief. Is het een leuke broer?? goeie band?

Als het geen leuke broer is, dan zorg je dat je hem zo min mogelijk ziet. Als het wel een leukerd is, dan gun je hem de mazzel die hij heeft na het ongeluk
Je wil graag met je bankafschriften bij de gemeente komen? Je was ook bij de keuringsarts aanwezig die je broer keurde?

Je vind dat je broer zich aanstelt blijkbaar?
Als iemand kan werken, krijgt hij geen ontheffing. Misschien iets milder naar je broer kijken? Wat zonde van je tijd om jaloers te zijn op iemand die door een ongeluk niet kan werken. Jij bent gezond, hebt een baan, een huis en kunt leuke dingen doen. En nog is het niet genoeg.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven