Ervaring SNS?
vrijdag 26 juli 2013 om 09:58
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met de SNS mbt lopende rekening? Ik heb net daar twee spaarrekeningen geopend en ik overweeg om ook over te stappen met mijn betaalrekening (zit nu bij ABN, relatief duur). Ik vind het leuk dat ze rente geven op de betaalrekening en dat je je pasjes zelf kan ontwerpen, maar er zullen misschien ook andere geluiden zijn. Hoe zit het bijv met de snelheid van overboekingen? Ik kan me van jaren geleden herinneren dat collega's die bij ING/Postbank zaten hun salaris altijd een dag later kregen dan de rest (weet niet of dat nog steeds zo is), speelt zoiets ook bij SNS? Ook andere voor- en nadelen hoor ik graag
Alvast bedankt
Heeft er iemand ervaring met de SNS mbt lopende rekening? Ik heb net daar twee spaarrekeningen geopend en ik overweeg om ook over te stappen met mijn betaalrekening (zit nu bij ABN, relatief duur). Ik vind het leuk dat ze rente geven op de betaalrekening en dat je je pasjes zelf kan ontwerpen, maar er zullen misschien ook andere geluiden zijn. Hoe zit het bijv met de snelheid van overboekingen? Ik kan me van jaren geleden herinneren dat collega's die bij ING/Postbank zaten hun salaris altijd een dag later kregen dan de rest (weet niet of dat nog steeds zo is), speelt zoiets ook bij SNS? Ook andere voor- en nadelen hoor ik graag
Alvast bedankt
vrijdag 26 juli 2013 om 12:48
Mijn man en ik hadden er ook een rekening lopen, maar zijn een paar jaar geleden overgestapt naar een andere bank. Eindeloos gedoe om internetbankieren aan de praat te krijgen: telefonisch overleg, overleg bij de bank, ter plaatste geprobeerd geld over te maken, om de één of andere reden was het allemaal heel moeilijk bij de SNS. Met als resultaat dat wij gewoon niet bij ons geld konden om onze bruiloft te betalen. Toen waren we het zat en hebben ons geld bij een andere bank neergezet. Dat kon dan nog weer wel. Zelfs de medewerkster van de bank vond de situatie belachelijk en kon het zich voorstellen dat we weg wilden. Thuis nog een klacht ingediend over de situatie, nooit meer wat van gehoord.
Bij elke bank zal wel eens iets mis gaan, maar dit was wel een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Bij elke bank zal wel eens iets mis gaan, maar dit was wel een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
such reply. wow.
vrijdag 26 juli 2013 om 12:56
vrijdag 26 juli 2013 om 13:00
Zit ook al mijn hele leven bij de SNS. Prima bank en goede telefonische service als je een vraag hebt. Nadeel voor mij: ik woon sinds een paar jaar in de randstad en hier hebben ze bijna geen vestigingen. En je kan hier geen contant geld halen bij een vestiging, maar weet niet of dit elders ook zo is. Stond ik onlangs dus een groot bedrag buiten te pinnen. (En moest ook nog 2x pinnen want er past niet meer dan 1500 euro door het 'luikje'. Voelde me dus niet echt prettig buiten op straat. Maar verder geen klachten.
vrijdag 26 juli 2013 om 13:18
quote:Mevrouw75 schreef op 26 juli 2013 @ 12:56:
Goede ervaring met de ASN bank, een onderdeel van SNS, en nog enigszins 'ethisch verantwoord' ook.
+1
Dat je salaris een dag later op je rekening staat ligt niet aan SNS, maar aan de bank van je werkgever. Waarschijnlijk hebben collega's die bij de Abn/Amro of Rabobank bankieren hetzelfde 'probleem'.
Goede ervaring met de ASN bank, een onderdeel van SNS, en nog enigszins 'ethisch verantwoord' ook.
+1
Dat je salaris een dag later op je rekening staat ligt niet aan SNS, maar aan de bank van je werkgever. Waarschijnlijk hebben collega's die bij de Abn/Amro of Rabobank bankieren hetzelfde 'probleem'.
vrijdag 26 juli 2013 om 14:23
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb nu ook de omgeving van hun internetbankieren gezien en het ziet er overzichtelijk uit en je kan ook dingen zelf aanpassen Dutchy, dat is wel echt een idioot verhaal! Hoop dat je blij bent met je nieuwe bank. Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt bij ING, dus dat is voor mij nooit meer een optie
vrijdag 26 juli 2013 om 14:35
SNS = Ruk om het maar subtiel uit te drukken. Zodra je wat anders nodig hebt (complexere constructies zoals overzetten koopsompolissen/ hypotheken etc niet doen!!!). Pin je alleen en laat je je spaargeld slapen en heb je toch geen hulp nodig dan kun je er rustig aan beginnen. Dat standaard spul snappen ze wel. Ow ja info uit vele betrouwbare bronnen en mezelf.
Rabobank is nog altijd het beste de rentes zijn echter bagger. Telefonisch nog het beste te bereiken van alle banken, contant afstorten voor particulieren nog steeds mogelijk. Maar het is ook allemaal wel wat minder aan het worden.
ABN ook niet zo'n goede ervaringen mee
ING tot nu toe geen problemen maar daar staat ook alleen maar een deposito te slapen.
Rabobank is nog altijd het beste de rentes zijn echter bagger. Telefonisch nog het beste te bereiken van alle banken, contant afstorten voor particulieren nog steeds mogelijk. Maar het is ook allemaal wel wat minder aan het worden.
ABN ook niet zo'n goede ervaringen mee
ING tot nu toe geen problemen maar daar staat ook alleen maar een deposito te slapen.