Geld & Recht alle pijlers

ervaring zedenzaak

22-06-2011 15:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste forummers, ik heb even een brandende vraag,

om een lang verhaal kort te maken, ik heb een rechtszaak lopen tegen een ex van een van mijn zussen , die heeft mij misbruikt , mijn ene zus 2xverkracht en zij vriendin , mijn zus dus, stelselmatig mishandeld.

deze zaak loopt al vanaf mijn 18de tot nu dus, nu heb ik gister een brief gehad dat er vandaag een regiezitting is.

er staat in de brief: op de vorige zitting heeft het hof oa een betrouwbaarheidsonderzoek gelast op basis van dossieronderzoek door dr bullens deze heeft aangegeven dat dat op de voor hem voorgestelde manier niet mogelijk is.

net gebelt naar het slachtoffer info punt maar daar kreeg ik iemand die nauwelijks nederlands sprak , en mij verteldde dat over 2 weken de uitspraak al is,

ik snap er geen fluit meer van

als er nu een regiezitting is dan kan er over 2 weken toch geen uitspraak zijn?!

ja uitspraak over deze regiezitting misschien? die man aan de telefoon zei , nee is uitsprak van rechtszak (en verder onverstaanbaar)

heeft iemand hier ervaring mee?

of iemand die rechten studeer of heeft gestudeerd?

alvast bedankt!
Als het een regiezitting is, dan worden daar beslissingen genomen over hoe het onderzoek verder moet. Die beslissingen worden op de zitting genomen, en de zaak gaat pas weer verder als dat onderzoek is uitgevoerd. Dan is er over twee weken geen uitspraak.

De uitspraak komt pas twee weken nadat het onderzoek gesloten is. Dus als het helemaal is afgerond, en er een zitting is geweest.

Misschien het slachtofferpunt nog eens bellen en hopen dat er iemand anders opneemt? Brief sturen?
Hallo Roos,

Heftig verhaal meid. Goed dat jullie aangifte hebben gedaan. Maar nee, een rechtzaak is niet echt makkelijk.

Bel anders nog een keer naar het slachtoffer infopunt en probeer dit met iemand te bespreken met wie je wel goed kan praten.

Maar nee, een regiezitting gaat puur over huishoudelijke zaken, zeg maar. Niet inhoudelijk met een uitspraak inzake jullie geschil.

Stel de vraag anders:

- wat houdt deze regiezitting in?

- komt er nog een vervolgactie op deze regiezitting?

- Wat is de volgende stap in de rechtzaak?

- wanneer kan ik een vonnis verwachten in deze rechtzaak?

Concreet aansturen op antwoorden in plaats van proberen de ander te begrijpen. Duidelijkheid kan je nu wel gebruiken.
ik denk dat ik inderdaad nog maar eens bel , en dan maar hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die wel verstaanbaar nederlands spreekt,

@amygdala dat zijn hele goede vragen bedankt!
Het slachtofferpunt zal weinig inhoudelijks weten van de regiezitting, dus verwacht er niet teveel van. Als je meer wilt weten wat er besproken is en hoe het verder gaat, kun je beter een gesprek vragen met de advocaat-generaal (je hebt het over hof, dus ik neem aan dat het een hogerberoepszaak is?)
ik heb weer gebelt, en na een heleboel keer doorverbinden ben ik in contact gekomen met de advocaat-generaal , ik nu meer duidelijkheid en dat lucht op, het was zo dat dokter bullens zijn onderzoek niet zonder ons kon doen , de advocaat van de tegenpartij heeft dit tegen weten te houden tot vandaag.

maar wel een lichtpunt aan deze moeilijke zaak is dat het einde eindelijk in zicht is , wij worden over twee weken gehoord en twee weken daarna gaan ze de zaak helemaal behandelen, waarschijnlijk krijgen we nog dit jaar een uitspraak.
@dhelia ja inderdaad hoger beroepszaak
Misschien handiger om die naam even weg te halen?
Ach, die dr. doet niet anders dan dit soort onderzoeken. :-)

Waarom vraag je geen slachtoffergesprek aan met de AG? Dat kan bij dit soort zaken en het geeft je waarschijnlijk een hoop duidelijkheid.
Overigens is het niet heel ongebruikelijk om niet op de regiezitting, maar later een beslissing te nemen op de gedane verzoeken. Zeker als het er veel zijn en ze zijn wat ingewikkele van aard, dan gebeurt het wel dat het hof een latere datum prikt om de beslissing bekend te maken. Maar goed, dat is dus nu niet het geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven