Geld & Recht alle pijlers

ervaringen belsimpel.nl?

16-11-2012 14:31 28 berichten
Dag forummers,

ik heb weer eens iets hoor...ik werd vorige week gebeld door mijn provider dat ik mijn gsm abo kan verlengen. Uitgebreid doorgesproken wat ik dan het beste kan pakken (aan de hand van internet/bel/sms verbruik) etc. Toen kwam de vraag welke gsm ik wilde hebben. Nou ja, geen idee, weet ik veel wat er nieuw is??

Uiteindelijk kwamen we uit op een HTC One X voor 60 euro bijbetaling (bovenop abo) of de HTC One S voor 50 euro bijbetaling. Fijn. Kreeg een week de tijd om gsm's te checken en te beslissen. Werd teruggebeld. Had inmiddels besloten voor de One X te willen gaan. Fijn!

Maar toen...kreeg ik te horen dat die niet meer leverbaar is en dat die niet meer binnenkomt. SHIT! Nou ja, een ander toestel wil ik dus niet...de medewerker zei: ga maar naar de winkel, misschien hebben zij hem nog op voorraad.

Afijn, om een lang verhaal korter te maken, ja de winkel had de One X nog, ik wist welke verlenging ik wilde hebben, stond al met pinpas en legitimatie paraat, tot die pannekoek zei: ''dat wordt dan nog 130 euro ''

Waarop ik aangaf dat het aanbod dat mij gedaan was, van hun provider, (zelfde winkel) maar 60 euro bijbetaling bedroeg.

Anyhoe, ze konden/wilden de prijs niet aanpassen en ik vind het behoorlijk achterlijk dat ik in de winkel ineens het dubbele moet gaan betalen (uit principe weiger ik dat dus).

Dus ik op internet googlen, kom ik uit bij Belsimpel.nl. Zelfde abo verlenging, met HTC One X, alleen is die gsm daar vreemd genoeg gratis?? Ik vond het raar, maar heb ze gemaild wat het addertje was. Kreeg de reactie dat er geen addertje is, maar dat ze de gsm's inkopen op de Europese markt en dat ze daarom goedkoop zijn....fabrieksgarantie is echter wel 2 jaar (zeggen ze). Ze gaven echter ook aan dat het ''enige verschil is dat hij de eerste keer waarschijnlijk in een andere taal opstart.. ''

Ik heb op ervaringen gezocht en ze zijn behoorlijk wisselend. Ik vroeg me dan ook af of iemand hier ervaring met belsimpel heeft?

Vind het zo raar dat die gsm daar gewoon gratis is, terwijl hij verder overal minstens 120 euro kost bij verlenging van mijn abo. En daarnaast, ik ben gewoon bang dat ik straks met een toestel zit te kijken, dat defect raakt, en dat HTC dan zegt: ''ja, jammer, kunnen we niks mee want komt uit een ander land'' ofzo...

What would you do?
Alle reacties Link kopieren
http://www.telecomvergelijker.nl/

is wel een vergelijkingssite

en je nummer moet je gewoon mee kunnen nemen.
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Belsimpel.nl. Echt een top bedrijf en goede service.
quote:watchout schreef op 21 november 2012 @ 11:27:

Maar mijn vraag is: als ik van de KPN naar bijv. Vodafone ga of Sizz kan ik mijn eigen nummer dan behouden? Ik heb dit nummer al 12 jaar en dat wil ik echt niet kwijt ivm opdrachtgevers en belangrijke instanties. En vorige week kreeg ik een leuk telefoontje van iemand die 12 jaar niet gesproken had. Dus een ander nummer is geen optie.

Nummerbehoud kan bij zover ik weet iedere provider. Soms duurt het even voordat een nummer wordt overgezet dus dan bel je een week met een ander nummer.

Veel provider hebben hier een formulier voor.

Als je 2 jaar lang 15 euro voor je toestel betaald is het dan niet handiger om zelf een iphone te kopen en en sim-only abbo? (die zijn meestal vele malen goedkoper)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven