Geld & Recht alle pijlers

ervaringen belsimpel.nl?

16-11-2012 14:31 28 berichten
Dag forummers,

ik heb weer eens iets hoor...ik werd vorige week gebeld door mijn provider dat ik mijn gsm abo kan verlengen. Uitgebreid doorgesproken wat ik dan het beste kan pakken (aan de hand van internet/bel/sms verbruik) etc. Toen kwam de vraag welke gsm ik wilde hebben. Nou ja, geen idee, weet ik veel wat er nieuw is??

Uiteindelijk kwamen we uit op een HTC One X voor 60 euro bijbetaling (bovenop abo) of de HTC One S voor 50 euro bijbetaling. Fijn. Kreeg een week de tijd om gsm's te checken en te beslissen. Werd teruggebeld. Had inmiddels besloten voor de One X te willen gaan. Fijn!

Maar toen...kreeg ik te horen dat die niet meer leverbaar is en dat die niet meer binnenkomt. SHIT! Nou ja, een ander toestel wil ik dus niet...de medewerker zei: ga maar naar de winkel, misschien hebben zij hem nog op voorraad.

Afijn, om een lang verhaal korter te maken, ja de winkel had de One X nog, ik wist welke verlenging ik wilde hebben, stond al met pinpas en legitimatie paraat, tot die pannekoek zei: ''dat wordt dan nog 130 euro ''

Waarop ik aangaf dat het aanbod dat mij gedaan was, van hun provider, (zelfde winkel) maar 60 euro bijbetaling bedroeg.

Anyhoe, ze konden/wilden de prijs niet aanpassen en ik vind het behoorlijk achterlijk dat ik in de winkel ineens het dubbele moet gaan betalen (uit principe weiger ik dat dus).

Dus ik op internet googlen, kom ik uit bij Belsimpel.nl. Zelfde abo verlenging, met HTC One X, alleen is die gsm daar vreemd genoeg gratis?? Ik vond het raar, maar heb ze gemaild wat het addertje was. Kreeg de reactie dat er geen addertje is, maar dat ze de gsm's inkopen op de Europese markt en dat ze daarom goedkoop zijn....fabrieksgarantie is echter wel 2 jaar (zeggen ze). Ze gaven echter ook aan dat het ''enige verschil is dat hij de eerste keer waarschijnlijk in een andere taal opstart.. ''

Ik heb op ervaringen gezocht en ze zijn behoorlijk wisselend. Ik vroeg me dan ook af of iemand hier ervaring met belsimpel heeft?

Vind het zo raar dat die gsm daar gewoon gratis is, terwijl hij verder overal minstens 120 euro kost bij verlenging van mijn abo. En daarnaast, ik ben gewoon bang dat ik straks met een toestel zit te kijken, dat defect raakt, en dat HTC dan zegt: ''ja, jammer, kunnen we niks mee want komt uit een ander land'' ofzo...

What would you do?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het als ik jou was niet doen.

Lijkt mij te riskant.
Ik ben altijd een beetje huiverig met nieuwe providers en hun aanbiedingen. Vooral als de reviews heel wisselend zijn. Misschien toch maar voor een ander betrouwbaardere provider gaan?

Ik wilde een sim only abonnement afsluiten, bij simpel was deze het goedkoopste maar je hoort er zoveel gezeur over dat ik maar bij Hi ben gebleven.
@ mutya, Dat gevoel heb ik dus ook, vooral vanwege het feit dat die klantenservice dus terugmailt ''dat het toestel hoogstwaarschijnlijk niet in het NL opstart, maar dat ik het wel in NL kan zetten en dat het daarna dan gewoon in het NL functioneert''....

aah crap, ik was er al bang voor...
@ mediocrity, het is niet de provider waar het probleem mee is, dat is gewoon een van de beste van NL, maar het probleem zit hem in de betrouwbaarheid van de webshop...ik kan mijn oude abo (betrouwbare provider) daar dus verlengen.
Ahh oke. Dat lijkt me wel vervelend. Ook omdat het nu allemaal via toestel lease gaat. Ik zou dan voor een ander model kiezen.
Nou ik heb dus een provider zonder toestel lease (dat vind ik de grootste bullshit ooit namelijk) en dan betaal je (afhankelijk van het toestel) op voorhand dus wat bij. Nou ja, een paar tientjes vind ik prima, maar geen 130 euro. Ik betaal me al scheel aan het abonnement...(waar je natuurlijk feitelijk ook je toestel dik en dubbel mee terugbetaald, maar gevoelsmatig is het beter dan die toestellease..)

Probleem is: andere toestel wat een optie kan zijn is de One S, daar had ik via de telefoon een aanbod van 50 euro bijbetaling van gekregen, maar in de winkel is dat dus weer 90 euro! Echt belachelijk! Je zou toch denken dat wanneer je door provider X gebeld wordt, en vervolgens naar telefoonwinkel X (ZELFDE BEDRIJF DUS) gaat, de prijzen hetzelfde zijn??
Zelfde gehad met phone*#&#&.nl. NIeuwe GSM uitgezocht, naar winkel. Nou mevrouw dat is dan 120 euro en 25 euro oversluitkosten (terwijl internet zei geen oversluitkosten en 45 euro). Zelfde probleem. konden en wilde niet wijken van dit bedrag want de kassa geeft de werkelijke prijs aan. Dus heb alles achter gelaten ben gegaan.

Verder gespeurd en uiteindelijk bij gsmonline en studentenmobiel. Zelfde abo, zelfde telefoon, 25 euro bijbetalen en geen oversluitkosten. Besteld. Klantenservice nog aan de telefoon gehad en volgende dag werd alles netjes afgeleverd. Ook 2 jaar garantie en tot op heden prima service. Misschien eens kijken bij studentmobiel of zo?
Ik heb 3 maanden geleden toen hij net uit was mijn htc one x gewoon gratis gekregen. Super fijne telefoon trouwens.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb mijn Samsung tablet er gekocht, scheelde idd aanmerkelijk. Startte op in Poolsmaar er zat keurig een briefje bij hoe dat om te zetten naar NL. Klantenservice 1x aan de lijn gehad en die was prima. Ik zou het gewoon doen.
Ik geloof dat ze je wettelijk gezien gewoon de telefoon mee moeten geven voor die prijs die ze je aan de telefoon aangeboden hebben. Dat hun wil en verklaring niet overéénstemden maakt voor jou niet uit, want jij had het verschil niet kunnen weten. Heb je de naam nog van degene aan de telefoon?
quote:kaatje_85 schreef op 16 november 2012 @ 14:38:

@ mutya, Dat gevoel heb ik dus ook, vooral vanwege het feit dat die klantenservice dus terugmailt ''dat het toestel hoogstwaarschijnlijk niet in het NL opstart, maar dat ik het wel in NL kan zetten en dat het daarna dan gewoon in het NL functioneert''....

aah crap, ik was er al bang voor...Klopt hij start niet op in Nl maar in het duits in mijn geval. Geen punt je kan gewoon NL instellen.
Ja, bij nieuwe abo's is hij veelal gratis, maar ik wil geen nieuw abo. Ik wil houden wat ik nu heb en ik ga al helemaal niet aan de toestellease (daarom zijn doe toestellen dus vaak ''gratis'' en moet je na 2 jaar dus gaan bijbetalen!)

Heb overal gekeken: phonehouse, gsmplaza, studentmobiel, typhone, noem het maar op, het levert niks ook. Overal bijbetaling van de rond de 130 euro.
quote:mediocrity schreef op 16 november 2012 @ 15:16:

Ik geloof dat ze je wettelijk gezien gewoon de telefoon mee moeten geven voor die prijs die ze je aan de telefoon aangeboden hebben. Dat hun wil en verklaring niet overéénstemden maakt voor jou niet uit, want jij had het verschil niet kunnen weten. Heb je de naam nog van degene aan de telefoon?

Ja, Vincent. Meer niet. Heb al gebeld, kreeg een of andere enorme hondelul aan de lijn, die wilde me gewoon niet helpen

Ik legde het probleem uit, en toen zei hij: ''ja, dus?''

Na een paar minuten steeds ''nou en'' en ''ja dus'' gehoord te hebben raakte ik aardig over de zeik, heb hem een enorme hondelul genoemd en opgehangen

Gelukkig had hij mijn gegevens niet voor zich
Ik heb goede ervaring bij Belsimpel, heb een prepaid telefoon besteld, en er werd vlot geleverd en geen probleem ergens mee gehad. Ook bij mijn telefoon waren ze de goedkoopste. Wel was de gebruiksaanwijzing in het Portugees, maar aangezien er op internet gewoon een NL handleiding te downloaden was, zag ik er geen probleem in.
quote:kaatje_85 schreef op 16 november 2012 @ 15:17:

Ja, bij nieuwe abo's is hij veelal gratis, maar ik wil geen nieuw abo. Ik wil houden wat ik nu heb en ik ga al helemaal niet aan de toestellease (daarom zijn doe toestellen dus vaak ''gratis'' en moet je na 2 jaar dus gaan bijbetalen!)

Heb overal gekeken: phonehouse, gsmplaza, studentmobiel, typhone, noem het maar op, het levert niks ook. Overal bijbetaling van de rond de 130 euro.Was geen nieuw abbo, een verlenging van vodafone (voor de toestelleas) maar goed daar heb jij nu niks aan. Maar wat betreft de taalinstellingen hoef je je niet druk te maken, die kun je heel simpel omzetten naar NL. Wat een onbeschofte vent trouwens, je zou hem door de telefoon heentrekken
Ik ben vooral zo huiverig voor de garantie. Mijn huidige toestel, ook een HTC, heeft in het begin kuren gehad, en in reparatie gelegen. Was iets met de software, gerepareerd en daarna nooit meer problemen. Maar ben dus bang voor reparatie/garantie problemen...

Misschien maak ik wel problemen waar ze niet zijn? Ik weet het niet. Maar voor hetzelfde geld zit ik straks met een gsm die niet naar behoren werkt en de fabrikant wil hem niet fixen, omdat hij van ''de europese markt'' afkomt i.p.v. NL.
quote:kaatje_85 schreef op 16 november 2012 @ 15:25:

Ik ben vooral zo huiverig voor de garantie. Mijn huidige toestel, ook een HTC, heeft in het begin kuren gehad, en in reparatie gelegen. Was iets met de software, gerepareerd en daarna nooit meer problemen. Maar ben dus bang voor reparatie/garantie problemen...

Misschien maak ik wel problemen waar ze niet zijn? Ik weet het niet. Maar voor hetzelfde geld zit ik straks met een gsm die niet naar behoren werkt en de fabrikant wil hem niet fixen, omdat hij van ''de europese markt'' afkomt i.p.v. NL.Bij mij was het iig geen punt ik had 3 dode pixels, naar htc Nederland gebeld die kwamen hem halen, hebben m gefixt, en brachten hem weer terug.
ook van belsimpel.nl?
Heb weinig tijd, heb ook niet alles doorgelezen maar volgens mij heb ik belsimpel voorbij zien komen bij radar twee/drie weken geleden. Ging over abbonementen. Was niet best iig... Kijk het wel even na want ik ben er niet 100% zeker van!
Ik heb geen goede ervaringen met belsimpel, Ja ze zijn vaak goedkoper in aanschaffingen van een telefoon maar dan krijg je dan ook een pools of frans toestel. Zonder nederlandse handleiding. En als je ze belt sta je heel lang in de wacht met een irritant muziekje, en heb je iemand aan de lijn dan zijn ze nog niet klantvriendelijk ook. Ik heb dus geen goede ervaringen ermee en raad je dan ook niet aan om daar te bestellen.
Bedankt voor de reacties!

Ik ga er toch maar niet die gsm bestellen...
Zogenaamde 'eurospec' toestellen leveren de meeste winkels.

Voor garantie is het geen probleem. En mocht er toch iemand moeilijk doen (wat ze niet doen) dan toon je de bon waar het IMEI nummer opstaat en geef je ze de middelvinger. Wel pas doen nadat alles geregeld is, anders schoppen ze je de winkel uit.
Heb je eigenlijk een nieuw toestel nodig?

Je wordt gebeld door een bedrijf dat je 2 jaar geleden iets besteld hebt, en dat je weer een nieuw abonnement *mag* afsluiten.

Maar is dat nodig?

Is je toestel in slechte staat? Past je abonnement niet meer bij je belgedrag? Ben je niet meer tevreden over de huidige provider (Vodafoon?)?

Ik heb mijn abo gewoon door laten lopen: ik raak mijn beltegoedniet kwijt en de voorwaarden van toen krijg ik nu niet meer. En uiteindelijk is het toestel toch niet gratis. Die kosten betaal je linksom of rechtsom toch wel (en verdekt in je maandelijkse of gesprekskosten misschien wel meer dan de waarde van het toestel)
Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik wil graag een Iphone 4S. Bij de KPN (waar ik al 12 jaar bij zit) hadden ze een geweldige actie. Ik keek hiernaar omdat mijn abonnement afloopt. Ik betaalde een los toestel voor 205 euro en dan had ik een maandelijkse abbo voor 25 euro per maand. Precies wat ik zocht. Maar nu komt ie:

Ik werd gisteren gebeld door de KPN. Ik werd al helemaal blij totdat de dame zei: KPN verkoopt geen losse toestellen meer, ze zijn overgegaan op lease-toestellen. De reden: iedereen gooide zijn toestel toch maar in de kast. Natuurlijk. Ik zou dan 9 maanden 25 euro betalen en daarna 39 euro per maand. Dat klopt al niet want ik ging net kijken en je betaalt gewoon 15 euro per maand voor het toestel.

Ik mag mijn toestel dan over twee jaar tegen de marktwaarde overnemen of ik kan een nieuw toestel nemen waardoor ik er weer twee jaar aan vast aan zit.

Ik ben gaan zoeken en er zijn dus maatschappijen waar ik wel een los toestel kan kopen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Maar daar kom ik wel uit.

Maar mijn vraag is: als ik van de KPN naar bijv. Vodafone ga of Sizz kan ik mijn eigen nummer dan behouden? Ik heb dit nummer al 12 jaar en dat wil ik echt niet kwijt ivm opdrachtgevers en belangrijke instanties. En vorige week kreeg ik een leuk telefoontje van iemand die 12 jaar niet gesproken had. Dus een ander nummer is geen optie.

Ik zat ook al op belsimpel te kijken, ik dacht dat het gewoon een vergelijkingssite was van alle opties. Niet dus.

Wie kan mij helpen? Sorry Kaatje:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven