ex doet moeilijk
dinsdag 1 februari 2011 om 21:15
Pff ik zal proberen om het beknopt en duidelijk te houden.
Ik ben nu zo'n 6 jaar gescheiden, toendertijd alles samen geregeld wat altijd naar ieders tevredenheid is gegaan.
Zelf de alimentatie bepaald een zeer redelijk bedrag 200 euro per kind ( ex heeft een zeer goed inkomen). Ik was van mening dat hij hun beter zelf af en toe eens iets kon geven of iets leuks gaan doen.
Verder wilde ik geen partneralimentatie, ik ben gewoon meer gaan werken. Ook heb ik afstand van zijn pensioen gedaan ( wat me wel afgeraden is).
Hij heeft mij destijds uitgekocht en ik heb zelf een huisje terug kunnen kopen al was dat maar nipt maar oke.
De omgangsregeling was om het weekend maar als dat niet uitkwam ook nooit moeilijk over gedaan (aan beide zijde niet).
Nu zijn de kids wat ouder en gaan ze nog zelden naar hun vader.
Tot een tijdje terug gingen we gewoon heel goed met elkaar om maar toen.....
Een paar weken geleden had ik hem aan de telefoon na wat strubbelingen tussen vader en dochter. Uit het niets begon hij te schelden en te zeggen daat hij mij dit jaar helemaal kapot ging maken en dat ik helemaal in de armoede terecht zou komen.
Ik stond op dat moment met mijn mond vol tanden, het kwam totaal onverwacht.
Een paar dagen daarna heb ik gezegd dat hij hier niet meer welkom is. Dat was nadat hij een hoop leugens bij mijn ouders heeft zitten vertellen. Bijv. dat ik van zijn geld profiteerde?
Ik heb die alimentatie toch echt nodig voor het onderhoud van de kinderen.
Nu is het zo dat hij de alimentatie van de kinderen op hun spaarrekening gaat storten en tegen hun gezegd heeft dat het zakgeld is en dat ze voor de rest niets meer krijgen. Ik "mag" er dan afhalen wat nodig is voor het onderhoud. Op zich zou ik er nog geeneens een probleem mee hebben maar hij geeft mij het gevoel dat ik van hem profiteer en dat hij dat ook nog tegen verschillende mensen zegt ( niet dat iemand het geloofd maar toch..). voor de leuke dingen die ik eens een keer voor mezelf doe heb ik een extra baan overigens dus ik hoef van hem echt geen ene euro
Mijn vraag is nu eigenlijk,
De jongste is pas 16 mag hij dit zomaar doen eigenlijk?
Ik was eigenlijk van plan om alles te laten herzien, terugdraaien kan denk ik niet, alleen om aan hem duidelijk te maken dat hij eigenlijk niks te klagen heeft. Of zal ik het zo maar laten en hem in zijn sop gaar laten koken. Ik vind het erg voor de kinderen, ik heb vaak moeten slikken om de omgang met elkaar leuk te houden maar ik deed dat voor de kinderen, wat mij betreft hoef ik hem nu nooit van zijn leven meer te zien.
beetje een warrig verhaal misschien maar ik moest het even kwijt en wil graag advies van mensen die er buiten staan.
Ik ben nu zo'n 6 jaar gescheiden, toendertijd alles samen geregeld wat altijd naar ieders tevredenheid is gegaan.
Zelf de alimentatie bepaald een zeer redelijk bedrag 200 euro per kind ( ex heeft een zeer goed inkomen). Ik was van mening dat hij hun beter zelf af en toe eens iets kon geven of iets leuks gaan doen.
Verder wilde ik geen partneralimentatie, ik ben gewoon meer gaan werken. Ook heb ik afstand van zijn pensioen gedaan ( wat me wel afgeraden is).
Hij heeft mij destijds uitgekocht en ik heb zelf een huisje terug kunnen kopen al was dat maar nipt maar oke.
De omgangsregeling was om het weekend maar als dat niet uitkwam ook nooit moeilijk over gedaan (aan beide zijde niet).
Nu zijn de kids wat ouder en gaan ze nog zelden naar hun vader.
Tot een tijdje terug gingen we gewoon heel goed met elkaar om maar toen.....
Een paar weken geleden had ik hem aan de telefoon na wat strubbelingen tussen vader en dochter. Uit het niets begon hij te schelden en te zeggen daat hij mij dit jaar helemaal kapot ging maken en dat ik helemaal in de armoede terecht zou komen.
Ik stond op dat moment met mijn mond vol tanden, het kwam totaal onverwacht.
Een paar dagen daarna heb ik gezegd dat hij hier niet meer welkom is. Dat was nadat hij een hoop leugens bij mijn ouders heeft zitten vertellen. Bijv. dat ik van zijn geld profiteerde?
Ik heb die alimentatie toch echt nodig voor het onderhoud van de kinderen.
Nu is het zo dat hij de alimentatie van de kinderen op hun spaarrekening gaat storten en tegen hun gezegd heeft dat het zakgeld is en dat ze voor de rest niets meer krijgen. Ik "mag" er dan afhalen wat nodig is voor het onderhoud. Op zich zou ik er nog geeneens een probleem mee hebben maar hij geeft mij het gevoel dat ik van hem profiteer en dat hij dat ook nog tegen verschillende mensen zegt ( niet dat iemand het geloofd maar toch..). voor de leuke dingen die ik eens een keer voor mezelf doe heb ik een extra baan overigens dus ik hoef van hem echt geen ene euro
Mijn vraag is nu eigenlijk,
De jongste is pas 16 mag hij dit zomaar doen eigenlijk?
Ik was eigenlijk van plan om alles te laten herzien, terugdraaien kan denk ik niet, alleen om aan hem duidelijk te maken dat hij eigenlijk niks te klagen heeft. Of zal ik het zo maar laten en hem in zijn sop gaar laten koken. Ik vind het erg voor de kinderen, ik heb vaak moeten slikken om de omgang met elkaar leuk te houden maar ik deed dat voor de kinderen, wat mij betreft hoef ik hem nu nooit van zijn leven meer te zien.
beetje een warrig verhaal misschien maar ik moest het even kwijt en wil graag advies van mensen die er buiten staan.
dinsdag 1 februari 2011 om 21:29
Misschien kun je het voor de kinderen leefbaar houden maar meer ook niet. Hij blijft hun vader. Zo te lezen zijn je kinderen oud genoeg om zelf een mening te vormen over de situatie. Daar hebben ze jou en vader niet meer bij nodig. Verder de eer aan jezelf houden. Waarschijnlijk wil hij dat je hapt. Als je doet alsof je er boven staat, zal hem dat alleen maar tegenvallen. Dan kunnen er twee dingen gebeuren, hij draait bij of hij laat nog meer steken vallen.
Blijf bij jezelf zodat je geen spijt krijgt van je eigen gedrag.
Blijf bij jezelf zodat je geen spijt krijgt van je eigen gedrag.
To school for cool
dinsdag 1 februari 2011 om 21:33
quote:i-desire schreef op 01 februari 2011 @ 21:17:
Dat is zooo niet beknopt...
Mwah.. vind ik nog best wel meevallen hoor..
Het is inderdaad wel vreemd dat dit zo vanuit het niets komt..
Is er iets voorgevallen bij hem?
"Verkering' uit of zo.. of financieele tegenvaller of zo..
Je schrijft iets over strubbelingen tussen hem en dochter?
Zou het daarmee te maken hebben?
Dat hij jou daar de schuld van geeft?
Meid, je jongste is 16, dus ik zou zeggen laat het maar weer van je afglijden, laat hem maar in zijn sop gaarkoken.
Niet op reageren, laat het bij hem liggen, pak het niet op..
Laat gaan...
Dat is zooo niet beknopt...
Mwah.. vind ik nog best wel meevallen hoor..
Het is inderdaad wel vreemd dat dit zo vanuit het niets komt..
Is er iets voorgevallen bij hem?
"Verkering' uit of zo.. of financieele tegenvaller of zo..
Je schrijft iets over strubbelingen tussen hem en dochter?
Zou het daarmee te maken hebben?
Dat hij jou daar de schuld van geeft?
Meid, je jongste is 16, dus ik zou zeggen laat het maar weer van je afglijden, laat hem maar in zijn sop gaarkoken.
Niet op reageren, laat het bij hem liggen, pak het niet op..
Laat gaan...
dinsdag 1 februari 2011 om 21:46
Hij zal zich toch aan de regels moeten houden en die alimentatie naar jou moeten overmaken tot de jongste 18 is. Meid, wat een toestand! Hij heeft alimentatieplicht en kan daar echt niet onderuit. Heeft hij last van midlife-crisis, depressies, op zijn pik getrapt door een bijdehante meid van 16?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 1 februari 2011 om 21:48
Dank voor de snelle reacties
Ik weet dat ik erboven zou moeten staan maar het lukt me nu even niet. Dus schrijf ik het hier maar van me af.
Hij heeft wel sinds kort verkering misschien is dat de reden wel ja.
De strubbelingen lagen ook aan hem, hij was ergens moeilijk aan het doen in het bijzijn van onze dochter en ze kwam toen huilend bij mij aan vandaar dat ik even belde om te zeggen waar ze was mocht hij haar kwijt zijn.
Ik weet dat ik erboven zou moeten staan maar het lukt me nu even niet. Dus schrijf ik het hier maar van me af.
Hij heeft wel sinds kort verkering misschien is dat de reden wel ja.
De strubbelingen lagen ook aan hem, hij was ergens moeilijk aan het doen in het bijzijn van onze dochter en ze kwam toen huilend bij mij aan vandaar dat ik even belde om te zeggen waar ze was mocht hij haar kwijt zijn.

dinsdag 1 februari 2011 om 22:08
Hoi,
Ik moet zeggen als ik dit lees zakt me de moed wel in de schoenen! Ik heb heb ook een erg vervelende ex en lees dat het bij jouw nu 6 jaar geleden is terwijl ik en mijn ex twee jaar uit elkaar zijn nu! Ik weet wel dat de alimentatie sowieso op jouw rekening moet komen. Mijn ex kwam namelijk met hetzelfde aanzetten terwijl onze kinderen 7 en 1 zijn!!
Ik moet zeggen als ik dit lees zakt me de moed wel in de schoenen! Ik heb heb ook een erg vervelende ex en lees dat het bij jouw nu 6 jaar geleden is terwijl ik en mijn ex twee jaar uit elkaar zijn nu! Ik weet wel dat de alimentatie sowieso op jouw rekening moet komen. Mijn ex kwam namelijk met hetzelfde aanzetten terwijl onze kinderen 7 en 1 zijn!!
dinsdag 1 februari 2011 om 22:20
Almiro wij hebben nooit problemen gehad daarvoor daarom vind ik het ook zo raar.
Hij gaat toch dat geld op hun spaarrekening storten, wat moet ik er aan doen?
Ik heb hem gesmst dat dat niet mag( wel bij de oudste die is 18)maar hij doet het toch.
Ik ga echt denken dat hij overspannen is of iets dergelijks
Ik kan het nu niet opbrengen om met hem in gesprek te gaan daar ben ik veel te boos voor.
Het zijn tenslotte de kinderen die er op achteruitgaan, ik kan hun weinig extraatjes geven helaas. Ik ga nu zelfs denken, was ik toen maar niet zo toegeeflijk geweest om de goede vrede te bewaren en zo wil ik helemaal niet denken.
Hij gaat toch dat geld op hun spaarrekening storten, wat moet ik er aan doen?
Ik heb hem gesmst dat dat niet mag( wel bij de oudste die is 18)maar hij doet het toch.
Ik ga echt denken dat hij overspannen is of iets dergelijks
Ik kan het nu niet opbrengen om met hem in gesprek te gaan daar ben ik veel te boos voor.
Het zijn tenslotte de kinderen die er op achteruitgaan, ik kan hun weinig extraatjes geven helaas. Ik ga nu zelfs denken, was ik toen maar niet zo toegeeflijk geweest om de goede vrede te bewaren en zo wil ik helemaal niet denken.

woensdag 2 februari 2011 om 07:30
Weetikveel, dit wat jouw ex doet mag niet. Gewoon rustig blijven en de eerstvolgende betaaldag afwachten. Betaald hij de alimentatie niet aan jou, dan naar advocaat. Dat hij het geld van de jongste als zakgeld op zijn rekening zet is mooi, maar dan heeft ie niet voldaan aan de alimentatieverplichting en kan hij het nogmaals betalen. Kortom: hij heeft zichzelf ermee. Veel herrie om niks. Inderdaad mag hij de alimentatie voor de oudste op zijn/haar rekening storten, dit kan jouw oudste dan aan jou geven (jij zorgt voor alles neem ik aan).
Wanneer jij van mening bent dat er na 6 jaar een herziening gemaakt kan worden, heb je mooi 2 vliegen in 1 klap bij je advocaat. Die zorgt ervoor dat je ex volgens de regeltjes blijft betalen en zal tevens een herberekening maken. Moet je wel weten wat de inkomsten van je ex zijn. Deze zal hij incl. IB aangiftes moeten aanleveren. Veel suces en blijf rustig.
Sterkte.... ( heb het allemaal meegemaakt en nog altijd gezeik met ex en geld)
Wanneer jij van mening bent dat er na 6 jaar een herziening gemaakt kan worden, heb je mooi 2 vliegen in 1 klap bij je advocaat. Die zorgt ervoor dat je ex volgens de regeltjes blijft betalen en zal tevens een herberekening maken. Moet je wel weten wat de inkomsten van je ex zijn. Deze zal hij incl. IB aangiftes moeten aanleveren. Veel suces en blijf rustig.
Sterkte.... ( heb het allemaal meegemaakt en nog altijd gezeik met ex en geld)
woensdag 2 februari 2011 om 15:43
Ik neem dat de alimentatie in de scheidingsbeschikking is vastgelegd? Dan kun je die naar het LBIO sturen en zij kunnen de alimentatie voor je innen. De kosten hiervoor zijn voor de alimentatieplichtige (en worden dus niet verrekend met de alimentatie). De storting op de spaarrekening van zijn kinderen staat hier helemaal los van, dus hij zou jou eens lief moeten aankijken om te vragen of je dat geld terug wil storten.
Dat is de juridische situatie. Je zou hem dit in een mail kunnen uitleggen en hem vragen zijn besluit te heroverwegen. Anders kunnen jullie natuurlijk altijd een herberekening aanvragen op grond van de behoeften van de kinderen en zijn draagkracht (die waarschijnlijk allebei in de tussentijd gestegen zijn: op grond van de behoeften van de kinderen kom je waarschijnlijk sowieso hoger uit dan 200 euro per maand).
Waarschijnlijk heeft dit te maken met zijn nieuwe vriendin, maar dat is jouw probleem niet. Voor kinderen vanaf 18 jaar mag hij de alimentatie rechtstreeks aan henzelf overmaken.
Dat is de juridische situatie. Je zou hem dit in een mail kunnen uitleggen en hem vragen zijn besluit te heroverwegen. Anders kunnen jullie natuurlijk altijd een herberekening aanvragen op grond van de behoeften van de kinderen en zijn draagkracht (die waarschijnlijk allebei in de tussentijd gestegen zijn: op grond van de behoeften van de kinderen kom je waarschijnlijk sowieso hoger uit dan 200 euro per maand).
Waarschijnlijk heeft dit te maken met zijn nieuwe vriendin, maar dat is jouw probleem niet. Voor kinderen vanaf 18 jaar mag hij de alimentatie rechtstreeks aan henzelf overmaken.
Ga in therapie!
donderdag 3 februari 2011 om 08:10
donderdag 3 februari 2011 om 08:34
Het LBIO int uw alimentatie als uw betalingsplichtige ex-partner in gebreke blijft. Dat kunnen we alleen doen:
•als de bijdrage door de rechter is vastgesteld
•als er minimaal één maand achterstand is (u ontvangt niets of te weinig)
•als de betalingsachterstand minimaal ¤ 10,- is
•voor een achterstand die op het moment van uw verzoek niet ouder is dan 6 maanden (hieronder valt dus ook een rechterlijke uitspraak die binnen die 6 maanden is afgegeven en waarin een bijdrage met terugwerkende kracht is opgelegd)
•als uw betalingsplichtige ex-partner op de hoogte is gesteld van het (bank)rekeningnummer waarop hij of zij de alimentatie over kan maken
Ik heb zelf ook alimentatie via het LBIO moeten innen, het duurt wel heeeeellll lang hoor, maar goed. Beter wat dan niks.
•als de bijdrage door de rechter is vastgesteld
•als er minimaal één maand achterstand is (u ontvangt niets of te weinig)
•als de betalingsachterstand minimaal ¤ 10,- is
•voor een achterstand die op het moment van uw verzoek niet ouder is dan 6 maanden (hieronder valt dus ook een rechterlijke uitspraak die binnen die 6 maanden is afgegeven en waarin een bijdrage met terugwerkende kracht is opgelegd)
•als uw betalingsplichtige ex-partner op de hoogte is gesteld van het (bank)rekeningnummer waarop hij of zij de alimentatie over kan maken
Ik heb zelf ook alimentatie via het LBIO moeten innen, het duurt wel heeeeellll lang hoor, maar goed. Beter wat dan niks.
vrijdag 11 februari 2011 om 20:07
Hey hallo,
Ik weet niet of het in de tussentijd veranderd is...
Maar dat ik 3 was gingen mijn ouders scheiden, sindsdien heeft mijn vader de alimentatie gewoon op mijn rekening laten storten, dat ging ook zo bij mijn zus.
Wij hebben vanaf onze 4e jaar tot onze 18e jaar alimentatie gekregen op onze rekeningen, en niet op die van mijn moeder.
Ik weet niet hoe dat nu zit.. maar toen kon het in iedergeval wel!
Ik weet niet of het in de tussentijd veranderd is...
Maar dat ik 3 was gingen mijn ouders scheiden, sindsdien heeft mijn vader de alimentatie gewoon op mijn rekening laten storten, dat ging ook zo bij mijn zus.
Wij hebben vanaf onze 4e jaar tot onze 18e jaar alimentatie gekregen op onze rekeningen, en niet op die van mijn moeder.
Ik weet niet hoe dat nu zit.. maar toen kon het in iedergeval wel!
vrijdag 11 februari 2011 om 23:39
Waarschijnlijk had je moeder het toen niet nodig Nazkar. Maar alimentatie is volgens mij niet voor het kind zelf, maar om het kind te onderhouden.
Dus niet alleen kleding moet er van betaald worden maar clubjes, voeding, schoolspullen, het verbruik van gas/water/electra en nog meer van deze dingen.
Mijn ex stort een gering deel op de rekeningen van de kinderen, maar deed dit voor de scheiding al.
De alimentatie gaat rechtstreeks naar mij.
Dus niet alleen kleding moet er van betaald worden maar clubjes, voeding, schoolspullen, het verbruik van gas/water/electra en nog meer van deze dingen.
Mijn ex stort een gering deel op de rekeningen van de kinderen, maar deed dit voor de scheiding al.
De alimentatie gaat rechtstreeks naar mij.