Geld & Recht alle pijlers

Ex eist meer alimentatie

16-04-2012 20:46 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vriend eist meer kinderalimentatie. Ex zat in de bijstand: toen kregen wij een onderzoek en daar kwam een bedrag uit, gemeente deed dit onderzoek.

Toen is ze even gaan werken en nu zit ze weer in de bijstand maar we hebben niks van de gemeente vernomen. Mijn vriend betaalt trouwens netjes iedere maand de alimentatie plus nog nieuwe jassen, schoenen, zwemles en kinderfeestjes.

Maargoed ex eist nu meer alimentatie. Reden ervoor is dat ze niet rondkomt en wij het wel goed hebben. Volgens haar kunnen wij best een keer niet op vakantie.

Dat soort opmerkingen doen ons niks maar ze zegt dat ze alles gaat uitzoeken en herbereken.

De laatste berekening van de alimentatie is 4 jaar geleden. Deze is uitgevoerd door de gemeente maar er is nooit een gerechte uitspraak geweest.

Wat kan zij nu ondernemen en wat kunnen wij verwachten?
quote:consuelabananahammok schreef op 17 april 2012 @ 22:49:

[...]

Natuurlijk dragen lasten voor huisvesting en een warme kachel bij aan het comfort van een kind en daarbij zijn ze daar ook aan besteed.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, wanneer moeder ook echt vertikt zelf te gaan werken om zo haar kind meer te kunnen bieden zouden de inkomsten van alimentatie voor nog meer comfort voor een kind kunnen zorgen.

.Zou heel mooi zijn maar zo oneerlijk tegenover mensen met een minimum inkomen, de bijstand gaat dan lonen, je krijgt bijvoorbeeld ¤1150,- bijstand aangevuld met ¤350,- bijdrage voor de kinderen = ¤1500,- netto te besteden inkomen tel daarbij nog huurtoeslag en zorgtoeslag.

Het minimumloon in Nederland is netto ¤ 1.227,60 (januari 2012) daar moet een werkende moeder met 2 kinderen van rondkomen.

(overigens krijgen die ook toeslagen)

Dan garandeer ik je, dan gaat er nooit meer iemand de bijstand uit, en wat dacht je van vrouwen met bijstand die ¤600,- KA krijgen? Die overstijgen het modale inkomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik snap het principe wel, maar als betaler lijkt het mij gewoon zuur om bakken vol met geld te moeten betalen om vervolgens nog aan te zien dat je kind van bijstandsniveau moet leven en moeder er niet veel aan veranderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven