Geld & Recht alle pijlers

ex komt overal mee weg .

10-07-2012 21:04 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat kan ik in deze situatie doen.

ben gescheiden na 6 jaar . nadat ik achter kwam dat mijn ex een alcohol probleem heeft . en add en autisme . aggressie vertoon naar mij en de kinderen . heeft na de scheiding maar een kleine bedrag van de totale schulden hoeven te betalen en ik kan de rest doen. hij betaald geen alimitatie geen cent. en toch stuurt hij zijn moeder op mij af als er iets is . door zijn toedoen moet ik mijn dochter voor een jaar naar een opvoed pleeggezin doen omdat hij de opvoeding heeft verknalt . en dan ook nog zeggen dat mijn zoontje gehandicapt is door mij toedoen . terwijl hij bezopen was tijdens mijn bevalling van hem. wat ik ook doe . mag zijn lening afbetalen en andere gekke kosten die hij heeft gemaakt door dure dingen te kopen . ik heb dan wel een beschermings bewind . maar ik zit nu al 7 jaar in de schulden wsnp kom ik niet meer in wegens nalatigheid van bewind en mijn exman. hij moet alimitatie betalen volgens de uitspraak van de rechter . maar dat doet hij niet . maar hij moet en zal de kinderen zien. pro-deo advocaat is het enige wat ik nu kan veroorloven . wie heeft er wat tips .

groetjes petra.
even adem halen?

En verder: zelf heel hard gaan werken en je los maken van je ex
alimentatie is geen kijkgeld.En verder misschien even de hand in eigen boezem steken. Je kind wordt je niet zomaar ontnomen omdat je ex er een zooitje van maakt. Hoe kan hget zijn dat jij moet opdraaien voor dingen die hij koopt? Koopt hij die op jouw naam? zijn jullie niet officieel gescheiden. Geef jezelf een vette schop onder je kont, en doe aan een beetje zelfreflectie.
Voor de alimentatie kun je lbio inschakelen.

Verder zou ik als ik jou was even uit de slachtoffer rol kruipen.

Ik weet wat een rommel een ex ervan kan maken maar ook je eigen aandeel blijven zien.

Dat wspn traject had je misschien zelf ook wat meer aan kunnen doen.

Ik moet ook mijn kinderen alleen opvoeden, ex is bang om de kinderen nog ergens op aan te spreken. Maar gelukkig geen co ouderschap dus ze missen maar 2 opvoedingsdagen per 2 weken. Heb je co ouderschap dat de opvoeding zo uit de hand is gelopen dat je kind zelfs uit huis moet?
nee dat snap ik, ze is niet ontnomen maar krijg ondersteuning in het opvoeden. hij heeft dingen inderdaad gekocht onder mijn naam toen wij nog getrouwd waren. we zijn gescheiden sinds 2010 . in gemeenschap van goederen we hebben ieder een deel gekregen van de schulden , maar hij heeft met een lening zijn deel kunnen betalen , en nu komt de rest naar mij toe.
quote:misspeetje schreef op 10 juli 2012 @ 21:19:

nee dat snap ik, ze is niet ontnomen maar krijg ondersteuning in het opvoeden. hij heeft dingen inderdaad gekocht onder mijn naam toen wij nog getrouwd waren. we zijn gescheiden sinds 2010 . in gemeenschap van goederen we hebben ieder een deel gekregen van de schulden , maar hij heeft met een lening zijn deel kunnen betalen , en nu komt de rest naar mij toe.De andere helft? Tja, samen delen he.
en die lening hoeft hij zeker niet af te lossen?

Ik kan je geen tips geven behalve dat je eerst even rustig moet worden en de zaken objectief moet bekijken. Je bent zo boos, dat vertroebelt je blik. Mis kan iemand bij de gemeente of cwi of zo je helpen alles een goed te bekijken?
Trol.

pro-deo advocaten bestaan niet.
ik werk ook , en heb de zorg en verantwoording voor mijn kinderen . ik heb mij lost gemaakt van mijn ex maar de schuld van hem nog niet . en doordat ik zijn deel kan betalen en onder het bestaands niveau moet leven . komt hij er wel makkelijk vanaf . hij kan wel iets betalen voor zijn kids , maar geeft het liever uit aan drank .
Dat is het risico van trouwen in gemeenschap van goederen, het had ook financieel heel goed uit kunnen pakken maar helaas.
ok , dan ga ik informeren bij de gemeente , hopelijk kunnen ze helpen . dank je wel
Heb je het lbio al ingeschakeld voor de alimentatie?
Ik denk zomaar dat dit verhaal nog een heeeeeeeeeele andere kant heeft.

Als het al waar is.
668, the neighbour of the Beast
mijn ex heeft de co-ouderschap .normaal gesproken voed je samen de kids op , maar aangezien hij het niet deed . en ik wel. heeft mijn dochter een hoop moeten missen , en veel teleurstelling gehad wat voor kind niet goed is . ze heeft teveel moeten zien wat een kind of volwassen eigenlijk niet had gemoeten. de opvoedondersteuning voor een jaar . zodat ze bij kan tanken zeg maar.
je bent niet de enige die denk dat dit niet klopt , maar het is toch echt zo .
ja , ze zeiden dat als het in de scheidingspapieren staat hij gewoon moet betalen .

maar moet het zeker via een advocaat het gaan regelen
Nooit (meer) trouwen in gemeenschap van goederen dus...
Eerst heb je kinderen, nu een dochter. Make up your mind.
quote:amand1969 schreef op 10 juli 2012 @ 21:22:

Trol.

pro-deo advocaten bestaan niet.Die bestaan wel toch ? wanneer ik google zie ik er genoeg voorbij komen
heb 2 kinderen een zoon en een dochter.
quote:Zespri79 schreef op 10 juli 2012 @ 21:31:

[...]

Die bestaan wel toch ? wanneer ik google zie ik er genoeg voorbij komenDat gaat over strafrecht, denk ik. In het civiele recht is there no such thing.
Je spreekt alleen over je dochter, TO. Hoe zit dat met je zoon?
die woont bij mij .
quote:misspeetje schreef op 10 juli 2012 @ 21:29:

ja , ze zeiden dat als het in de scheidingspapieren staat hij gewoon moet betalen .

maar moet het zeker via een advocaat het gaan regelenWaarom zou je het via een advocaat moeten regelen als het LBIO hier speciaal voor opgericht is?

http://www.lbio.nl/alimentatie
ok dank je ik ga kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven