Geld & Recht alle pijlers

Ex man geen geld voor alimentatie maar wel voor nieuwe auto.

26-01-2020 14:55 79 berichten
Info is voor hopeloze beste vriendin!

Na een aantal antwoorden haal ik de OP weg ivm bekendheid op verzoek v vriendin. Dank alvast.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:14
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
77.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Om nog maar te zwijgen van de 800 euro die de school van mijn ene kind per jaar kost en de 1600 euro die de crèche van mijn andere kind per maand!!! kost.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Balletles, muziekles, zwemles, sportclubs, bijles, brillen, fietsen, laptops, spelcomputers, beugels, OV-kaarten etcetera zijn ook al niet gratis.
Am Yisrael Chai!
Je hebt wel een groter huis nodig met een kind, want elke dag in de woonkamer slapen is niet ideaal. Dus duurder dan wanneer je dat kind niet had. Je hebt extra was en het kind moet ook zo af en toe in bad/onder de douche, en misschien wil dat kind ook een lamp asn doen in zijn/ haar slaapkamer, de badkamer of het toilet. Ook betaal je meer gemeentebelasting met kind. Daar staat dan kinderbijslag en eventueel kindgebonden budget tegenover, maar idd een kind kost makkelijk veel meer dan 110 euro per maand. Als die vrouw haar eigen broek moet ophouden moet ze ook werken, en is ze aan kinderopvang alleen al veel meer dan dat bedrag kwijt. Pa heeft kind alleen in het weekend, dus hoeft geen opvang te regelen.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
26-01-2020 16:14
Je hebt wel een groter huis nodig met een kind, want elke dag in de woonkamer slapen is niet ideaal. Dus duurder dan wanneer je dat kind niet had. Je hebt extra was en het kind moet ook zo af en toe in bad/onder de douche, en misschien wil dat kind ook een lamp asn doen in zijn/ haar slaapkamer, de badkamer of het toilet. Ook betaal je meer gemeentebelasting met kind. Daar staat dan kinderbijslag en eventueel kindgebonden budget tegenover, maar idd een kind kost makkelijk veel meer dan 110 euro per maand. Als die vrouw haar eigen broek moet ophouden moet ze ook werken, en is ze aan kinderopvang alleen al veel meer dan dat bedrag kwijt. Pa heeft kind alleen in het weekend, dus hoeft geen opvang te regelen.
Maar daarentegen is ook Pa verplicht een groter huis aan te houden, zodat het kind een eigen kamer heeft als het bij Pa is. En ook al is het kind maar 4 dagen bij Pa, dan wordt dat grotere huis er ook voor Pa niet goedkoper van. En ook bij Pa moet het kind douchen, eten, elektriciteit gebruiken, enz. En Pa koopt zomaar misschien ook eens een nieuwe winterjas voor het kind, of een nieuwe outfit, of een paar nieuwe schoenen, als ze samen de stad in gaan. Krijgt Pa dan ook een stukje kindgebonden budget of kindertoeslag, of moet Pa alleen maar betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 16:20
Maar daarentegen is ook Pa verplicht een groter huis aan te houden, zodat het kind een eigen kamer heeft als het bij Pa is. En ook al is het kind maar 4 dagen bij Pa, dan wordt dat grotere huis er ook voor Pa niet goedkoper van. En ook bij Pa moet het kind douchen, eten, elektriciteit gebruiken, enz. En Pa koopt zomaar misschien ook eens een nieuwe winterjas voor het kind, of een nieuwe outfit, of een paar nieuwe schoenen, als ze samen de stad in gaan. Krijgt Pa dan ook een stukje kindgebonden budget of kindertoeslag, of moet Pa alleen maar betalen?
Je hebt helemaal gelijk! Die arme vaders toch altijd en die vreselijke moeders die hun exen leegzuigen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Kindgebonden budget, kinderbijslag en zorgkosten van de andere partner worden inderdaad allemaal meegenomen in de berekening, pejeka.
pejeka schreef:
26-01-2020 16:20
Maar daarentegen is ook Pa verplicht een groter huis aan te houden, zodat het kind een eigen kamer heeft als het bij Pa is. En ook al is het kind maar 4 dagen bij Pa, dan wordt dat grotere huis er ook voor Pa niet goedkoper van. En ook bij Pa moet het kind douchen, eten, elektriciteit gebruiken, enz. En Pa koopt zomaar misschien ook eens een nieuwe winterjas voor het kind, of een nieuwe outfit, of een paar nieuwe schoenen, als ze samen de stad in gaan. Krijgt Pa dan ook een stukje kindgebonden budget of kindertoeslag, of moet Pa alleen maar betalen?
Daar hebben ze een mooi systeem voor bedacht, google ff op Trema normen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 16:20
Maar daarentegen is ook Pa verplicht een groter huis aan te houden, zodat het kind een eigen kamer heeft als het bij Pa is. En ook al is het kind maar 4 dagen bij Pa, dan wordt dat grotere huis er ook voor Pa niet goedkoper van. En ook bij Pa moet het kind douchen, eten, elektriciteit gebruiken, enz. En Pa koopt zomaar misschien ook eens een nieuwe winterjas voor het kind, of een nieuwe outfit, of een paar nieuwe schoenen, als ze samen de stad in gaan. Krijgt Pa dan ook een stukje kindgebonden budget of kindertoeslag, of moet Pa alleen maar betalen?
Nee, pa krijgt inderdaad een deel van die toeslagen in de vorm van dat ze bij de ontvanger bij de draagkracht worden opgeteld en die dus een groter aandeel in de kosten van de kinderen moet betalen.

Ik zal je uit de droom helpen: kinderalimentatie is, tenzij je ex Wesley Sneijder heet, nooit kostendekkend.
Am Yisrael Chai!
-jolijn- schreef:
26-01-2020 16:10
En in je eentje staat de verwarming uit als je aan het werk bent - met pubers en hun gatenkaas-rooster staat dat ding continu te branden.
Maar hoe dan ook: wereldvreemd, dat is wel de juiste term.
Ik denk /vermoed al jaren dat het zomaar zo zou kunnen zijn dat Pejeka gewoon ingehuurd wordt door Viva/Sanoma, al dan niet tegen betaling, om de discussie wat 'levendig' te houden op dit forum :).
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
26-01-2020 16:27
Nee, pa krijgt inderdaad een deel van die toeslagen in de vorm van dat ze bij de ontvanger bij de draagkracht worden opgeteld en die dus een groter aandeel in de kosten van de kinderen moet betalen.

Ik zal je uit de droom helpen: kinderalimentatie is, tenzij je ex Wesley Sneijder heet, nooit kostendekkend.
Los van het feit dat ik het vreemd vind de kinderen als niks anders dan kostenpost te zien, snap ik je redenering.

Iets anders dat ik me afvroeg: is de woningnood ook niet te danken aan het feit dat steeds meer mensen de handdoek in de ring gooien? Want bij co-ouderschap moeten beide ouders een huis hebben waar ook de kinderen een eigen kamer hebben. Dus veelal houden beide ouders een eengezinswoning bezet waar maar af en toe ook kinderen zijn. Dus één gezin bezet in feite twee woningen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lijkt wel een topic geschreven door de besnorde vriendin van mijn halfbroertje zijn ex.
Xaviera1234567890 schreef:
26-01-2020 16:33
Lijkt wel een topic geschreven door de besnorde vriendin van mijn halfbroertje zijn ex.
Wat is er nou weer mis met besnorde vriendinnen ? Nog ff en we zijn vanaf alimentatie via woningnood beland in discussies over overbevolking, immigratie en discriminatie :). Ik ga maar ff mijn pauze van klussen beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 16:33
Los van het feit dat ik het vreemd vind de kinderen als niks anders dan kostenpost te zien, snap ik je redenering.

Iets anders dat ik me afvroeg: is de woningnood ook niet te danken aan het feit dat steeds meer mensen de handdoek in de ring gooien? Want bij co-ouderschap moeten beide ouders een huis hebben waar ook de kinderen een eigen kamer hebben. Dus veelal houden beide ouders een eengezinswoning bezet waar maar af en toe ook kinderen zijn. Dus één gezin bezet in feite twee woningen.
Zullen we álle problemen eens wijten aan de echtscheidingen? Kom, doe je best eens Pejeka, je kunt er vast nog een paar verzinnen.
pejeka schreef:
26-01-2020 16:33
Los van het feit dat ik het vreemd vind de kinderen als niks anders dan kostenpost te zien, snap ik je redenering.

Iets anders dat ik me afvroeg: is de woningnood ook niet te danken aan het feit dat steeds meer mensen de handdoek in de ring gooien? Want bij co-ouderschap moeten beide ouders een huis hebben waar ook de kinderen een eigen kamer hebben. Dus veelal houden beide ouders een eengezinswoning bezet waar maar af en toe ook kinderen zijn. Dus één gezin bezet in feite twee woningen.
Ik denk dat de regelgeving rondom bouw ook wel een tikkeltje schuldig is.
Als je nou zonder al te veel regeltjes wat kamertjes zou mogen bijbouwen, kun je je bejaarde moeder in de achtertuin zetten. Dat zet denk ik net wat meer zoden aan de dijk. Ik vermoed dat er heel wat mensen veel langer leven dan vroeger en pas tegen het einde van hun leven in aanmerking komen voor een verzorgingshuis. Sterker nog, ik heb de statistieken niet nagekeken maar ik vermoed dat er heel wat meer 65-plussers zijn dan gescheiden ouders met kinderen tussen de 0 en 18 jaar die thuiswonend zijn.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-01-2020 16:33
Los van het feit dat ik het vreemd vind de kinderen als niks anders dan kostenpost te zien, snap ik je redenering.


Niks anders is overdreven, maar kinderen zijn nu eenmaal een enorme kostenpost. Een kind kost gemiddeld tot zijn achttiende jaar 100.000 euro, volgens het Nibud. En het Nibud is wat berekenen betreft altijd enorm conservatief, die denken ook nog steeds dat je voor 2 euro per dag kunt eten.


Iets anders dat ik me afvroeg: is de woningnood ook niet te danken aan het feit dat steeds meer mensen de handdoek in de ring gooien? Want bij co-ouderschap moeten beide ouders een huis hebben waar ook de kinderen een eigen kamer hebben. Dus veelal houden beide ouders een eengezinswoning bezet waar maar af en toe ook kinderen zijn. Dus één gezin bezet in feite twee woningen.

Zeker, de woningnood komt vooral doordat er te weinig woningen voor de juiste doelgroep zijn. Er wordt wel gebouwd, maar dat zijn de verkeerde woningen. Dure twee onder 1 kap en vrijstaande woningen terwijl er enorme behoefte aan goedkope eengezinswoningen voor gezinnen met lage of maar 1 inkomen is, of bijvoorbeeld ook juist behoefte is aan luxe appartementen voor ouderen die nu gezinswoningen bezet houden en geen zin hebben in een armoedig bejaardenflatje.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-01-2020 16:37
Ik denk dat de regelgeving rondom bouw ook wel een tikkeltje schuldig is.
Als je nou zonder al te veel regeltjes wat kamertjes zou mogen bijbouwen, kun je je bejaarde moeder in de achtertuin zetten. Dat zet denk ik net wat meer zoden aan de dijk. Ik vermoed dat er heel wat mensen veel langer leven dan vroeger en pas tegen het einde van hun leven in aanmerking komen voor een verzorgingshuis. Sterker nog, ik heb de statistieken niet nagekeken maar ik vermoed dat er heel wat meer 65-plussers zijn dan gescheiden ouders met kinderen tussen de 0 en 18 jaar die thuiswonend zijn.
Dat is inderdaad een andere factor. Maar het feit dat steeds meer gezinnen in feite twéé eengezinswoningen in beslag nemen, is uiteraard ook gewoon zo.

Veel ouderen kunnen geen kant op. Bejaardentehuizen zijn massaal gesloten, en de seniorenflats die hier en daar zijn gebouwd, kunnen ze vaak niet betalen, want de huur daarvan ligt al gauw rond de 900 euro. Veel bejaarden wonen dan ook nog steeds noodgedwongen in een eengezinswoning die te groot voor hen is, maar waar ze financieel in gevangen zitten. Doorstroming naar een bejaardentehuis kan niet meer (want die zijn er niet meer), een betaalbare kleinere woning is niet voorhanden, en dus moeten ze het maar zo goed en zo kwaad als het gaat uitzingen tot ze daadwerkelijk dusdanig ziek of hulpbehoevend worden dat ze naar een verzorgingstehuis mogen (moeten). Ondertussen worden dus inderdaad véél eengezinswoningen bewoond door alleenstaande bejaarden die best graag naar een appartement zouden willen of anderszins kleiner, maar die optie is er gewoonweg niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
OP is weg en ik ben gestopt met het lezen van de reacties, maar afgaand op de titel: ik heb ook zoiets meegemaakt en heb na een paar maanden het LBIO ingeschakeld om de KA te innen (PA heb ik nooit gewild).
Verzonnen stokpaardjes jagen ook al OP's weg. Goed gedaan Pejeka.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
26-01-2020 17:10
Verzonnen stokpaardjes jagen ook al OP's weg. Goed gedaan Pejeka.
Je geeft me te veel eer. Ik heb meegepraat met de anderen, dus de palmares voor het verjagen van TO en haar post zijn onterecht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Een cabaretier zei ooit toen de Paus zich met het gebruiken van voorbehoedsmiddelen ging bemoeien, dat als je het spel zelf niet speelt, je je ook niet met de spelregels moet bemoeien.

Dat zou hier ook kunnen gelden.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Annapicobella schreef:
26-01-2020 17:16
Een cabaretier zei ooit toen de Paus zich met het gebruiken van voorbehoedsmiddelen ging bemoeien, dat als je het spel zelf niet speelt, je je ook niet met de spelregels moet bemoeien.

Dat zou hier ook kunnen gelden.
Nou, verras me met de spelregels, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
MrsDuck schreef:
26-01-2020 15:15
Dus een vrouw met een juridische vraag stelt deze, wellicht gekleurd en met niet alle informatie, aan een vriendin die al jaren in een ander land woont. Vriendin weet het ook niet en propt het op het viva-forum met goedbedoelende mensen die niet alle ins en outs kennen van het scheidingsdossier, het recht en dan verwacht je een kant en klare oplossing? Maar de op gaat zo weg ivm herkenbaarheid? Bijzonder... Laat vriendin vooral advies vragen aan een jurist die alle documenten heeft of kan opvragen.

Nou excuus dat ik een bezorgde vriendin ben.

Ik vraag me alleen af of kosten zoals deze meegenomen worden in berekening van de alimentatie. Als je een huilende vriendin aan de tel krijgt ja dan open ik een wanhopige topic. ;-)

+ Ik ben geen onbekende hier op Viva, woon in Het buitenland en niet getrouwd dus over mij zal het niet gaan. En zowél zou ik het rustig vertellen.
pejeka schreef:
26-01-2020 17:14
Je geeft me te veel eer. Ik heb meegepraat met de anderen, dus de palmares voor het verjagen van TO en haar post zijn onterecht.
Niemand heeft mij verjaagd hoor ?? Haha ik zette bij het openen al dat ik de OP weg zou halen omdat ik puur een aantal antwoorden wil krijgen en niet hele discussies of weken later nog een lopende topic.
cranberryjuice schreef:
26-01-2020 17:48
Niemand heeft mij verjaagd hoor ?? Haha ik zette bij het openen al dat ik de OP weg zou halen omdat ik puur een aantal antwoorden wil krijgen en niet hele discussies of weken later nog een lopende topic.
Er zouden maatregelen getroffen worden voor het weghalen van de OP. Vraag me af wat voor maatregelen dan.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
26-01-2020 17:44
Nou excuus dat ik een bezorgde vriendin ben.

Ik vraag me alleen af of kosten zoals deze meegenomen worden in berekening van de alimentatie. Als je een huilende vriendin aan de tel krijgt ja dan open ik een wanhopige topic. ;-)

+ Ik ben geen onbekende hier op Viva, woon in Het buitenland en niet getrouwd dus over mij zal het niet gaan. En zowél zou ik het rustig vertellen.
Wat je vriendin moet doen is het gewoon aankaarten bij de instanties als ze denkt dat de vader onterecht zijn alimentatieplicht verzaakt. Dan moet vader inzage geven in zijn inkomen en overige persoonlijke financiën en zal er bekeken worden in hoeverre hij al dan niet aan zijn verplichtingen voldoet. Een auto die op naam van de zaak wordt gekocht en ook zakelijk wordt gebruikt, zal denk ik geen gewicht in de schaal lagen als het om persoonlijke financiën gaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven