Geld & Recht alle pijlers

Executieverkoop.

29-05-2016 07:46 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder heeft een poster op me deur geplakt wanneer de executieverkoop is. Daar hebben me buren toch niks mee te maken? Wat gebeurd er als ik deze weghaal?

Ik werd gisteren aangesproken door mijn buurvrouw, die zij dat ik nu wel de kinderbescherming op me dak krijg, is dit zo omdat ik schulden heb?
quote:onnohoestsiroop schreef op 29 mei 2016 @ 12:19:

[...]

Onwaar, jouw ouders zijn niet financieel verantwoordelijk meer voor jou, je kunt wel degelijk de bijstand in. Je krijgt minder als wanneer je zelfstandig woont.Kan dat met terugwerkende kracht nog geregelt worden?
quote:nina1966 schreef op 29 mei 2016 @ 12:18:

[...]

Echt onzin.

En waarom mocht je je niet bij je ouders inschrijven? gewoon als postadres.Iets zegt mij dat dit ook weer om geld gaat.
Wat staat er nu precies in het ouderschapsplan?

Als erin staat dat het hoofdverblijf van de kinderen bij jou is, dan is de gemeente verplicht om beide kinderen op jouw adres in te schrijven. Tuurlijk kan de vader bezwaar maken, maar jullie hebben een ouderschapsplan waarin het verblijf is vastgelegd. Als de vader desondanks toch moeilijk doet, en de gemeente door zijn toedoen niets kan doen, dan moet je gewoon weer naar rechtbank gaan. Wellicht kan je er ook een bedrag uit slepen voor elke dag dat de kinderen door zijn toedoen niet op jouw adres konden worden ingeschreven, omdat jij anders meer had kunnen aflossen aan schuldeisers als de kinderen wel direct bij jou waren ingeschreven.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:19:

[...]

Kan dat met terugwerkende kracht nog geregelt worden?Lijkt me sterk maar je zou het kunnen navragen bij je klantmanager/bijstandconsulent of hoe die mensen tegenwoordig heten. Als jij echter al niet bij je ouders ingeschreven stond , waar stond je dan nog ingeschreven, bij je ex? In dat geval heb je inderdaad dikke pech.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:17:

[...]

Ik dacht ook dat het zo zou gaan. De kinderen staan ingeschreven bij de woningbouw op me woonadres. Zij zouden dit doorgeven aan de gemeente, daar hoefde ik niks voor te doen.

Ok, dus je hebt dat doorgegeven bij de woningbouw bij inschrijving.

Maar heeft de gemeente die inschrijving dan ook in het GBA verwerkt? Heb je dat nagevraagd? Als ze op jouw adres staan ingeschreven kunnen ze echt niet meer bij je ex staan ingeschreven. Dus misschien verteld hij je dat zodat hij de kinderbijslag kan houden, maar laat je niet zo afschepen. Als de kinderen bij jou staan ingeschreven bij de gemeente kun jij gewoon de kinderbijslag krijgen. Bel dus de gemeente en kijk of ze inderdaad goed staan ingeschreven en bel daarna de SVB voor de kinderbijslag. Dat zal inderdaad niet binnen een dag geregeld zijn maar dan heb je het in ieder geval geregeld voor 1 juli als de volgende storting plaatsvindt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 12:17:

[...]

Zucht...nee hoor. Bij de ene gemeente wel en bij de andere niet. En niet vergeten dat to bij haar ouders zat. Bijstand is niet gemeente gebonden, het is een wet.

TO had gewoon de basis gekregen, dus géén toeslagen voor huur ed (wat logisch is ) Het word wel bij het inkomen van de eigenaar/ouders gerekend. Maar met een eigen huis en baan is dat geen probleem (anders is als ouders ook bijstand zouden hebben)

Je krijgt géén bijstand als het inkomen van de ouders zodanig is dat ze boven een bepaalde grens zitten. Maar dan hadden ze ook makkelijk wat aan de schuld van TO kunnen doen.
quote:nina1966 schreef op 29 mei 2016 @ 12:18:

[...]

Echt onzin.

En waarom mocht je je niet bij je ouders inschrijven? gewoon als postadres.Omdat we nog niet gescheiden waren wilde instanties hier niet aan meewerken. Ik kon wel dingen digitaal inzien.
Nee je kan nu geen uitkering meer voor die periode aanvragen. Je hebt nu een eigen huis dus dat gaat echt niet meer.

Maar het hoe en waarom gaat niemand iets aan, laat je niet verleiden tot veel uitleg geven waar niemand iets aan heeft en ook geen nut heeft om je te helpen.

Maar is de deurwaarder al wel eens bij jou binnen geweest en waar is deze schuld van? Want verkoop is volgens mij nadat je al jaren iets niet hebt betaald, tenminste ik heb 4 jaar lang schulden gehad en nooit iets over verkoop oid gehoord. Want stel je schuld is bijv van de belasting dan zijn ze veel strenger en hebben meer rechten.
quote:nina1966 schreef op 29 mei 2016 @ 12:22:

[...]

Bijstand is niet gemeente gebonden, het is een wet.

TO had gewoon de basis gekregen, dus géén toeslagen voor huur ed (wat logisch is ) Het word wel bij het inkomen van de eigenaar/ouders gerekend. Maar met een eigen huis en baan is dat geen probleem (anders is als ouders ook bijstand zouden hebben)

Je krijgt géén bijstand als het inkomen van de ouders zodanig is dat ze boven een bepaalde grens zitten. Maar dan hadden ze ook makkelijk wat aan de schuld van TO kunnen doen.Die grens is niet bepaald hoog.
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 12:16:

[...]

wij moesten onze zoon wel echt " apart" inschrijven bij de gemeente en ging niet automatisch.Ja dat snap ik, maar ik bedoel dat ALS je hem inschrijft dat hij automatisch uitgeschreven wordt op het oude adres. Je moet toch niet bij een verhuizing en inschrijving op het nieuwe adres nog eens extra aangeven dat je ergens uitgeschreven wil worden omdat je anders 2 of 3 of 4 adressen blijft houden...
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:22:

[...]

Omdat we nog niet gescheiden waren wilde instanties hier niet aan meewerken. Ik kon wel dingen digitaal inzien.Scheiden of niet gescheiden heeft niets met inschrijven op een postadres te maken.
quote:nina1966 schreef op 29 mei 2016 @ 12:22:

[...]

Bijstand is niet gemeente gebonden, het is een wet.

Je krijgt géén bijstand als het inkomen van de ouders zodanig is dat ze boven een bepaalde grens zitten. Maar dan hadden ze ook makkelijk wat aan de schuld van TO kunnen doen.heb zelf gesprekken gehad met de gemeente of ik bij mijn moeder in zou kunnen trekken met kind en of ik dan recht zou hebben op een uitkering. Het antwoord was nee maar omdat ik een beetje een speciaal geval was konden ze wel iets regelen. Uiteindelijk niet gebeurd maar als ik die bijzondere omstandigheden niet had gehad dan was het pech.
Ga je nog antwoord geven?
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:22:

[...]

Omdat we nog niet gescheiden waren wilde instanties hier niet aan meewerken. Ik kon wel dingen digitaal inzien.Ook dit klopt niet. Gescheiden of niet, je kunt je elders vestigen en inschrijven.
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 12:23:

Nee je kan nu geen uitkering meer voor die periode aanvragen. Je hebt nu een eigen huis dus dat gaat echt niet meer.

Maar het hoe en waarom gaat niemand iets aan, laat je niet verleiden tot veel uitleg geven waar niemand iets aan heeft en ook geen nut heeft om je te helpen.

Maar is de deurwaarder al wel eens bij jou binnen geweest en waar is deze schuld van? Want verkoop is volgens mij nadat je al jaren iets niet hebt betaald, tenminste ik heb 4 jaar lang schulden gehad en nooit iets over verkoop oid gehoord. Want stel je schuld is bijv van de belasting dan zijn ze veel strenger en hebben meer rechten.Er is een deurwaarder van een ander incasso bureau binnen geweest, die heeft gezien dat de spullen van amper waarde is, ik heb geld geleend om 2e hands spullen te kopen. Deze incasso bureau is niet binnen geweest. Hij wil geen kant op met regelingen maar als ik deze bureau google komen er vele klachten naar boven. Ik heb ook bij deze bureau bezwaar gemaakt omdat er incasso kosten kwamen wat volgens de wet niet opgelegt mag worden.
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 12:23:

Maar is de deurwaarder al wel eens bij jou binnen geweest en waar is deze schuld van? Want verkoop is volgens mij nadat je al jaren iets niet hebt betaald, tenminste ik heb 4 jaar lang schulden gehad en nooit iets over verkoop oid gehoord. Want stel je schuld is bijv van de belasting dan zijn ze veel strenger en hebben meer rechten.Een verkoop kan al eerder aangekondigd worden.
quote:onnohoestsiroop schreef op 29 mei 2016 @ 12:27:

[...]

Ook dit klopt niet. Gescheiden of niet, je kunt je elders vestigen en inschrijven.Maar niet de postadres veranderen.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:27:

[...]

Er is een deurwaarder van een ander incasso bureau binnen geweest, die heeft gezien dat de spullen van amper waarde is, ik heb geld geleend om 2e hands spullen te kopen. Deze incasso bureau is niet binnen geweest. Hij wil geen kant op met regelingen maar als ik deze bureau google komen er vele klachten naar boven. Ik heb ook bij deze bureau bezwaar gemaakt omdat er incasso kosten kwamen wat volgens de wet niet opgelegt mag worden.

Welk deurwaarderskantoor is het dan?

En hoezo mogen er volgens jou geen incassokosten opgelegd worden?
quote:minnimouse schreef op 29 mei 2016 @ 12:26:

Ga je nog antwoord geven?Sorry, op wat precies?
quote:carrie-bradshaw schreef op 29 mei 2016 @ 12:25:

[...]

Ja dat snap ik, maar ik bedoel dat ALS je hem inschrijft dat hij automatisch uitgeschreven wordt op het oude adres. Je moet toch niet bij een verhuizing en inschrijving op het nieuwe adres nog eens extra aangeven dat je ergens uitgeschreven wil worden omdat je anders 2 of 3 of 4 adressen blijft houden...klopt sorry had je even verkeerd begrepen.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:28:

[...]

Maar niet de postadres veranderen.Natuurlijk kun jij je postadres veranderen.
quote:minnimouse schreef op 29 mei 2016 @ 12:28:

[...]

Welk deurwaarderskantoor is het dan?

En hoezo mogen er volgens jou geen incassokosten opgelegd worden?Incassokosten wel maar niet de bedragen die ze oplegde en de manier waarop.
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 12:29:

[...]

Incassokosten wel maar niet de bedragen die ze oplegde en de manier waarop.

Wat was het bedrag van de hoofdsom dan?

Hoeveel incassokosten zijn er berekend?

Welk deurwaarderskantoor is het?
Er is geen sprake van samenwonen voor de bijstand als u samenwoont met een 1e graads familielid (ouder-kind) of als u samenwoont met een 2e graads familielid (broer-zus en grootouder-kleinkind) en u voor dit familielid zorgt of dat familielid zorgt voor u.

Soms woont u in dezelfde woning, maar is er geen sprake van samenwonen. Dit kan het geval zijn als u een kostganger bent of bijvoorbeeld zelf een kamer verhuurt. De gemeente onderzoekt dan of er sprake is van een commerciële relatie. Er wordt onder andere gekeken naar:

Er is een schriftelijke overeenkomst tussen de kostganger en kostgever (of kamerhuurder en verhuurder) en u kunt aantonen dat u daadwerkelijk huur of kostgeld betaalt

Het kostgeld of de huurprijs is een normale prijs, dus niet veel te laag

Het kostgeld of de huur wordt jaarlijks verhoogd

Als de gemeente van oordeel is dat er sprake is van een commerciële relatie en niet van (financiële) zorg, dan is er geen sprake van samenwonen. Dit betekent dat u en degene die ook in hetzelfde huis woont ieder apart recht op individuele inkomenstoeslag. Ieder kan dan recht hebben op individuele inkomenstoeslag voor een alleenstaande of alleenstaande ouder.

Soms woont u in dezelfde woning, maar is er geen sprake van samenwonen. Dit kan het geval zijn als u een kostganger bent of bijvoorbeeld zelf een kamer verhuurt. De gemeente onderzoekt dan of er sprake is van een commerciële relatie. Er wordt onder andere gekeken naar:

Er is een schriftelijke overeenkomst tussen de kostganger en kostgever (of kamerhuurder en verhuurder) en u kunt aantonen dat u daadwerkelijk huur of kostgeld betaalt

Het kostgeld of de huurprijs is een normale prijs, dus niet veel te laag

Het kostgeld of de huur wordt jaarlijks verhoogd

Als de gemeente van oordeel is dat er sprake is van een commerciële relatie en niet van (financiële) zorg, dan is er geen sprake van samenwonen. Dit betekent dat u en degene die ook in hetzelfde huis woont ieder apart recht op individuele inkomenstoeslag. Ieder kan dan recht hebben op individuele inkomenstoeslag voor een alleenstaande of alleenstaande ouder.

Ergo je had je dus gewoon in kunnen schrijven, en je had bijstand gekregen.

En ik kan me écht niet voorstellen dat iemand zonder inkomen en met schuld daar niet achter komt.
quote:onnohoestsiroop schreef op 29 mei 2016 @ 12:29:

[...]

Natuurlijk kun jij je postadres veranderen.Nee want ex bleef in de woning tot hij verkocht werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven