Geld & Recht alle pijlers

extra hulp geven?

18-12-2013 10:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie even iets voorleggen.

Gisteren heb ik als vrijwilliger kerstpakketten rond gebacht voor een stichting, die mensen in de schuldsanering/bijstand of anderszins het niet breed hebben. Nu waren er 2 mensen die mij erg raakten. Eén mevrouw zei: ontzettend bedankt, want ik heb deze maand geen huishoudgeld door onverwachte kosten, dus ik ben er heel blij mee. En een andere vrouw, bleek ik vaag te kennen, omdat zij veel vrijwilligerswerk doet, waar ik dat ook wel eens doe. Van haar weet ik dat ze in de bijstand zit, gezondheidsproblemen heeft en een paar kleine kinderen heeft.

Ik blijf nu maar met deze twee vrouwen in mijn hoofd zitten. En zit te denken of ik ze nog iets extra's zal brengen. Gewoon anoniem een cadeaubon van een supermarkt ofzo in de brievenbus doen bijvoorbeeld.

Of ga ik nu te ver in mijn sentiment??

Beiden wonen bij mij in de buurt, gevoelsmatig telt dat voor mij ook nog mee.

Wat zouden jullie doen?
Hier dit jaar al het speelgoed dat gratis op te halen op verschillende facebook groepen hier in de buurt stond ingezameld en boodschappenpakketten van verschillende winkels gespaard en met een aantal mensen een heleboel gezinnen een fijne sinterklaasavond bezorgd. Maakt het uit of er nog een doos om het speelgoed heen zit, als het maar heel en schoon is, en bij het kind past. Ook zat er bijvoorbeeld kleding voor kinderen en soms ouders in de zakken.

Zeer geslaagde actie.

Als je het kan missen zou ik zeker die mensen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Heb al vaker een doos opgestuurd met dingen naar mensen. Als je het kan missen waarom niet? Je doet er anderen een plezier mee. Blij om te Lezen dat mensen nog eens iets voor elkaar over hebben. Ben zelf ook al weer bezig met een pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven