Geld & Recht alle pijlers

fietsgarantie

29-04-2012 12:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief was gisteren in een zeer goede bui en heeft toen de garage eens flink onder handen genomen. Eindelijk kon ik weer bij mijn fiets. Maar toen we hem eruit haalde zagen we dat het hele stuur verroest was ! Echt alleen het stuur, het stuk waar het stuur op leunt is nog prima intact, evenals de rest van de fiets.

Hebben gekeken of er geen lek in het dak zat, en er misschien water op het stuur gedruppeld is. Maar dit was niet zo. De fiets van man en de bakfiets hebben verder ook geen roest en hebben ruim 7 maanden op dezelfde plek gestaan.

De fiets is bijna een jaar oud, en ik heb alle bonnetjes en garantie bewijzen nog. Volgens het garantiebewijs hebben we een jaar garantie. Denken jullie dat het zich loont om terug naar de winkel te gaan ?

Het was geen dure fiets, en hij kwam uit de aanbieding maar vind het toch erg zonde. Was mijn eerste moederdagcadeau
quote:Fee_tje schreef op 29 april 2012 @ 13:41:

Hier ook roestpuntjes op het stuur (kleine, vallen niet heel erg op maar fiets is nu nét 2 jaar oud, was een dure fiets) maar de fietshandelaar doet er niets aan Geeft aan dat ik hem beter had moeten onderhouden. Dit terwijl hij eigenlijk altijd in de garage staat, weinig gebruikt is (ik heb hem de eerste maand of 4 gebruikt en nu sinds een maand of 4 weer wat) maar maakte alllemaal niets uit. Kwam omdat ik met de handen aan het stuur zat aldus de man (lijkt me ook echt handig fietsen om bij het stuur te pakken ipv de handvatten ).!

Andere handelaar proberen. Of de fabrikant een mailtje sturen.

Ik had ooit een horloge met steentjes langs de rand. Duur horloge, steentje viel eruit. Juwelier zei; sorry, maar reparatie is voor eigen rekening. Andere juwelier zei; garantie is garantie.

Overigens is een stuur zo duur niet, je kunt eventueel ook een ander stuur erop laten zetten.
quote:exces schreef op 29 april 2012 @ 14:15:

[...]

Andere handelaar proberen. Of de fabrikant een mailtje sturen.

Ik had ooit een horloge met steentjes langs de rand. Duur horloge, steentje viel eruit. Juwelier zei; sorry, maar reparatie is voor eigen rekening. Andere juwelier zei; garantie is garantie.

Overigens is een stuur zo duur niet, je kunt eventueel ook een ander stuur erop laten zetten.

Vind ik wel een heel ander verhaal hoor, dat een steentje er uit valt ligt niet aan het feit of jij hem wel of niet onderhouden hebt.

Als je een fietsstuur regelmatig schoonmaakt en even insprayt met iets vettigs, komt er geen roest op, dus in die zin kan ik me voorstellen dat een fietsenhandelaar dan zegt dat je hem beter had moeten onderhouden.
Via de fabrikant werkt het niet, al geprobeerd maar voor garantie moet je bij de handelaar zijn (klopt ook met de consuwijzer). Andere handelaar gevraagd (zonder fiets bij te hebben) maar die zei ook dat ik bij mijn eigen handelaar moest zijn.
Altijd eerst terug gaan, je hebt een jaar garantie op je fiets.

Die zit er niet voor niks op....
Woehoe ! Krijg komende week een nieuw stuur, en een nieuwe zadelpin want die was volgens de verkoper ook aan vervanging toe. De meneer wees me er zelfs op dat ik nog een gratis onderhoudsbeurtje tegoed had.

Super service dus !
Zo,dat had ik niet verwacht. Goede service.
Wat fijn badwatereendje! En dan ook nog een gratis geboortekaartje weten te regelen, het kan niet op gewoon!
quote:lean_72 schreef op 30 april 2012 @ 23:28:

Wat fijn badwatereendje! En dan ook nog een gratis geboortekaartje weten te regelen, het kan niet op gewoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven