Geld & Recht alle pijlers

fietsgarantie

29-04-2012 12:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief was gisteren in een zeer goede bui en heeft toen de garage eens flink onder handen genomen. Eindelijk kon ik weer bij mijn fiets. Maar toen we hem eruit haalde zagen we dat het hele stuur verroest was ! Echt alleen het stuur, het stuk waar het stuur op leunt is nog prima intact, evenals de rest van de fiets.

Hebben gekeken of er geen lek in het dak zat, en er misschien water op het stuur gedruppeld is. Maar dit was niet zo. De fiets van man en de bakfiets hebben verder ook geen roest en hebben ruim 7 maanden op dezelfde plek gestaan.

De fiets is bijna een jaar oud, en ik heb alle bonnetjes en garantie bewijzen nog. Volgens het garantiebewijs hebben we een jaar garantie. Denken jullie dat het zich loont om terug naar de winkel te gaan ?

Het was geen dure fiets, en hij kwam uit de aanbieding maar vind het toch erg zonde. Was mijn eerste moederdagcadeau
Zeker doen! Hier moeten ze wat mee.
Dankjewel achnein ! Dat dacht ik ook inderdaad. Even wachten totdat de mannen wakker zijn (zoonlief doet zijn middagdut en manlief is nog heeeeeel erg moe van al dat werk van gisteren ;) ) En dan samen naar de fietsenwinkel fietsen.
Je kunt het proberen. Denk niet dathet onder de garantie valt. Hoe weten ze in de winkel dat je bv de fiets niet buiten hebt laten staan een jar lang?
Maar stel ik had dat wel gedaan, daar zou een fiets met ons klimaat toch tegen moeten kunnen ?

Het gekke is dat echt alleen het stuur verroest is, terwijl de remmen (die zilveren dingetjes), het stuk van het frame tot het stuur en al het andere roestvrij is. Daar zouden ze aan kunnen zien dat de fiets niet buiten gestaan heeft. Ook aan het kinderzitje achterop, dat nog in super staat is.

Hoop dat ze het kunnen repareren door een nieuw stuur eraan te zetten. Vind het nu super lelijk en zonde van mijn mooie fiets !
Als de rest van de fiets in prima staat is zullen ze gewoon het stuur moeten vervangen. Google anders is op het merk + stuur + roest. Misschien kom je nog wel meer klachten tegen. Sta je ook weer sterker.
Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is, maar de fiets van mijn man had ineens allemaal van die roestspikkels op het stuur. Heeft hij met een schuursponsje schoongemaakt, en daarna met vaseline de boel lichtjes ingesmeerd. Ziet er weer als nieuw uit
Ben wel nieuwsgierig hoe jij zo lang zonder fiets kunt
quote:warmwaterbadeendje schreef op 29 april 2012 @ 13:22:

Maar stel ik had dat wel gedaan, daar zou een fiets met ons klimaat toch tegen moeten kunnen ?

Het gekke is dat echt alleen het stuur verroest is, terwijl de remmen (die zilveren dingetjes), het stuk van het frame tot het stuur en al het andere roestvrij is. Daar zouden ze aan kunnen zien dat de fiets niet buiten gestaan heeft. Ook aan het kinderzitje achterop, dat nog in super staat is.

Hoop dat ze het kunnen repareren door een nieuw stuur eraan te zetten. Vind het nu super lelijk en zonde van mijn mooie fiets !Dit is wel een beetje onzin hoor, fietsen worden niet gemaakt op een bepaald klimaat, dus als je een fiets het hele jaar buiten zet dan verroest hij gewoon.
quote:Jorina schreef op 29 april 2012 @ 13:26:

Ik weet niet of het bij jou hetzelfde is, maar de fiets van mijn man had ineens allemaal van die roestspikkels op het stuur. Heeft hij met een schuursponsje schoongemaakt, en daarna met vaseline de boel lichtjes ingesmeerd. Ziet er weer als nieuw uit Ja ! Het zijn inderdaad allemaal van die spikkeltjes. Zal zo eens aan man vragen of hij er even naar wilt kijken. Volgens hem kon ik er beter niets aan doen totdat we terug bij de winkel geweest waren. Maar dat kon ook een smoesje zijn natuurlijk omdat hij er even geen zin in had
Garantie geldt niet voor "normale slijtage".

De verkoper zou kunnen zeggen, dat roest normale slijtage is bij zo'n goedkope fiets.

Het hangt ervan af hoe goedkoop hij was.

Als hij normaal ¤ 150 was, en in de aanbieding ¤ 100, zou je het moeten accepteren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
@jorina Zou ik niet doen. Dat is toch symptoombestrijding en er zit nog garantie op.
quote:achnein schreef op 29 april 2012 @ 13:27:

Ben wel nieuwsgierig hoe jij zo lang zonder fiets kunt

Woon achter het kinderdagverblijf van zoon, tegenover de school, de winkel aan het einde van de straat en de auto voor de deur ;)

Na de verhuizing zal ik meer gebruik van de fiets moeten maken omdat er dan niet meer dan een plus in het dorp is.
quote:haarklover schreef op 29 april 2012 @ 13:28:

Garantie geldt niet voor "normale slijtage".

De verkoper zou kunnen zeggen, dat roest normale slijtage is bij zo'n goedkope fiets.

Het hangt ervan af hoe goedkoop hij was.

Als hij normaal ¤ 150 was, en in de aanbieding ¤ 100, zou je het moeten accepteren.

Fiets was 323-, en in de aanbieding 220-,

Dus geen hele dure fiets, vind het alleen zo gek dat het alleen op het stuur is en niet op andere plekken van de fiets. Moeten toch die kant dus proberen kan altijd toch ?
quote:achnein schreef op 29 april 2012 @ 13:29:

@jorina Zou ik niet doen. Dat is toch symptoombestrijding en er zit nog garantie op.Ja, wij zijn dan meer van; ik kan het zelf ook weer netjes maken, dat scheelt weer een rit naar de winkel. Sommige dingen vind ik zelf de moeite niet om voor terug naar de winkel te gaan. Maar dat moet TO zelf weten.
Nee eendje! Niet aanzitten! Dan heb je geen poot meer om op te staan. Kun je altijd nog doen als het gedoe is in de winkel.
Ik zou wel even kijken of het inderdaad gene plekjes zijn die je eraf kunt poetsen. Anders sta je toch eenbeetje voor gek in de winkel.
@jorina Maar het stuur roest vanbinnen gewoon verder. Je verbloemt het probleem alleen maar.
quote:achnein schreef op 29 april 2012 @ 13:30:

Nee eendje! Niet aanzitten! Dan heb je geen poot meer om op te staan. Kun je altijd nog doen als het gedoe is in de winkel.

Had man toch gelijk haha

Ik ga me even verzorgen (zondag he hihi) en dan kijken of ik manlief zover krijg om met me mee te fietsen. Vind het niet meer zo'n goed idee om alleen zover te gaan fietsen met 33 weken zwangerschap.
quote:Djuuls04 schreef op 29 april 2012 @ 13:32:

Ik zou wel even kijken of het inderdaad gene plekjes zijn die je eraf kunt poetsen. Anders sta je toch eenbeetje voor gek in de winkel.Dat hebben we gisteren inderdaad gedaan.
Ja, ik ga maar even uit bed (schaam schaam).
quote:achnein schreef op 29 april 2012 @ 13:32:

@jorina Maar het stuur roest vanbinnen gewoon verder. Je verbloemt het probleem alleen maar.

Nee hoor, het is aanslag wat op de buitenzijde van het stuur zit, als het van binnen zou zitten zou je het niet weg kunnen poetsen. Daarna wat teflon-spray of vaseline er op, beetje bijhouden, klaar.

Maar nogmaals, dat moet TO zelf weten, wij vinden het iig de moeite niet.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 29 april 2012 @ 13:33:

[...]

Had man toch gelijk haha

Ik ga me even verzorgen (zondag he hihi) en dan kijken of ik manlief zover krijg om met me mee te fietsen. Vind het niet meer zo'n goed idee om alleen zover te gaan fietsen met 33 weken zwangerschap.

Denk niet dat de baby er uit valt hoor
quote:Jorina schreef op 29 april 2012 @ 13:36:

[...]

Denk niet dat de baby er uit valt hoor

Haha nee dat denk ik ook niet ! Maar ken mezelf, en kan nogal veel van mezelf verwachten. Soms is het dan even fijn om iemand erbij te hebben die me tot rust maant c.q. dwingt

En het Limburgse heuvelland helpt niet echt hierbij haha.
Hier ook roestpuntjes op het stuur (kleine, vallen niet heel erg op maar fiets is nu nét 2 jaar oud, was een dure fiets) maar de fietshandelaar doet er niets aan Geeft aan dat ik hem beter had moeten onderhouden. Dit terwijl hij eigenlijk altijd in de garage staat, weinig gebruikt is (ik heb hem de eerste maand of 4 gebruikt en nu sinds een maand of 4 weer wat) maar maakte alllemaal niets uit. Kwam omdat ik met de handen aan het stuur zat aldus de man (lijkt me ook echt handig fietsen om bij het stuur te pakken ipv de handvatten ).

Hopelijk heb jij meer succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven