Geld & Recht alle pijlers

fraude WIA

06-06-2014 20:33 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Een buurvrouw van mij die zit in de WIA uitkering ze is soort van geestelijk niet zo in orde. Echter is dit niet het geval en functioneert zei prima, en werkt zwart daarbij in de avond. Dit is niet de enigste manier waarmee ze fraudeert. Nog meerdere instanties denk aan verzekeringen etc die zei oplicht. Ik kan hier heel slecht tegen en wil dit graag meldde bij het UWV bedrijf. Ik heb helaas niet haar volledige gegevens zoals geboortejaar enz wel naam,straat en postcode is dit voldoende.

Iemand tips zodat de zaak serieus wordt opgepakt want het is een vlotte tante die zich met alles eruit lult. Tips voor eventuele bewijsstukken.

Groetjes.

Voor de mensen die tegen mij gaan uit vallen dat dit niet mijn zaak is mag je vertellen waarom:)...
quote:zoetie schreef op 10 juni 2014 @ 15:47:

[...]

Omdat je met diegene prive omgaat blijkbaar??? Zie beginpost. Maar goed, ik weet dat er veel schijnheilige mensen zijn en gelukkig heb ik er een antenne voor. Oh, en voor alle duidelijkheid, nee, ik pleeg geen fraude. Zit niet in mijn systeem, net als schijnheilig zijn. Zit ook niet in mijn systeem. Wees maar zuinig op die antenne. Je zult hem vast een keer nodig gaan hebben, met jou moraal.
quote:NummerZoveel schreef op 10 juni 2014 @ 15:50:

[...]

Wees maar zuinig op die antenne. Je zult hem vast een keer nodig gaan hebben, met jou moraal.Mijn moraal? Wat bedoel je daarmee?
quote:zoetie schreef op dinsdag 10 juni 2014 16:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "fraude WIA"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 10 juni 2014 @ 15:50</a>:</b>

[...]

Wees maar zuinig op die antenne. Je zult hem vast een keer nodig gaan hebben, met jou moraal.</div></blockquote>Mijn moraal? Wat bedoel je daarmee? Zolang jij etiketjes als "klikken" en "achterbaks verraad" plakt op het melden van criminele activiteiten, heb jij duidelijk jouw morele kompas niet goed ingesteld. En als je zo in het leven staat, dan zul je ook met situaties geconfronteerd worden waarin jouw morele kompas het laat afweten, omdat hij dus niet goed werkt. En tsja, dan is zo'n antenne wel handig.
Komt niet zoveel voor, hè...?

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=191771
quote:kerol schreef op 09 juni 2014 @ 14:42:

[...]

Ert zullen ook altijd vrouwen verkracht worden, en er zullen ook altijd mensen vermoord worden. Het kan toch niet zo zijn dat we al die zaken niet meer aanpakken omdat het geld kost en er nu eenmaal toch altijd dat soort mensen zijn? Raar wereldbeeld, de misdadigers laten lopen omdat er nu eenmaal toch altijd misdadigers zijn.

En ja, misbruik maken van collectieve voorzieningen is wel degelijk diefstal en dus een misdaad.er is niet voor niets in het strafrecht gekozen voor electronisch toezicht, boete en alternatieve straf. Omdat de kosten van detentie de spuigaten uitlopen
Volgens mij gaat het hier niet over bijstandsfraude Zas. Maar over iemand die doelbewust de Keuringsarts om de tuin zou hebben geleid.
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 10 juni 2014 22:42 Volgens mij gaat het hier niet over bijstandsfraude Zas. Maar over iemand die doelbewust de Keuringsarts om de tuin zou hebben geleid.Klopt. Maar uitkeringsfraude, bijstandsfraude, wat mij betreft allemaal één pot nat. Je "krijgt" iets waar je geen recht op hebt door doelbewust onjuiste gegevens te verstrekken.
dat geldt voor alle vormen van diefstal en fraude.

Belastingfraude

witwasserij

zwart werken

oplichting

etc

etc

etc
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 10 juni 2014 23:09 dat geldt voor alle vormen van diefstal en fraude.

Belastingfraude

witwasserij

zwart werken

oplichting

etc

etc

etc Pfff, wat wil je nou? Het ging hier toch om sociale uitkeringen? Maar goed, wat jij hier opnoemt kan ook niet.
quote:NummerZoveel schreef op 10 juni 2014 @ 18:21:

[...]

Zolang jij etiketjes als "klikken" en "achterbaks verraad" plakt op het melden van criminele activiteiten, heb jij duidelijk jouw morele kompas niet goed ingesteld. En als je zo in het leven staat, dan zul je ook met situaties geconfronteerd worden waarin jouw morele kompas het laat afweten, omdat hij dus niet goed werkt. En tsja, dan is zo'n antenne wel handig.Mijn morele kompas heeft het nog nooit laten afweten. Maar dat wil jij niet horen en/of weten, vrees ik, als ik je invulling zo lees. Net als mijn antenne het nooit laat afweten voor typjes, die lopen te bleren zooo moreel te handelen. Maar waarbij het bij eigen vrienden, of mensen die blijkbaar close genoeg zijn om bij je in huis komen, hun moreel het duidelijk laat afweten. Als ik iemand in mijn vriendenkring betrap op criminele activiteiten, spreek ik hem/haar daarop aan. En neem vervolgens actie, indien nodig. Lijkt me duidelijk wiens morele kompas beter werkt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven