Geld & Recht alle pijlers

Gas en elektra, zo duur!?

15-08-2025 22:24 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben echt een leek op dit gebied.
We zitten momenteel bij Greenchoise en betalen maandelijks €275,-.
Echter kregen we vorig jaar nog een eind afrekening van ruim €500,- extra omdat we dus meer verbruikt hadden dan dat we hadden betaald.

Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en een kind van 1 jaar en we wonen in een hoekwoning uit 1980.

We zijn nu contract vrij en wil graag kijken wat het voordeligst is en waar ik op moet letten.

Ik wil uiteraard niet weer €500,- bijbetalen maar zie nu al aan de statistieken dat we méér verbruiken als vorig jaar.
Wij wonen in een appartementencomplex met buren aan weerszijden en boven. Energielabel B. Wij betalen een voorschot van 140 euro per maand sinds oktober en hebben voor 3 jaar vastgezet. Ws krijgen we een flinke bom duiten terug want we verbruiken weinig. Het advies in de app is om van 140 naar 70 euro pm te gaan.
We zitten bij Budget energie. Die hebben nu van juni tot oktober gratis stroom in het weekend tussen 12 en 17 uur. Ik draai nu dus zoveel mogelijk wassen in die uren.
Elizabethie schreef:
17-08-2025 09:49
Wij wonen in een appartementencomplex met buren aan weerszijden en boven. Energielabel B. Wij betalen een voorschot van 140 euro per maand sinds oktober en hebben voor 3 jaar vastgezet. Ws krijgen we een flinke bom duiten terug want we verbruiken weinig. Het advies in de app is om van 140 naar 70 euro pm te gaan.
We zitten bij Budget energie. Die hebben nu van juni tot oktober gratis stroom in het weekend tussen 12 en 17 uur. Ik draai nu dus zoveel mogelijk wassen in die uren.
Waarom heb je zo'n hoog voorschot terwijl je veel minder verbruikt? Waarom stal je je geld zonder rente bij een energieleverancier, ook nog eens met het risico dat als deze omvalt je je geld kwijt bent? De solvabiliteit van Budget energie hield in 2023 niet over. LINKJE.
Jellybean schreef:
17-08-2025 09:52