Geld & Recht alle pijlers

gastouder verdiensten

31-05-2012 22:31 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was aan het rekenen voor een lieve vriendin van ons hoeveel zij over zal gaan houden als ze op 2 kindjes gaat passen. Ze zal op de kindjes gaan passen bij de ouders thuis.

Volgens mij zal ze vallen inBelastingschijf 1 dus 33,33% aan (ongeveer 1/3 deel) belasting. Jullie knappe koppen weten vast of mijn berekening klopt :)

Jaarlijkse opvangkosten 24879.92

1e 6000 belastingvrij

dus 24879.92 - 6000 =18879.92

18879.95/3=6293.3 (belasting schijf 1 = 33,33% dus 1/3 deel)

6293.30x2=12586.61

12586.61 + 6000 = 18586.61

18586.61/12= 1548.88 per maand netto

Zeg aub dat ik gelijk heb, dan ben ik heel trots op me vandaag haha.
je hebt nu alleen rekening gehouden met de inkomstenbelasting, maar moeten er niet ook sociale lasten e.d. betaald worden? zoals bijdrage ZVW (zorgverzekeringswet)? ik heb echt geen idee, maar vroeg me dit af.
Mijn gastouder gaf altijd aan niet bijzonder veel over te houden. Zij was wel aangesloten bij een organisatie, dus daar ging een percentage heen. Geloof dat zij uiteindelijk ongeveer de helft van het uurtarief daadwerkelijk mocht houden.
bammetjebamie schreef op 31 mei 2012 @ 22:45:

[...]

Geen enkele week vakantie?

40 uur per week bij 1 gezin in huis valt niet meer onder gastouderschap.

Jawel hoor, aldus de belastingdienst. Wij hebben het zelf ook hier. Betalen hier ook de gastouder door tijdens de vakanties zonder dat ze die hoeft te werken. Aangezien ikzelf studeer en dan dus thuis ben. In overleg komt ze dan een x aantal uren zodat ik die aan mijn studie kan besteden.

De ouders van deze kindjes zitten beiden in het onderwijs (middelbaar) en hebben dus dezelfde vakanties.
Mugske schreef op 31 mei 2012 @ 22:47:

je hebt nu alleen rekening gehouden met de inkomstenbelasting, maar moeten er niet ook sociale lasten e.d. betaald worden? zoals bijdrage ZVW (zorgverzekeringswet)? ik heb echt geen idee, maar vroeg me dit af.
Inderdaad ! dat 1/3 deel is natuurlijk alleen inkomsten belasting. Hmm er gaat dus nog het een en ander vanaf. Maar goed als ze +- 1000/1100 per maand zou overhouden dan wilt ze het wel doen.
Kan het gastouderbureau een inschatting geven? Of een brutonetto berekening maken....
snap hoe je het bedoelt. Maar onze gastouder is niet in dienst van ons maar van het gastouderbureau. Wij huren haar weer via het gastouder bureau in en omzeilen zo deze opstelling. Hebben het ook nagevraagd bij de belasting enz.
Ookeentheeleut schreef op 31 mei 2012 @ 22:50:

Kan het gastouderbureau een inschatting geven? Of een brutonetto berekening maken....
Daar heeft ze dinsdag een afspraak mee, maar we waren nieuwsgierig haha.
warmwaterbadeendje schreef op 31 mei 2012 @ 22:49:

[...]

Inderdaad ! dat 1/3 deel is natuurlijk alleen inkomsten belasting. Hmm er gaat dus nog het een en ander vanaf. Maar goed als ze +- 1000/1100 per maand zou overhouden dan wilt WIL ze het wel doen.
warmwaterbadeendje schreef op 31 mei 2012 @ 22:51:

[...]

snap hoe je het bedoelt. Maar onze gastouder is niet in dienst van ons maar van het gastouderbureau. Wij huren haar weer via het gastouder bureau in en omzeilen zo deze opstelling. Hebben het ook nagevraagd bij de belasting enz.
Hoe lang heb jij deze constructie al?
warmwaterbadeendje schreef op 31 mei 2012 @ 22:51:

[...]

Ok dat is nieuw voor mij dat een GOB een vasthouden in dienst neemt, excuus.

Houdt je er wel rekening mee dat de uren dat ze niet komt en je wel door betaald uit je eigen zak komen, gezien de urennorm.

weet niet hoe het met studie zit, maar voor het andere stel.
Suze02 schreef op 31 mei 2012 @ 22:52:

[...]

Hoe lang heb jij deze constructie al?
Sinds de geboorte van onze zoon, anderhalf jaar geleden.
warmwaterbadeendje schreef op 31 mei 2012 @ 22:54:

[...]

Sinds de geboorte van onze zoon, anderhalf jaar geleden.
Heb je de eindafrekening van 2011 al ontvangen?
zusenzoo schreef op 31 mei 2012 @ 22:53:

[...]

Ok dat is nieuw voor mij dat een GOB een vasthouden in dienst neemt, excuus.

Houdt je er wel rekening mee dat de uren dat ze niet komt en je wel door betaald uit je eigen zak komen, gezien de urennorm.

weet niet hoe het met studie zit, maar voor het andere stel.
In mijn geval heb ik niet te maken met de urennorm. Maar voor het andere stel speelt het inderdaad. Dat zal ze moeten navragen anders heeft ze straks een x aantal uren per jaar geen inkomen !
Suze02 schreef op 31 mei 2012 @ 22:56:

[...]

Heb je de eindafrekening van 2011 al ontvangen?
Ja hoor, kreeg 174-, terug !
Mag ik vragen bij welk GOB je aangesloten zit want ik ken deze omzeiling niet en kan er weinig over terug vinden op Google.
zusenzoo schreef op 31 mei 2012 @ 22:59:

Mag ik vragen bij welk GOB je aangesloten zit want ik ken deze omzeiling niet en kan er weinig over terug vinden op Google.
Buurtouders Nederland
Dus ze zou 47 uur pw gaan werken voor ongeveer 1000 netto? Vind het geen vetpot zeg maar.
25000 euro alleen al aan opvangkosten per jaar? Wat idioot veel geld.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

@merano: idd veel geld. Meer dan ik in 2011 verdiend heb. (gelukkig werk ik nu meer)
Zoek wel een goed GOB uit.

Mijn schoonmoeder is al 16 jaar gastouder waarvan de laatste jaren dus via een GOB. Ze krijgt regelmatig haar salaris veel te laat. ( en dan bedoel ik echt maanden later, soms meedere maanden achtelkaar) via google kun je hier info over vinden.
Flashy waarom stapt jouw schoonmoeder dan niet over naar een ander gastouderburo? Voor de ouders van de kindjes is het toch belangrijker welke gastouder je hebt dan bij welk gastouderbur0je zit. Tenzij ze gaat veranderen naar een buro dat de ouders veel meer in rekeing brengt.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 31 mei 2012 @ 22:31:

Ik was aan het rekenen voor een lieve vriendin van ons hoeveel zij over zal gaan houden als ze op 2 kindjes gaat passen. Ze zal op de kindjes gaan passen bij de ouders thuis.

Volgens mij zal ze vallen inBelastingschijf 1 dus 33,33% aan (ongeveer 1/3 deel) belasting. Jullie knappe koppen weten vast of mijn berekening klopt

Jaarlijkse opvangkosten 24879.92

1e 6000 belastingvrij

dus 24879.92 - 6000 =18879.92

18879.95/3=6293.3 (belasting schijf 1 = 33,33% dus 1/3 deel)

6293.30x2=12586.61

12586.61 + 6000 = 18586.61

18586.61/12= 1548.88 per maand netto

Zeg aub dat ik gelijk heb, dan ben ik heel trots op me vandaag haha.

Je berekening is een beetje krom maar het klopt wel ongeveer wat je berekend hebt! Super goed gedaan. Ik weet uit je andere topic dat je moeite met rekenen hebt, dus ik vind dit echt knap van je!

Misschien even handig om uit te leggen: We hebben geen deel van ons inkomen uit salaris dat belastingvrij is. We hebben heffingskortingen. Dat betekent dat je na het berekenen van alle belasting er een bedrag vanaf mag trekken. Als er geen bijzondere situatie is, dan is de heffingskorting ongeveer 2033 euro, wat inderdaad ongeveer op hetzelfde neerkomt als dat je 6000 euro onbelast zou hebben. Maar let wel op, want er zijn een hoop verschillende bedragen/vormen van heffingskorting (arbeidskorting, alleenstaande-ouderkorting, ouderenkorting, enzovoort). Voor iedereen die een andere heffingskorting mag rekenen geldt die "6000 euro belastingvrij-truc" dus niet.
Je kunt het hier narekenen: /www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
Op berekenhet komt er 18.141,95 netto per jaar uit. Dat is dus ongeveer 1512 per maand.
4-op-een-rij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven