Geld & Recht alle pijlers

Geen eigen risico bij orgaandonatie

16-09-2020 18:54 39 berichten
Over zorg die direct verband houdt met orgaandonatie, hoeft de donor geen verplicht eigen risico te betalen.



Hier word ik blij van!
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch al zo? Mijn buurman heeft gisteren een nier van een vriend gekregen en dat wordt volledig en zonder eigen risico vergoed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
redbulletje schreef:
16-09-2020 19:40
Denk dat als je van 'n levende donor ontvangt je wel zo dankbaar bent dat eigen risico voor hem/haar voor eigen rekening te nemen. En voor complicaties geldt gewoon hun eigen verzekering.

Wat een onzin. Dus degene die van mij ontvangen heeft moet daar de rest van zijn leven voor dokken?

En voor complicaties geldt idd de eigen verzekering. Maar dan daarover geen eigen risico.
Nou netjes dat ze dat hebben aangepast. Want het is nogal wat, geven en na 13 weken eventueel ook nog gaan moeten betalen.
suzyqfive schreef:
16-09-2020 19:41
Dat is toch al zo? Mijn buurman heeft gisteren een nier van een vriend gekregen en dat wordt volledig en zonder eigen risico vergoed.

Lees ff terug. Ik had het net uitgezocht en getikt.
Ja nu garantie voor altijd!
PoezzinBoots schreef:
16-09-2020 19:43
Wat een onzin. Dus degene die van mij ontvangen heeft moet daar de rest van zijn leven voor dokken?

En voor complicaties geldt idd de eigen verzekering. Maar dan daarover geen eigen risico.
Nee, gewoon het eigen risico van dat jaar bedoel ik. Maar het gaat dus blijkbaar over levenslang geen eigen risico meer hoeven betalen begrijp ik?
Jij begrijpt het niet!
redbulletje schreef:
16-09-2020 19:44
Nee, gewoon het eigen risico van dat jaar bedoel ik. Maar het gaat dus blijkbaar over levenslang geen eigen risico meer hoeven betalen begrijp ik?

Nee.

De operatie en 13 weken erna was altijd al zonder eigen risico. Die 13 weken worden nu levenslang. Maar niet als je een been breekt uiteraard. Alleen als je iets gerelateerd aan het gedoneerde orgaan gaat mankeren.
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
16-09-2020 19:34
Ik las alleen de topictitel, en dacht toen dat iedereen die zich aanmeld om orgaandonor te worden geen eigen risico meer hoeft te betalen. (Voor wat voor zorg dan ook maar nodig is)
Vond ik ook wel een goed idee :mrgreen:
Dit dacht ik ook
Ik snap dat het lastig is met zo'n lange OP maar er staat echt duidelijk zorg die direct verband houdt met orgaandonatie
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
16-09-2020 19:47
Ik snap dat het lastig is met zo'n lange OP maar er staat echt duidelijk zorg die direct verband houdt met orgaandonatie
Ja weet ik maar lezen is lastig :whistle:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 19:44
Nee, gewoon het eigen risico van dat jaar bedoel ik. Maar het gaat dus blijkbaar over levenslang geen eigen risico meer hoeven betalen begrijp ik?
Nee, je baarmoeder doneren betekent niet dat jij zelf nooit meer eigen risico moet betalen als je een ongeluk krijgt of in het ziekenhuis belandt omdat je onderkoeld uit je zwembad gehaald werd door de ambulancemedewerkers. Om het maar een beetje in jouw leefwereld te brengen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
16-09-2020 20:59
Nee, je baarmoeder doneren betekent niet dat jij zelf nooit meer eigen risico moet betalen als je een ongeluk krijgt of in het ziekenhuis belandt omdat je onderkoeld uit je zwembad gehaald werd door de ambulancemedewerkers. Om het maar een beetje in jouw leefwereld te brengen.
:HA:
:biggrin: :biggrin: OB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven