Geen pakbon, wel garantie?
woensdag 2 februari 2011 om 15:01
In december heb ik een Samsung Galaxy + 2-jarig abonnement aangeschaft. Ik ben niet tevreden over het toestel. Het ding is traag en de batterij loopt binnen een paar uur leeg. Een medewerker van de plaatselijke bijbehorende winkel beaamde het probleem. Ik wil de telefoon nu terugsturen, ter reparatie! Ik heb immers 2 jaar garantie. Echter, ik kan mn pakbon nergens vinden. Nu zegt de provider dat ik nergens meer recht op heb. Geen pakbon is geen garantie.
Ik vind dit vreemd. Ik heb immers een contract afgesloten. De provider heeft al mijn gegevens. Ik kan mijn id bijsluiten! Maandelijks wordt de nota van mijn rekening afgeschreven. Hoeveel meer bewijs moet men hebben?
Wat is mijn recht?
Ik vind dit vreemd. Ik heb immers een contract afgesloten. De provider heeft al mijn gegevens. Ik kan mijn id bijsluiten! Maandelijks wordt de nota van mijn rekening afgeschreven. Hoeveel meer bewijs moet men hebben?
Wat is mijn recht?
woensdag 2 februari 2011 om 15:21

woensdag 2 februari 2011 om 15:26
quote:XionZ schreef op 02 februari 2011 @ 15:24:
Heb je een bon van Hi gekregen waar het toestel + het abonnement opstaat?
Daar gaat het dus om... die ben ik kwijtgeraakt (ik weet ook hoe en waarom, maar dat is nu niet van belang).
Ik vind het zoooo vreemd en bizar dat je, door het ontbreken van een A4-tje geen enkel recht meer hebt..... zij hebben toch al mijn gegevens in het systeem. Sterker nog, toen ik mijn bestelling deed, is het gesprek zelfs opgenomen.
Heb je een bon van Hi gekregen waar het toestel + het abonnement opstaat?
Daar gaat het dus om... die ben ik kwijtgeraakt (ik weet ook hoe en waarom, maar dat is nu niet van belang).
Ik vind het zoooo vreemd en bizar dat je, door het ontbreken van een A4-tje geen enkel recht meer hebt..... zij hebben toch al mijn gegevens in het systeem. Sterker nog, toen ik mijn bestelling deed, is het gesprek zelfs opgenomen.
woensdag 2 februari 2011 om 15:28
Als je maar kan bewijzen waar de telefoon gekocht is. Je hebt de overeenkomst namelijk gewoon met de winkel gesloten en dan heb je gewoon recht op garantie bij hen. Eventuele fabriekgarantie die je daar nog eens extra op krijgt kan wel aan bepaalde voorwaarden zijn verbonden (kijk in algemene voorwaarden) Maar als je nu bijvoorbeeld kassabon of op je bankafschrijving kan laten zien dat de telefoon daar vandaan komt heb je recht op de wettelijke garantie van 6 maanden bij de winkel.
woensdag 2 februari 2011 om 15:28
quote:Boarn schreef op 02 februari 2011 @ 15:23:
Kan de winkel niet alsnog een bon uitdraaien. Voor hun eigen administratie moeten ze toch ook papieren bewaren?
Anders zou ik hem met al het bewijs wat je wel hebt (rekeningen, andere factuur etc) gewoon opsturen ter reparatie.
Heb ik ook al aangeboden; een uitdraai maken van "mijnhi.nl", waar al mijn gegevens + fakturen opstaan!
Nee hoor.... ze nemen allen genoegen met de pakbon!
Kan de winkel niet alsnog een bon uitdraaien. Voor hun eigen administratie moeten ze toch ook papieren bewaren?
Anders zou ik hem met al het bewijs wat je wel hebt (rekeningen, andere factuur etc) gewoon opsturen ter reparatie.
Heb ik ook al aangeboden; een uitdraai maken van "mijnhi.nl", waar al mijn gegevens + fakturen opstaan!
Nee hoor.... ze nemen allen genoegen met de pakbon!
woensdag 2 februari 2011 om 15:29
quote:Jojo80 schreef op 02 februari 2011 @ 15:28:
Als je maar kan bewijzen waar de telefoon gekocht is. Je hebt de overeenkomst namelijk gewoon met de winkel gesloten en dan heb je gewoon recht op garantie bij hen. Eventuele fabriekgarantie die je daar nog eens extra op krijgt kan wel aan bepaalde voorwaarden zijn verbonden (kijk in algemene voorwaarden) Maar als je nu bijvoorbeeld kassabon of op je bankafschrijving kan laten zien dat de telefoon daar vandaan komt heb je recht op de wettelijke garantie van 6 maanden bij de winkel.Ik heb de telefoon niet bij een winkel gekocht, maar besteld via www.hi.nl Ik heb telefonisch een abo afgesloten.
Als je maar kan bewijzen waar de telefoon gekocht is. Je hebt de overeenkomst namelijk gewoon met de winkel gesloten en dan heb je gewoon recht op garantie bij hen. Eventuele fabriekgarantie die je daar nog eens extra op krijgt kan wel aan bepaalde voorwaarden zijn verbonden (kijk in algemene voorwaarden) Maar als je nu bijvoorbeeld kassabon of op je bankafschrijving kan laten zien dat de telefoon daar vandaan komt heb je recht op de wettelijke garantie van 6 maanden bij de winkel.Ik heb de telefoon niet bij een winkel gekocht, maar besteld via www.hi.nl Ik heb telefonisch een abo afgesloten.

woensdag 2 februari 2011 om 15:31
Als je aannemelijk kan maken dat jij die telefoon daar gekocht hebt, is dat voldoende. Een winkel mag geen middelen uitsluiten voor dat aannemelijk maken, dus als via mijnhi wel duidelijk is dat dat type toestel aan jouw abonnement gekoppeld is (ik weet niet hoe die pagina eruitziet), kan je dat ook gebruiken. Daarnaast kunnen zij natuurlijk een uitdraai maken van jouw contract. Je kunt het op een andere dag bij een andere medewerker proberen, gewoon niet zeggen dat je daar eerder bent geweest met dit probleem.
woensdag 2 februari 2011 om 15:32
quote:XionZ schreef op 02 februari 2011 @ 15:29:
O, telefonische bestelling. Hi bellen en vragen of ze je een bon mailen is de enige optie. Anders heb je helaas pech.
Heb ik gevraagd, doen ze niet!
Maar waarom heb ik pech??? dat is juist de vraag! Ze weten ALLES van me. NAW gegevens, bankrekening nummer, ID-gegevens, mn hele doopzeel. Het afsluiten van het contract is door Hi opgenomen op band (dat schijnt tegenwoordig te moeten).
O, telefonische bestelling. Hi bellen en vragen of ze je een bon mailen is de enige optie. Anders heb je helaas pech.
Heb ik gevraagd, doen ze niet!
Maar waarom heb ik pech??? dat is juist de vraag! Ze weten ALLES van me. NAW gegevens, bankrekening nummer, ID-gegevens, mn hele doopzeel. Het afsluiten van het contract is door Hi opgenomen op band (dat schijnt tegenwoordig te moeten).
woensdag 2 februari 2011 om 15:34

woensdag 2 februari 2011 om 15:40
Omdat garantie een gunst is, mag een winkelier zelf weten wat voor voorwaarden er zijn (vooraf bekend en niet zomaar te wijzigen). Maar ook dit topic gaat (weer) over de wet op het deugdelijk product. En daar heb je geen bon voor nodig, je moet alleen aannemelijk maken dat je die telefoon daar hebt gekocht. Een bon is de makkelijkste, maar niet de enige manier.
woensdag 2 februari 2011 om 15:57
mango82 in "garantie, maar geen bon meer" er is eerder een topic hier over geweest.
Daar word ook de site van de consuwijzer in genoemd:
http://www.consuwijzer.nl ... r_rechten_zonder_kassabon
Daar word ook de site van de consuwijzer in genoemd:
http://www.consuwijzer.nl ... r_rechten_zonder_kassabon

woensdag 2 februari 2011 om 16:02

woensdag 2 februari 2011 om 16:03
En wat is de EERSTE link die je tegen komt als je googlet?
http://www.consuwijzer.nl ... ?WT.srch=1&WT.mc_id=Thema's&Algemene%20voorwaarden&WT.seg_1=garantie&gclid=CIKH1Pve6aYCFUww3god-3-6fA
Garantie een gunst, echt, waar haal je het vandaan?
http://www.consuwijzer.nl ... ?WT.srch=1&WT.mc_id=Thema's&Algemene%20voorwaarden&WT.seg_1=garantie&gclid=CIKH1Pve6aYCFUww3god-3-6fA
woensdag 2 februari 2011 om 16:05
quote:rider schreef op 02 februari 2011 @ 16:03:
Tja, ik meen dat ook eens ergens te hebben gelezen. Maar de volgende vraag is: hoe krijg ik dat recht? Hi houdt de deur gesloten!
Tja, ik meen dat ook eens ergens te hebben gelezen. Maar de volgende vraag is: hoe krijg ik dat recht? Hi houdt de deur gesloten!