Geld & Recht alle pijlers

Geflitst met auto, maar tijd klopt niet

08-07-2012 19:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een brief gehad waarin staat dat ik geflitst ben maar het klopt niet. De tijd waarop staat dat ik geflitst ben, was ik in een andere auto aan het rijden.

Ik ging namelijk een busje huren en liet mijn auto bij het verhuurbedrijf staan. Haalde hem op om half 10 's avonds en er staat dat ik die dag om 2100 uur geflitst ben, wat dus echt niet kan. Die auto stond stil op de parkeerplaats.

Wat kan ik hieraan doen?
Dat staat in de brief, wat je kan doen.
de foto opvragen. Bezwaar maken, aangeven wat je hier schrijft en de foto opvragen.
Ik zou bezwaar aantekenen. Ben je wel op dat punt geweest?
Eerlijk toegeven?
Een bezwaar indienen met zoveel mogelijk bewijzen. Dan kan de boete je worden kwijtgescholden als je inderdaad bewijst dat jij daar niet reed.

De procedure staat ook vermeld op de bekeuring, als het goed is.
Heb ook zoiets aan de hand gehad, jaren geleden, bleek een fout van hun te zijn, niet goed gecontroleerd met het nummer van kenteken, foto opvragen en meestal komt het goed.
Ja het was de auto van mijn tante dus zij heeft de bekeuring ontvangen. Zij gaat nu ook de foto opvragen. Ik kan hopelijk aan het busverhuurbedrijf dan misschien bewakingsbeelden (als zij camera's hebben) opvragen om te bewijzen dat die auto echt daar stond.

Ik heb wel op die weg gereden maar niet op dat tijdstip..
Heeft het verhuurbedrijf dan in jouw auto gereden?
Die camerabeelden zullen niet zo lang bewaard worden. Kan het niet zijn dat iemand van dat verhuurbedrijf in je auto heeft gereden?
@fullhouse,

lijkt mij niet Ik had iig de sleutel bij me van de auto
Meestal krijg je een bewijs als je de bus weer hebt ingeleverd, met de tijd er bij.

Maar sowieso zal het lastig worden: jij hebt de auto van je tante geleend om daar weer een busje mee te huren. Nu krijgt zij de bekeuring en moet zij dus ook bewijzen dat zij niet in de auto reed op dat moment.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Had je geen reservesleutel aan hun gegeven toevallig?
Heeft je tante stiekem de auto opgehaald en ermee wezen rijden?
@himalaya

nee hoor, ik neem die verantwoordelijkheid gewoon, dus ik ga ook de moeite doen om te laten zien dat ik dat niet was.. Dus ik laat niks aan mijn tante over. zou btje raar zijn.

Nope geen reservesleutel afgegeven. Ik heb idd papieren bewijs dat ik dat busje op een bepaalde tijd ging inleveren maar er staat niet bij dat ik de andere auto daar liet staan.
dan kan het verhuurbedrijf een verklaring afgeven dat de auto daar stond dus.

Wat ik wel heel raar vind, is dat je auto daadwerkelijk op die weg was op die dag, alleen niet dat tijdstip. Als een nummerbord verkeerd wordt uitgelezen, kan dat een auto in heel Nederland zijn, maar uitgerekend één die ook die dag daar reed...

Maar goed, simpelweg de foto opvragen en laten zien dat het niet jouw (je tante's) auto is lijkt me. Of het moet óók nog eens zelfde merk, kleur en model zijn.

Ik vind het wel toevallig hoor. Mss was de tijdinstelling van het apparaat niet goed. Of dat je dan ontslaat van je bekeuring vanwege foutieve gegevens, geen idee. Zou mss wel kunnen.
@zazu

Ja het zou kunnen dat ik daar een keer geflitst ben, maar dan moeten zij wel zorgen dat de tijd klopt. Lijkt mij dat het anders niet rechtsgeldig is..

Ben benieuwd naar de foto en ik ga gelijk dat verhuurbedrijf morgen opbellen wat de mogelijkheden zijn of zij een verklaring of iets kunnen tekenen voor mij.
quote:Pinksanne schreef op 08 juli 2012 @ 19:17:

Ik heb wel op die weg gereden maar niet op dat tijdstip..

Het is wel heel toevallig dat de auto op die betreffende weg geflitst is waar jij ook gereden hebt.

Ik gok zomaar dat er een uur verschil zit tussen dat jij daar reed en het tijdstip wat bij die foto staat.
De verhuurders hebben in je auto gereden misschien?
Bezwaar maken,staat op je bekeuring hoe dat moet.
Mijn moeder heeft een keer een bekeuring gekregen waar een uur tijdsverschil in zat. Ze was op het tijdstip van de brief in het ziekenhuis, dus kon aantonen dat er op dat tijdstip niet reed.

Maar zij stond wel op de foto en had te hard gereden, dus moest gewoon betalen...
quote:twitters schreef op 08 juli 2012 @ 19:55:

Mijn moeder heeft een keer een bekeuring gekregen waar een uur tijdsverschil in zat. Ze was op het tijdstip van de brief in het ziekenhuis, dus kon aantonen dat er op dat tijdstip niet reed.

Maar zij stond wel op de foto en had te hard gereden, dus moest gewoon betalen...

Misschien had het uur tijdsverschil te maken met het nog niet synchroon lopen met de zomer / wintertijd? Dat ze het nog niet in het systeem hadden aangepast? (Weet niet hoor, moest er opeens aan denken).

Mijn vader had ook zoiets, had ook foto opgevraagd. Zou geflitst zijn in Zuid-Limburg. Nou wonen ze regio Schiphol, dus dat was al vreemd. Maar hij zat op dat tijdstip ook bij de kaakchirurg. In Amsterdam... Dat, plus de foto die niet klopte, maakte het dat t werd kwijtgescholden.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ja dat zou kunnen. Maar ze reed ook gewoon te hard, dus moest betalen. Maar toch geprobeerd bezwaar te maken, wie niet waagt...
foto opvragen, je hebt hem direct. (zie brief).

Je krijgt een site waarop je met een nummer je eigen foto opvraagt.

Ik heb het eens gedaan, op moment dat ik bekeuring kreeg voor te hard rijden op weg weg waar ik nooit geweest was.

Foto was duidelijk: kenteken verkeerd. Verschilde 1 letter met het mijne.

Bezwaar aantekenen ging prima
TO, weet je al wat meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven