geld en vriendin.
woensdag 18 december 2013 om 16:48
Ik heb een tijdje geleden mijn vriendin geld uit geleend.
Ik dacht o die krijg ik toch wel snel terug,
maar dat gebeurde niet laatst had ik geld nodig dus ik vroeg haar of ze me kon lenen ze zei jawel en gaf me het geld.
De volgende dag dwing mij haar geld terug te geven.
Ik heb het haar terug gegeven maar ze praat er niet meer over dat
ze mij veel geld schuldig is.
ze zegt alleen maar dat ze het niet heeft als ik er naar vraag
Ik heb erg veel moeite mee wat moet ik nou heeft iemand tips voor mij hoe ik zo iets nou weer moet vragen.
Ik dacht o die krijg ik toch wel snel terug,
maar dat gebeurde niet laatst had ik geld nodig dus ik vroeg haar of ze me kon lenen ze zei jawel en gaf me het geld.
De volgende dag dwing mij haar geld terug te geven.
Ik heb het haar terug gegeven maar ze praat er niet meer over dat
ze mij veel geld schuldig is.
ze zegt alleen maar dat ze het niet heeft als ik er naar vraag
Ik heb erg veel moeite mee wat moet ik nou heeft iemand tips voor mij hoe ik zo iets nou weer moet vragen.
geniet van het leven
woensdag 18 december 2013 om 16:58
Afspraak met haar maken over de terugbetaling. Al is het een tientje per week/maand en meer als ze meer kan missen. Aangezien ze niet het hele bedrag in 1 keer kan betalen steeds. Ik zou in dat gesprek ook dit voorval aanhalen en ook benoemen dat je niet wilt dat het irritaties op gaat leveren.
Luister naar je hart, want dat klopt
woensdag 18 december 2013 om 17:03
Uit jouw post te lezen geef je de indruk dat je het moeilijk vindt om je vriendin te confronteren met het feit dat je nog geld van haar te goed hebt. Door haar het zgn 'geleende geld' weer terug te geven, laat je nu heel hard over je heen lopen.
Het enige wat je nog kan doen is haar direct op de vrouw af zeggen dat je jouw geleende geld binnen een week terug moet hebben en dat je dit van haar verwacht. En inderdaad een duidelijke afspraak maken mbt terugbtealing.
Het enige wat je nog kan doen is haar direct op de vrouw af zeggen dat je jouw geleende geld binnen een week terug moet hebben en dat je dit van haar verwacht. En inderdaad een duidelijke afspraak maken mbt terugbtealing.
Only dead fish go with the flow
woensdag 18 december 2013 om 17:10
Met geld moet je altijd zakelijk blijven, tenzij je het als gift ziet.
Dus bedrag en afspraak over terugbetalen op papier zetten (tenzij het minder dan ¤100 is). Anders krijg je gezeik dat mensen het als gift zagen, gezeik over de hoogte van het bedrag en gezeik over de manier van terugbetalen.
In jouw geval zal je toch je vriendin moeten confronteren met het feit dat er nog een bedrag uit staat.
Dus bedrag en afspraak over terugbetalen op papier zetten (tenzij het minder dan ¤100 is). Anders krijg je gezeik dat mensen het als gift zagen, gezeik over de hoogte van het bedrag en gezeik over de manier van terugbetalen.
In jouw geval zal je toch je vriendin moeten confronteren met het feit dat er nog een bedrag uit staat.
woensdag 18 december 2013 om 17:15
woensdag 18 december 2013 om 17:46
woensdag 18 december 2013 om 18:16
Jullie hebben allemaal groot.gelijk is een groot bedrag die zij nooit in een keer terug kan betalen omdat ze uitkering heeft.
Maar elke keer dat ik haar vraag begin ze zo zielig te doen,
Maar deze keer pak ik haar hierop.
ze heeft ook een hele groote gat in haar hand.
En is erg gierig heel erg gierig om geld.
Jullie hebben me geholpen zo op deze manier ik ga haar zo snel mogelijk spreken.
Jullie hebben me geholpen zo op deze manier ik ga haar zo snel mogelijk spreken.
geniet van het leven
woensdag 18 december 2013 om 18:26
Veel succes Retsina, dit zijn lastige dingen. Maar geld lenen is geld lenen en niet krijgen..En zij blijft hierdoor in gebreke. Een goede oefening om voor jezelf op te komen, wel vervelend dat het zo moet.
@Summerdance: krijg je het nou altijd terug of nooit? Haha
@Summerdance: krijg je het nou altijd terug of nooit? Haha
Luister naar je hart, want dat klopt
donderdag 19 december 2013 om 14:00
quote:retsina schreef op 18 december 2013 @ 18:16:
Jullie hebben allemaal groot.gelijk is een groot bedrag die zij nooit in een keer terug kan betalen omdat ze uitkering heeft.
Jullie hebben me geholpen zo op deze manier ik ga haar zo snel mogelijk spreken.Klopt niks van wat je zegt, ze heeft of een gat in haar hand of ze is gierig,dus wat is het nu?
Jullie hebben me geholpen zo op deze manier ik ga haar zo snel mogelijk spreken.Klopt niks van wat je zegt, ze heeft of een gat in haar hand of ze is gierig,dus wat is het nu?
donderdag 19 december 2013 om 21:42
vrijdag 20 december 2013 om 02:08
quote:chocolol schreef op 19 december 2013 @ 21:42:
[...]
Maar dat zijn toch ook twee totaal verschillende dingen?
En TO, bespreek het met haar. Als je het niet doet, krijg je het nooit terug.
Sowieso zou ik niet snel mensen geld lenen. Zo vaak gezeik (hier op het forum).Het was een grapje..................
[...]
Maar dat zijn toch ook twee totaal verschillende dingen?
En TO, bespreek het met haar. Als je het niet doet, krijg je het nooit terug.
Sowieso zou ik niet snel mensen geld lenen. Zo vaak gezeik (hier op het forum).Het was een grapje..................