Geld & Recht alle pijlers

Geld lenen, waar?

24-07-2009 13:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij de eigen bank voor een hogere rente? of bij de internet/tv reclames?

Liever niet lenen natuurlijk dat snap ik, maar domme keuzes uit het verleden maken dat het nu even moet. En dat dat dan geld kost is duidelijk gevalletje 'eigen schuld, dikke bult - jammer maar helaas'

Kan je uberhaupt geld lenen als je maar een jaar contract hebt? en doet zo'n intentie verklaring nog iets of is dat meer voor hypotheken?

Dank voor de meningen :D
niet lenen, en gewoon een betalingsregeling afsluiten als het schulden betreft. Nooit gaten met gaten vullen ( schulden met schulden ).
en daar heb ik helemaal niets op aan te vullen Kitty, ben het helemaal met jou eens.
quote:pemberley schreef op 24 juli 2009 @ 13:54:

Gewoon bij de eigen bank voor een hogere rente? of bij de internet/tv reclames? Bij de goedkoopste natuurlijk. Maar dan wel verrekte goed naar het totaalpakket kijken. Een lage rente, die na drie weken kan worden verhoogd, is niet zo fijn. Zo kan je nog wel wat zaken verzinnen, kijk naar het totaalpakket.quote:Liever niet lenen natuurlijk dat snap ik, maar domme keuzes uit het verleden maken dat het nu even moet. En dat dat dan geld kost is duidelijk gevalletje 'eigen schuld, dikke bult - jammer maar helaas'Weet je zeker dat het MOET?quote:Kan je uberhaupt geld lenen als je maar een jaar contract hebt? en doet zo'n intentie verklaring nog iets of is dat meer voor hypotheken?Je kan altijd lenen als je een rente betaalt die in verhouding staat tot het risico dat jij oplevert voor de geldverstrekker.
Meer werken, minder luxe, zo hard mogelijk je schuld aflossen en wat je ook doet niet met DSB-schurken en kornuiten in zee gaan. Doe Het Niet.
Let op: Geld lenen kost geld
Je betaald uiteindelijk meer dan je leent dus ben je nog verder van huis.

Niet lenen! als het echt niet nodig is. Waarom moet je nu perse geld lenen dan?
Ik heb bij de DSB gewerkt en ga daar alsjeblieft niks afsluiten.. Denk ook, internetreclame;s valt ook onder de DSB bank. Dus frisia,lenen.nl etc etc.. Ga naar je eigen bank als je gaat lenen.

Of je kunt lenen hangt echt van veel factoren af, je hebt een intentieverklaring nodig vaak idd, maar sommige banken nemen ook weer genoegen met 6 maanden aantoonbaar arbeidsverleden.

Verder heb je minimaal 1000 euro nodig netto als je alleen bent om te kunnen lenen.Dit is een indicatie hoor! Het hangt er ook vanaf wat voor soort beroep je doet. Werk je in de horeca heb je vaak een hoger percentage wat je moet betalen dan met hetzelfde inkomen werken als docent.(om maar wat te noemen)

Dan is het nog belangrijk of je andere leningen hebt lopen, en of je een koop of huurwoning hebt. Als je negatief staat bij BKR kan je het wel vergeten, tenzij het gaat om een postorderbedrijf of telefoonabonnement. In die gevallen zijn ze wat soepeler.

Ook als je een ww uitkering hebt kan je geen lening krijgen
Wat is er dan mis met de DSB en kornuiten? Eigen bank lijkt mij ook gemakkelijker trouwens alles in 1 zo, maar wat voor fratsen halen die anderen dan uit? Ik hoor namelijk alleen maar 'niet doen' maar nooit waarom? -rente tussentijds verhoging ofzo?-
Offtopic, Pemberley, hoe bevalt 't in NL? Blij dat je de stap gemaakt hebt?
nog niet helemaal Ainne, vreselijke heimwee :( Maar de baan en het huis en de vrienden zijn top, dus hopelijk went het snel. Maar als ik de krant zo lees ben ik blij dat ik niet met een aflopend contract nog in Ierland woon, dus de goede keus was het wel.
Rabobank natuurlijk!

en ja, met een tijdelijke aanstelling kan je ook gewoon lenen.

maar ik zou je wel aanraden om niet voor een krediet op betaalrekening of voor een doorlopend krediet te kiezen, maar voor een persoonlijke lening met aflossingsverplichting. zo ben je gedwongen om je schuld af te bouwen en kost het je minder rente en kosten over de hele looptijd gezien.
Dat is het plan idd arc, aflossen en klaar er mee. Dit zijn de laatste loodjes voor het schuldvrij komen

Ben klant bij de rabobank, afspraak staat voor morgenochtend. Ben benieuwd.

Ik snap nog steeds niet zo goed hoe bedrijven schurken kunnen zijn als het legale bedrijven zijn, zal zelf ook bij de Rabobank de voorwaarden maar goed doorlezen voor de zekerheid
quote:pemberley schreef op 24 juli 2009 @ 14:37:

Wat is er dan mis met de DSB en kornuiten?

Die kornuiten ZIJN van DSB.

http://lmgtfy.com/?q=DSB+AFM+boete
Dank voor de handige -en leuke!- google link, de term AFB en de term boete zou ik er zelf nooit bij hebben gezet, ik had tot dit topic nooit van DSB gehoord. Als je googled op DSB en lenen krijg je vooral hun eigen links te zien.
Gewoon de voorwaarden goed lezen

Vaak zijn die lage rentes idd variabel, of gelden ze alleen een bepaalde korte periode. Dat lage percentage geldt bijvoorbeeld alllen het eerste jaar en daarna ga je het dan geldende marktconforme tarief betalen. Of aan die lening is een of andere dure verzekering gekoppeld tegen arbeidsongeschiktheid of overlijden die verplicht is. Geld lenen kost geld en banken zijn geen filantropische instellingen.
dus bij nalezen offerte opletten op vastzetten van rente percentages -wel prettig idd- en evt verplichte verzekeringen ed.

dank

Geld lenen kost geld, de duidelijkheid die het me gaat scheppen is me dat meer dan waard.
quote:pemberley schreef op 24 juli 2009 @ 15:08:

Dat is het plan idd arc, aflossen en klaar er mee. Dit zijn de laatste loodjes voor het schuldvrij komen

Ben klant bij de rabobank, afspraak staat voor morgenochtend. Ben benieuwd.

Ik snap nog steeds niet zo goed hoe bedrijven schurken kunnen zijn als het legale bedrijven zijn, zal zelf ook bij de Rabobank de voorwaarden maar goed doorlezen voor de zekerheid

je moet er wel expliciet om vragen dan in het gesprek. want voor de bank zelf is een doorlopend krediet veel interessanter om aan je te slijten. want dan betaal je variabele rente en kunnen veel mensen de mogelijkheid tot het doen van "herhaalopnamen" toch niet weerstaan.

dit zijn eigenlijk de belangrijkste zaken die je moet weten bij een PL:

-vast bedrag

-vaste rente

-vaste looptijd

-vaste maandtermijn

benodige documenten:

- legitimatiebewijs

- loonstrook niet ouder dan 3 maanden

- maximaal te lenen: 50.000 euro, maar je persoonlijk maximum hangt natuurlijk van je inkomen af.

- looptijd min 6mnd max 60mnd

- extra of vervroegd aflossen kan zonder extra kosten

- je lening wordt uiteraard altijd bij BKR aangemeld (is altijd zo met consumptieve financieringen, dit is wat ze noemen een "positieve registratie")

- bij 2 maanden of meer achterstand een BKR A-melding aan je broek (dit is dan een "negatieve registratie", daar ben je niet blij mee)

! ook een hele belangrijke die vaak vergeten wordt te vermelden: de aflossing voor het PL wordt geincasseerd op de 7e, 14e, 21e óf 28e van de maand. de datum van ondertekening contract is hierbij leidend. meestal wordt je salaris rond de 24e gestort, dus zorg er dan voor dat je pas ondertekend op 21/22 of de 23e van de maand!

ehmm, volgens mij is dit het wel
oh en dr zit een gratis overlijdensrisicoverzekering aan vast
quote:arc schreef op 24 juli 2009 @ 15:34:

je moet er wel expliciet om vragen dan in het gesprek. want voor de bank zelf is een doorlopend krediet veel interessanter om aan je te slijten. want dan betaal je variabele rente en kunnen veel mensen de mogelijkheid tot het doen van "herhaalopnamen" toch niet weerstaan.

Dat lijkt me ook een gebed zonder end dat doorlopend krediet gebeuren!
quote:pemberley schreef op 24 juli 2009 @ 15:43:

[...]

Dat lijkt me ook een gebed zonder end dat doorlopend krediet gebeuren!ha ja maaar voor de bank wel leuk, want er wordt gruwelijk op verdiend!
quote:pemberley schreef op 24 juli 2009 @ 15:13:

Dank voor de handige -en leuke!- google link, de term AFB en de term boete zou ik er zelf nooit bij hebben gezet, ik had tot dit topic nooit van DSB gehoord. Als je googled op DSB en lenen krijg je vooral hun eigen links te zien. verschillende belevingswerelden denk ik. DSB en de AFM-boete, vullen hier al dagenlang de (voor)pagina's van de krant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven