Geld & Recht alle pijlers

Geld lenen

29-06-2010 21:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje over geld lenen, misschien hebben jullie tips?

Ik zou graag een bedrag van ong. 3000 euro willen lenen. Wil mijn tuin goed aanpakken enzo.. En heb daar dus niet voor gespaard.. Dus ik zie geld lenen als optie.

Ik werk zelf 36uur, heb een koopwoning. Ik hou aan het eind van de maand niet zoveel over. Maar zou een geleend bedrag wel maandelijks terug kunnen betalen..

Iemand tips??? Alvast bedankt!!
Mijn vriend heeft 2 maanden geleden goedkope zaadjes gepland in de tuin en dit zijn nu allemaal prachtig mooie bloemen geworden.

Verder heeft hij van hout zelf hele grote plantenbakken gemaakt, tegels erg goedkoop via marktplaats en verder dus veel verschillende zaadjes gekocht en deze gezaaid.

Potgrond is verder erg goedkoop.

We hebben nu een prachtige tuin voor echt heel weinig geld! Ik denk dat we er in een jaar tijd 500 euro aan hebben uitgegeven. Hij is ook heel het jaar met de tuin bezig geweest. steeds kleine aankopen doen, speuren op marktplaats etc.

Dus je zou dat beetje geld wat je per maand overhoudt ook aan de tuin kunnen besteden, dan heb je over een jaar een prachtige tuin waar je ook nog eens erg trots op kan zijn omdat je die zelf gemaakt hebt.
En als je mensen kent met groene vingers of met gevoel voor tuininrichting, vraag eens of ze met je mee kunnen denken en of een mooie bouwtekening willen maken voor de tuin.
Bij de milieustraat kun je ook gratis compost halen, was ik nog vergeten te zeggen.

Weet niet of dat bij alle milieustraten is, wel bij veel.
Ga een rondje lopen over een volkstuincomplex en maak een praatje met de tuinders daar. Leg uit dat je je orienteerd op een nieuwe tuin, en of zij nog tips hebben, of dat je mag kijken hoe groot/hoog/mooi een bepaalde plant wordt. Grote kans dat je dan met een stek of afgestoken stuk thuis komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je voor die 3000 euro 100 euro af moet betalen per maand, begin dan eens een tijdje met die 100 euro op de bank te zetten.dan heb je aan het eind van het jaar iig al 600 euro, en alle tijd gehad om een goed tuinplan te maken. En je weet of je het nog 2,5 jaar vol zal houden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven