Geld & Recht alle pijlers

Geld terug diefstal

02-12-2022 23:20 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb van alles geprobeerd, maar weet niet goed hoe ik nu nog geld terug kan krijgen. Hopelijk hebben jullie tips.

Ik heb een pakket besteld, bij mij beneden in de gemeenschappelijke ruimte afgeleverd. Daar kom je alleen binnen met een tag, maar nog wel alle bewoners. Daar is een pakketje van mij gestolen (door een dief, zijn veel actief). Ik heb aangifte gedaan. Hoe die gene steeds binnen komt, is onduidelijk. Ik heb een inboedelverzekering, maar omdat het een gemeenschappelijke ruimte is geldt het niet. Buiten de deur verzekering ook niet, omdat het daar mocht neergelegd worden is het ergens mijn eigen schuld, ik had het daar niet moeten laten liggen.

Het was best een duur pakket, en ik weet niet goed hoe nu verder.. Bezorgservice lukt ook niet, was paar dagen erna en het mocht er staan. Maar het was een duur pakket en best veel geld wat ik nu kwijt bent. Baal er zo van..
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom laat je dan een duur pakketje in een algemene ruimte afleveren en laat je het ook nog een paar dagen liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnetje2021 schreef:
02-12-2022 23:25
Waarom laat je dan een duur pakketje in een algemene ruimte afleveren en laat je het ook nog een paar dagen liggen.
En vrouwen die verkracht worden vroeger erom omdat ze een te kort rokje droegen?

Wat een walgelijke post
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnetje2021 schreef:
02-12-2022 23:25
Waarom laat je dan een duur pakketje in een algemene ruimte afleveren en laat je het ook nog een paar dagen liggen.
Dit is precies wat ik zo naar vond aan de reactie van de verzekeraar. Die vergeleek het met mijn tas laten staan op een terras en dat het toch mijn eigen schuld is. Daarom dus ook niet onder de buiten deur verzekering.
Is het slim geweest? Nee, zeker niet. Maar vindt het echt naar dat iemand het gestolen heeft en nu zoveel geld van mij weg is.

En ik heb het eerder laten afleveren in gemeenschappelijke ruimte, dat is nooit een probleem geweest, medebewoners blijven al jaren van elkaars spullen af. Maar nu een dief buiten het complex, die vaker laatste tijd spullen steelt, niet.
muis12345 wijzigde dit bericht op 02-12-2022 23:31
Reden: aanvulling
26.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Delphinus schreef:
02-12-2022 23:28
En vrouwen die verkracht worden vroeger erom omdat ze een te kort rokje droegen?

Wat een walgelijke post
Huh? Ze zegt toch niet dat ze erom vroeg. Maar ik zou een duur pakketje ook niet een paar dagen voor mn deur buiten laten liggen, wel dan? 🤷‍♀️
(Ok, TO heeft t niet voor de deur laten liggen, maar wel in een ruimte waarvan t bekend is dat er gejat wordt).

Hier kun je volgens mij niks meer mee. Geen camera's? En inderdaad, een duur pakketje zou ik proberen persoonlijk af te nemen.
student201 wijzigde dit bericht op 02-12-2022 23:32
10.79% gewijzigd
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn camera's. Dief is ook te zien op camera (niet specifiek met mijn pakket, wel met andere).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, je hebt alle mogelijkheden al verkend. Dan toch maar je verlies nemen en voortaan naar een pakketpunt laten sturen.
Ik denk dat je je verlies zal moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muis12345 schreef:
02-12-2022 23:32
Er zijn camera's. Dief is ook te zien op camera (niet specifiek met mijn pakket, wel met andere).
Hmm, wn daar kunnen ze ook niks mee zeker? Onherkenbaar zeker?
Zwetser
Muis12345 schreef:
02-12-2022 23:32
Er zijn camera's. Dief is ook te zien op camera (niet specifiek met mijn pakket, wel met andere).
Dan moet het toch ook met jouw pakket te zien zijn? Zo ja, beelden naar de politie, maar weinig kans dat je het ooit vergoed krijgt.
Student201 schreef:
02-12-2022 23:33
Hmm, wn daar kunnen ze ook niks mee zeker? Onherkenbaar zeker?
Al is diegene herkenbaar met naam op zijn voorhoofd. Als het niet haar pakket is valt er niets te bewijzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn ouders buren is laatst ingebroken en de inbreker staat haarscherp op beeld. Politie heeft het dossier na een paar maanden toch gesloten. Ze moeten maar net die persoon al in hun bestanden hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
02-12-2022 23:35
Bij mijn ouders buren is laatst ingebroken en de inbreker staat haarscherp op beeld. Politie heeft het dossier na een paar maanden toch gesloten. Ze moeten maar net die persoon al in hun bestanden hebben.
Dit betekent: ze hebben hem? Of niet?
Wel toch?
Zwetser
Student201 schreef:
02-12-2022 23:37
Dit betekent: ze hebben hem? Of niet?
Wel toch?
Niet dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
02-12-2022 23:37
Dit betekent: ze hebben hem? Of niet?
Wel toch?
Nee, ze hebben hem niet. Er staat iemand op camera, je kan z’n poriën bijna tellen. Maar ze weten niet wie het is. Daar gaat de politie ook weer geen half jaar aan besteden. Er is voor zo’n €20.000 aan sieraden gestolen, maar ja. Buren zijn daar wel voor verzekerd trouwens.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 02-12-2022 23:40
25.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-12-2022 23:35
Al is diegene herkenbaar met naam op zijn voorhoofd. Als het niet haar pakket is valt er niets te bewijzen.
Neuhh, maargoed, als ie herkenbaar is kun je er natuurlijk wel wat leuke dingetjes mee doen. Of t allemaal helemaal legaal is weet ik niet, maarjah, dat is stelen zeer zeker ook niet...
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me wel voorstellen dat de verzekering niets uitkeert, maar balen!

Zijn er meer mensen hun pakket kwijt?
Heeft die dief een eigen tag denk je, of wordt hij door anderen binnen gelaten als in ‘oeps, ben mijn tag vergeten boven, wil je even de deur openhouden’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
02-12-2022 23:39
Nee, ze hebben hem niet. Er staat iemand op camera, je kan z’n poriën bijna tellen. Maar ze weten niet wie het is.
Pfff. Ik zou die foto gewoon via fb gaan verspreiden. Als ie er duidelijk opstaat, gaat vast iemand die herkennen.

Nee, mag zeker niet. Jaa, jammer dan.
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
02-12-2022 23:39
Neuhh, maargoed, als ie herkenbaar is kun je er natuurlijk wel wat leuke dingetjes mee doen. Of t allemaal helemaal legaal is weet ik niet, maarjah, dat is stelen zeer zeker ook niet...
Heeft TO de beelden überhaupt zelf dan? Niet dat ik ooit zelf rare acties uit zou halen. Al helemaal niet met iemand die weet waar ik woon.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 02-12-2022 23:42
14.29% gewijzigd
Student201 schreef:
02-12-2022 23:39
Neuhh, maargoed, als ie herkenbaar is kun je er natuurlijk wel wat leuke dingetjes mee doen. Of t allemaal helemaal legaal is weet ik niet, maarjah, dat is stelen zeer zeker ook niet...
Ahhh dus een ander behoort zich aan de weg te houden, maar jij niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
02-12-2022 23:41
Heeft TO de beelden überhaupt zelf dan? Niet dat ik ooit zelf rare acties uit zou halen. Al helemaal niet met iemand die weet waar ik woon.
Geen idee. Geen idee ook of de stelert herkenbaar is. Ik reageerde op de post van Moiren.
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
02-12-2022 23:40
Pfff. Ik zou die foto gewoon via fb gaan verspreiden. Als ie er duidelijk opstaat, gaat vast iemand die herkennen.

Nee, mag zeker niet. Jaa, jammer dan.
Je bent gek! Straks komt ‘ie nog eens langs met z’n vrienden. Je huisadres heeft een inbreker al.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 02-12-2022 23:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-12-2022 23:41
Ahhh dus een ander behoort zich aan de weg te houden, maar jij niet.
Hahaha, nee. Maar als ik van jou 10.000 euro steel en jij weet dat ik t was. Dan laat je t er ook bij als je volgens de wet niks mag doen?

Sorry, maar ik zou je aan de schandpaal nagelen. Of ik zou je chanteren om mijn 10k terug te krijgen.

Volgens de wet moet je wss braaf thuis in een hoekje blijven zitten.
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
02-12-2022 23:44
Je bent gek! Straks komt ‘ie nog eens langs met z’n vrienden. Je huisadres heeft een inbreker al.
Jaa ok, misschien is t al wat laat en had ik hier iets verder over na moeten denken 🤔

In t geval van TO kan t wel anoniem, want dan heeft meneer geen idee wie t gedeeld heeft.
Zwetser
Student201 schreef:
02-12-2022 23:44
Hahaha, nee. Maar als ik van jou 10.000 euro steel en jij weet dat ik t was. Dan laat je t er ook bij als je volgens de wet niks mag doen?

Sorry, maar ik zou je aan de schandpaal nagelen. Of ik zou je chanteren om mijn 10k terug te krijgen.

Volgens de wet moet je wss braaf thuis in een hoekje blijven zitten.
Maar TO weet het helemaal niet en het gaat wrs ook niet om 10.00” euro. Er staat iemand op camera, maar niet met haar pakket.
Dat achterlijke Facebook voor eigen rechter spelen gedrag is zo schijtvervelend.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven