Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Helaas ziek dus in mijn bed ipv op kantoor. Gesprek gaat helaas niet door....
He, wat een domper...
Toch geen domper! :-)
Goed nieuws enne beterschap.

Top dat je ouders met je mee willen kijken.
Wat een supernieuws zeg, en wat een superbaas heb je!

Nu gaat vast alles helemaal goedkomen!
Jee, echt super! Fijne baas!! enne ook van je man; 4keer 9.. Toch een dag minder opvang.. (en tijd om thuis te poetsen, hahahaha)
Hee Nancy, wat top!

(En je hebt dit zelf verdiend he. Door jarenlang hard en flexibel werken, in het buitenland etc etc. Je hebt veel voor je werkgever over gehad en dat betaalt zich nu op deze manier terug!!!)
Thank you lady's!

Ben ook erg blij!
quote:hiltje schreef op donderdag 22 november 2012 22:17 Hee Nancy, wat top!

(En je hebt dit zelf verdiend he. Door jarenlang hard en flexibel werken, in het buitenland etc etc. Je hebt veel voor je werkgever over gehad en dat betaalt zich nu op deze manier terug!!!) Lief dank je! Hard werken loont toch
Nancy, misschien kun je 3 x 9 = 27 uur gaan werken. (Mits je met dat aantal uren genoeg verdient natuurlijk.) Dan heb je nu je man 4 x 9 uur mag werken geen extra opvang nodig!
Dat klinkt super, Nancy! Fijn dat je werkgever zo met je meedenkt. Je wordt in ieder geval gewaardeerd .
Ik ben inmiddels druk met mijn berekeningen. Weet een van jullie welke formule ik kan toepassen om uit te rekenen wat ik bij de verschillende aantal uren ga verdienen dus bv:

18 uur is bruto ....

Dan is 24 uur bruto....

Daar moet toch een formule voor zijn?
Ik heb trouwens de site: www.berekenhet.nl ontdekt. Ook erg handig!
quote:madeliefje333 schreef op vrijdag 23 november 2012 00:31 Nancy, misschien kun je 3 x 9 = 27 uur gaan werken. (Mits je met dat aantal uren genoeg verdient natuurlijk.) Dan heb je nu je man 4 x 9 uur mag werken geen extra opvang nodig!

Goed idee! Ideale oplossing wat mij betreft. Dan moet ik dus even gaan uitrekenen hoeveel ik daar mee zal verdienen.

Heb toeslagen ook al een proef betekening gemaakt met verschillende jaarinkomens.

Verandert er met het nieuwe kabinet nog iets aan de zorgtoeslag, kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag?
Voor bruto-netto en aantal uren kan personeelszaken zo een uitdraaitje maken via het systeem, zeker in jou geval als ze toch al meedenken en op de hoogte zijn is dat het handigste. Ik zou de 3x 9u eerst proberen en dat je man dan 4x 9u werkt.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Wat je voor 18 uur bruto krijgt gedeeld door 18, dan heb je het uursalaris. Vervolgens dat uursalaris x 24 en je hebt 24 uur. Waar je nog wel rekening mee moet houden is dat je dan meer bruto loon hebt maar in verhouding dus meet loonheffing zult moeten betalen omdat je -misschien- niet in de laagste belastingschijf valt. Dus eerst je bruto loon berekenen en dan vervolgens op een bereken site zien hoeveel je er netto van over houdt.
quote:Janna- schreef op vrijdag 23 november 2012 09:56 Voor bruto-netto en aantal uren kan personeelszaken zo een uitdraaitje maken via het systeem, zeker in jou geval als ze toch al meedenken en op de hoogte zijn is dat het handigste. Ik zou de 3x 9u eerst proberen en dat je man dan 4x 9u werkt.Je wil het niet geloven maar door gebrek aan mankracht maken ze geen loonberekeningen meer en moet ik dat dus zelf uit zien te zoeken! Of heb ik me te snel laten afschepen misschien?
quote:ikke1988 schreef op vrijdag 23 november 2012 09:56 Wat je voor 18 uur bruto krijgt gedeeld door 18, dan heb je het uursalaris. Vervolgens dat uursalaris x 24 en je hebt 24 uur. Waar je nog wel rekening mee moet houden is dat je dan meer bruto loon hebt maar in verhouding dus meet loonheffing zult moeten betalen omdat je -misschien- niet in de laagste belastingschijf valt. Dus eerst je bruto loon berekenen en dan vervolgens op een bereken site zien hoeveel je er netto van over houdt.Thank you! Ga ik even proberen :-)
nancy,

je kunt nu ok al een proefberekening maken voor de kinderopvang, zorgtoeslag en het kindgebondenbudget voor 2013.

want er veranderd het 1 en ander met de toeslagen.
quote:djurresmama schreef op vrijdag 23 november 2012 10:46 nancy,

je kunt nu ok al een proefberekening maken voor de kinderopvang, zorgtoeslag en het kindgebondenbudget voor 2013.

want er veranderd het 1 en ander met de toeslagen.

Dat heb ik gedaan. Vraag me alleen af of die site van de belastingdienst al klopt met de kabinetsplannen. Ziet er anders best positief uit voor ons

Heb jij het gered deze maand met je boodschappen geld?
Als je even googlet kan je overal bruto-netto berekeningen vinden, ik zou die gebruiken en niet zelf rekenen. Want je moet inderdaad misschien ook rekening houden met de verschillende belastingschalen.
Zeg maar Spijker.
Zo ik heb m'n eerste berekeningen er op zitten!

Als in ruim wil zitten aan vaste lasten (inclusief reserveringen sparen en voor de vakantie sparen) heb ik 2400 euro nodig.

Aan boodschappen geld zou ik idealiter rond de 800 euro willen hebben. 600 euro red ik niet en met 800 heb je een stuk meer onvoorziene kosten ingedekt.

Dus ik wil in totaal aan inkomsten hebben zo'n 3200 euro

Als ik 24 uur ga werken dan kom ik hier netto aan! Iets meer nog zelfs. Dit pakt zo goed uit omdat ik met onze jaarinkomens dan ook nog recht heb op kinderkorting, zorgtoeslag en kinderopvang vergoeding.

Ga ik 27 uur werken dan kom ik netto op hetzelfde bedrag uit omdat er dan veel toeslagen wegvallen. Dus deze optie valt af

Nu moet ik alleen nog de 32 uur optie berekenen maar die zal denk ik ook netto negatiever uitpakken omdat ik dan meer kinderopvang moet afnemen (1 dag extra voor 3 kinderen). Dus ben zeer benieuwd hoe dat zal uitpakken.

Maar ik neig nu dus naar optie 24 uur en dan graag ook in een schaaltje hoger dan heb ik helemaal geen probleem meer
quote:Spijk-er schreef op vrijdag 23 november 2012 11:23 Als je even googlet kan je overal bruto-netto berekeningen vinden, ik zou die gebruiken en niet zelf rekenen. Want je moet inderdaad misschien ook rekening houden met de verschillende belastingschalen.Daar heb ik idd die handige site voor gebruikt!
quote:nancy_weeds schreef op 23 november 2012 @ 11:54:

Dus ik wil in totaal aan inkomsten hebben zo'n 3200 euro

Als ik 24 uur ga werken dan kom ik hier netto aan! Iets meer nog zelfs. Dit pakt zo goed uit omdat ik met onze jaarinkomens dan ook nog recht heb op kinderkorting, zorgtoeslag en kinderopvang vergoeding.

bedoel je met die ¤ 3200 netto of bruto?

neem aan netto. maar heb jij dan nog recht op zorgtoeslag, kindertoeslag ?

wij verdienen dit netto niet eens, en hebben in zn geheel geen recht daarop.dus wij krijgen geen zorgtoeslag en geen kindertoeslag.

Maximale inkomensgrens verlaagd

De maximale inkomensgrens voor zorgtoeslag is verlaagd. Bent u alleen? Dan krijgt u geen zorgtoeslag meer als uw inkomen hoger is dan ¤ 30.939. Hebt u een partner? Dan mag uw inkomen samen maximaal ¤ 42.438 (bruto)zijn.

je komt zelf daar al aan zeg je.en daarnaast verdient je man ook nog toch. dan komt zijn inkomen er ook nog bij.

dan hebben jullie dus meer dan ¤ 3200 netto, als jij dat alleen al verdient.

zou bijna zeggen ruilen . zeker als je man daarnaast ook nog inkomen heeft.

maar net wat ik zeg, wij hebben niet eens ¤ 3200 , netto en hebben geen recht hierop. op de toeslagen dan hé. ja kinderopvang.
anoniem_637389ce96cfb wijzigde dit bericht op 23-11-2012 16:25
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Djurresmama, die 3200 euro is dan al inclusief toeslagen hoor. Dat bedrag is het totaal van:

- mijn salaris

- man salaris

- hypotheek rente aftrek

- kinderopvang toeslag

- kindgebonden budget

- zorgtoeslag

Inkomen van man is momenteel 19.000 op jaarbasis en van mij minimaal 20.000 dus we zitten nog onder die grens van 45.000 van de toeslagen. Vandaar dat we daar nog recht op hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven