Geld & Recht alle pijlers

generatiehypotheek

26-09-2011 22:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij iets vertellen over de generatiehypotheek?

Op de website van de bank die dit aanbiedt moet ik meteen een afspraak maken, maar dat wil ik (nog) niet.

Heeft iemand hier zo'n hypotheek, en zo ja, hoe werkt dat? Staan je (groot)ouders garant voor het hele bedrag, of voor het deel dat je "tekort" komt? Zijn er voor- of nadelen voor je (groot)ouders?
Kan niet knippen en plakken omdat ik mobiel forum, maar als je bij Google generatiehypotheek invoert, krijg je hartstikke veel info .
Oh, wat raar... Ik vind vrij weinig.

Maar mocht ik het nog vinden... Zijn er mensen met ervaring 'in the house'?
Jaimee sorry hoor maar er zijn heel veel resultaten namelijk 5860 in 0,07 sec. GeneratieHypotheek

Ik heb een annuiteiten en aflossingsvrije hypo geen ervaring dus met generatiehypo.

Maar ik raad je aan dat wanneer je het zonder je ouders/grootouders kan doen je dat beter kan doen.

Kortom naar een onafhankelijke hypotheekadviseur (hypotheker , hypotheekshop o.d.) en daar info opvragen.

Die leggen je haarfijn uit welke hypo's er zijn en wat er mogelijk is voor je. (incl starterslening en koopsubsidie)
Zespri, heb je ook al gezien uit welk jaar de meeste zoekresultaten stammen? Daar kan ik dus niet zoveel mee.

Daarnaast ben ik op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben.

Als ik zo gemakkelijk in mn uppie als starter kon kopen, dan had ik dat natuurlijk allang gedaan. Helaas ligt het voor mij niet zo gemakkelijk.
Zo dan: klik.
quote:jaimee21 schreef op 26 september 2011 @ 22:23:

Staan je (groot)ouders garant voor het hele bedrag, of voor het deel dat je "tekort" komt? Zijn er voor- of nadelen voor je (groot)ouders?

Voordelen voor je (groot)ouders? Geen enkele.

Nadeel voor je (groot)ouders? Als jij je hypotheek niet meer kunt betalen dan moeten zij de hypotheek voor jou betalen. Zij staan er namelijk garant voor dat de hhypotheek betaald wordt.

Dit lijkt mij een groot nadeel voor je ouders/grootouders.
Vaak wordt het pand van je ouders meeverpand als zekerheidstelling. Dit heeft voor hen zelf als groot nadeel dat wanneer zij gaan verhuizen ze geen of een lagere overbrugging kunnen vestigen of wanneer ze willen verbouwen ze geen of een lagere 2de hypotheek kunnen krijgen.

Ze staan garant voor het totale bedrag niet alleen wat jij te kort komt.
Waarom dan toch niet een vrijblijvende afspraak maken met de bank om je alle ins en outs te laten vertellen. Dan weet je precies wat in jouw situatie van toepassing is. Van daaruit kun je dan verder kijken. En zo'n afspraak verplicht je verder tot niets.
Dank jullue wel voor de input tot nu toe.

@Pauline ik wil eigenlijk eerst een beetje globaal weten hoe het zit met zoiets, om te kijken of het uberhaupt haalbaar is. Maar zoals ik het nu zie, lijkt het geen goed idee.

Zo wil ik niet dat mn ouders voor het hele bedrag aansprakelijk gesteld kunnen, en wil ik natuurlijk ook niet dat ze gedoe krijgen als ze gaan verhuizen.
In een aantal plaatsen is een starterslening ook nog mogelijk, heb je daar al naar gekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven