Geskimd!!
woensdag 6 juli 2011 om 14:35
Gister is mijn moeder erachter gekomen dat ze geskimd is geworden. Een hele poos lang kleine bedragen. Tussen de 15 en 100 euro in totaal zo'n 800 euro. Doordat ze geen pc tijdelijk tot beschikking had en geen papieren afschriften meer kreeg had ze dit niet echt in de gaten, vooral omdat alle bedragen zijn worden afgehaald in eigen woonplaats bij de pinautomaten waar ze normaal pint. Meteen pas laten blokkeren vandaag bij de bank langs geweest en aangifte gedaan.. Hoe gaat het nu verder in z'n werk?
woensdag 6 juli 2011 om 14:49
Banken zijn over het algemeen tegen zulke zaken verzekerd, voor zover ik weet. Mijn broertje had het geld in ieder geval binnen twee dagen terug op zijn (Rabobank) rekening.
Dat ging wel om één groot bedrag, misschien dat het bij je moeder iets meer werk is om het uit te zoeken, maar volgens mij is er geen reden tot wanhoop!
Dat ging wel om één groot bedrag, misschien dat het bij je moeder iets meer werk is om het uit te zoeken, maar volgens mij is er geen reden tot wanhoop!
woensdag 6 juli 2011 om 14:57
Wij zijn ook geskimd 2 weken geleden, Bank had onze pas al bij voorbaat geblokkeerd voordat wij er achter kwamen dus denk dat ze een vermoeden hadden van skimmen. Netjes afgehandeld door de bank. Hebben geen aangifte moeten doen maar hadden geld binnen 2 weken weer terug op de rekening.
Geen zorgrn maken, hoe lullig je ook voelt (ze hebben toch aan je geld gezeten, ken het gevoel) geld komt gewoon terug.
Geen zorgrn maken, hoe lullig je ook voelt (ze hebben toch aan je geld gezeten, ken het gevoel) geld komt gewoon terug.
woensdag 6 juli 2011 om 14:58
woensdag 6 juli 2011 om 15:29
Skimming is mijn dageijks werk (niet als skimmer maar wel als rechercheur geld- en waardeverkeer politie). Als het zo is als je zegt dan is je moeder waarschijnlijk niet geskimd. In geval van skimming worden grotere bedragen afgeschreven (of er moet niet meer opgestaan hebben). Opnames (cashen genoemd) gebeurt over het algemeen vanuit het buitenland maar we zien het ook wel eens in Nederland, vaak bij muntroluitgifte automaten (daar zit geen daglimiet aan). Het cashen gebeurt dan voornamelijk op 1 dag. Als je bent geskimd word je altijd schadeloos gesteld in ieder geval. Van skimming hoef je nooit zelf aangifte te doen. De aangifte wordt gedaan door Equens (het voormalige Interpay). Zij zijn door de banken gemachtigd aangifte te doen (voor zuid-NL komen deze elke dag bij mij binnen). In welke woonplaats woont je moeder...dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen of anders kun je me misschien het proces-verbaal nummer geven, ik kan dan wel nagaan of ze idd geskimd is.
woensdag 6 juli 2011 om 15:39
woensdag 6 juli 2011 om 15:40
Tsja...een mutatie is eigenlijk ook niet meer dan een schriftelijk vastgelde melding in het interne politiesysteem. Maar als het wel skimming is klopt het wel dat er geen aangifte opgenomen is, dat doet Equens dus. Aan een mutatie zit geen vervolgonderzoek vast. Je mag me wel prive mailen of bellen hoor maar weet niet zo goed hoe ik hier afgeschermd mijn email of tel nr weer kan geven.
woensdag 6 juli 2011 om 15:48
Ik denk dat je een beetje met een kluitje het riet in bent gestuurd. Helaas hebben veel collega's niet zo veel kaas gegeten van deze materie. Er zijn, buiten skimming, nog andere mogelijkheden waarop frauduleuze geldopnames plaats vinden. Ik denk dat mijn oude email adres nog aan dit account gekoppeld is dus wellicht dat je berichtje niet aan komt.