Geld & Recht alle pijlers

Gestolen pakket op internet!

14-12-2011 21:50 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva's

In een ander topic vertelde ik al over mijn zoekgeraakte postpakket, lang verhaal kort, ik heb een webshop, net beginnend zelf ontworpen shirts, maar ook ingekocht uit thailand, die eerste investering (zending) werd gestuurd naar mijn franse adres maar kwam nooit aan, track and trace zei dat ze netjes bezorgd was..

Bezorgd mijn reet dus.. ja bij de verkeerde, post gebeld (duizend keer) geen antwoord hoop paieren, heb het laten rusten, en alle papieren bewaard.

Nu zit ik te googlen en te zoeken naar vintage kleding op internet kom ik op de franse marktplaats en wat vind ik daar (zonder enig speurwerk) een gedeelte van mijn pakket!

3 shirts en twee tassen, van ene steph (met dezelfde postcode) die ze te koop aanbied.

Natuurlijk heb ik aangifte gedaan bij de franse politie, met alle bewijs van inkoop, mails en berichten van de post.

Maar hoe zit dat nou eigenlijk? Hij is schuldig, dat is bijna 100% te bewijzen, hij kan onmogelijk de combi van die twee tassen en die drie shirts in die aantallen en kleuren en de combi zelf zo uitegzocht hebben, daarvoor moet je in Bangkok namelijk 4 verschillende winkels af met duizenden verschillende producten.

Maar hoe zit dat dus? wat kan ik verwachten, kan de police iets doen? en krijg ik ooit mijn spullen terug? kan ik nog een schadevergoeding eisen voor verloren zaken oid?

Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Toesy
cool
Jaja! Die had je vast niet aan zien komen hahaha!
Zo zeker niet! iedereen maar jij niet ;)

Well, good job!

ik laat het voorlopig even zo!

Op naar de orde van de dag!
Nog nieuws van Natadecoco of van Sweetchilli?

Of van de politie?

Is er eigenlijk een regelement bij de Franse marktplaats dat zij in zo'n geval het IP adres van de advertentie-plaatser kunnen opzoeken en er wat mee doen?
weet ik niet aaaane ! goede tip!
Is het op leboncoin? en kun je het pakket alleen laten versturen of ook zelf halen? remise en mains propres wil hij vast niet..maar wil t wel voor je proberen :-)
het is op leboncoin... hij zegt incl verz kosten dus ik neem aan alleen verzenden ;)
miss toesy, ik heb nieuws. Kun je me je emailadres geven, ga niet de naam van de persoon hier zetten. Maar ik heb informatie voor je! en fotos van degene die je zoekt.
whaaa ze zijn er gloeiend bij, hahaha net goed
Oh spannend!!
Ik heb niet zo'n geweldige smiley, maar idd, enorm spannend dit!
Ik lees ook mee.

Logisch dat je geen NAW gegevens hier neer zet, maar hou je ons wel op de hoogte of het opgelost wordt TO?
hey je kan het beste mailen naar is welliswaar mijn bedrijfsnaam en ik haal hem weg als ik weer akkoord heb voor gelezen ok?

JE BENT EEN ENGEL!! ik ben zo blij!!!!!

Dikke knuffel!!!!
ik heb hem, ik ga je nu mailen
ik denk wel dat dit nu opgelost gaat worden hoor, de politie heeft genoeg info iig
Dankjewel ik heb alle mail gehad!

Zo juist zelf even gegoogled... het blijken oplichters van heb ik me jou daar! meerdere spullen gestolen, gekocht via internet en nooit betaald en ga zo maar door....

Hoe komt mijn pakket daar?

Het huis nr is omgedraaid...

Maar toch vreemd dat de post blijft beweren dat het op dit adres is bezorgd.. ze is hier zelfs komen kijken...

Ik voel dat er nog een staartje aan dit verhaal komt! Een rattenstaart als je het mij vraagt!!!

Dankjewel natadecoco!
laat je weten hoe het afloopt?
Dat doe ik zeker, ik zal niet gelijk een oplossing hebben ben ik bang, als ik zie hoeveel mensen er al zijn opgelicht door hun! ik hoop dat dat de reden is dat de politie er wat langer over doet!

Kussen voor jullie speurneusjes!
Ik hoop dat ze gepakt worden misstoesy!
dankje mika! ik ook!
Oh Natadecoco, wat goed!!!

Dus er is nu een adres en een foto (hoe kom je nou aan die fotos?)?

Toesy, hoe ben jij er achter gekomen dat zij oplichters zijn (oh wat ben ik benieuwd). Wat maf dat jouw adres met het huisnummer andersop precies die oplichters blijken te zijn.

Ik vraag me nu af of dat pakket eigenlijk heel ergens anders terecht is gekomen en zij dit alleen met het nummer andersom mailen omdat ze verwachten dat de rechtmatige eigenaar er naar zal gaan vragen en het dan 'logisch' lijkt dat het niet aangekomen is.

Want op een andere manier volg ik nog steeds niet hoe ze het doen. Je kan moeilijk van je oplichtingspraktijken leven als je afhankelijk bent van pakketten die echt per ongeluk verkeerd bezorgd worden.

Gaat de politie nu achter ze aan?

Whoo zou Natadecoco de Franse politie helpen een misdaadbende op te rollen?
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 16-12-2011 21:03
Reden: Oh sorry dit is een wel heel zenuwachtige smily he? Zal ik 'm weghalen?
% gewijzigd
hahahaha aaaane, ik heb ze op facebook gevonden. Ik voel me een echte detective :P nee hoor, ik hoop voor toesy dat het opgelost wordt, net goed voor die oplichters
quote:misstoesy schreef op 16 december 2011 @ 11:48:

Hoe komt mijn pakket daar?

Het huis nr is omgedraaid...

Maar toch vreemd dat de post blijft beweren dat het op dit adres is bezorgd.. ze is hier zelfs komen kijken...

Er klopt echt nog iets niet aan het hele verhaal. Of dat omgekeerde huisnummer verzinnen ze, of de post liegt (sorry hoor maar het kan toch niet?) of er wordt onder 1 hoedje gespeeld met iemand die in jouw complex het pakket is komen aannemen... Grr, ik snap het niet!

Dat adres met omgekeerd huisnummer, bestaat dat Toesy?
quote:natadecoco schreef op 16 december 2011 @ 21:09:

hahahaha aaaane, ik heb ze op facebook gevonden. Ik voel me een echte detective :P nee hoor, ik hoop voor toesy dat het opgelost wordt, net goed voor die oplichtersWhoo echt cool!
Komt er nog een update? Want ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Spannend zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven