Geld & Recht alle pijlers

Gestolen pakket op internet!

14-12-2011 21:50 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva's

In een ander topic vertelde ik al over mijn zoekgeraakte postpakket, lang verhaal kort, ik heb een webshop, net beginnend zelf ontworpen shirts, maar ook ingekocht uit thailand, die eerste investering (zending) werd gestuurd naar mijn franse adres maar kwam nooit aan, track and trace zei dat ze netjes bezorgd was..

Bezorgd mijn reet dus.. ja bij de verkeerde, post gebeld (duizend keer) geen antwoord hoop paieren, heb het laten rusten, en alle papieren bewaard.

Nu zit ik te googlen en te zoeken naar vintage kleding op internet kom ik op de franse marktplaats en wat vind ik daar (zonder enig speurwerk) een gedeelte van mijn pakket!

3 shirts en twee tassen, van ene steph (met dezelfde postcode) die ze te koop aanbied.

Natuurlijk heb ik aangifte gedaan bij de franse politie, met alle bewijs van inkoop, mails en berichten van de post.

Maar hoe zit dat nou eigenlijk? Hij is schuldig, dat is bijna 100% te bewijzen, hij kan onmogelijk de combi van die twee tassen en die drie shirts in die aantallen en kleuren en de combi zelf zo uitegzocht hebben, daarvoor moet je in Bangkok namelijk 4 verschillende winkels af met duizenden verschillende producten.

Maar hoe zit dat dus? wat kan ik verwachten, kan de police iets doen? en krijg ik ooit mijn spullen terug? kan ik nog een schadevergoeding eisen voor verloren zaken oid?

Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Toesy
het omgekeerde huisnr is een hondentrimsalon die niet meer in gebruik is....

leegstaand pand met woonruimte die bewoond lijkt...

De postbode is de grootste liegende factor in dit verhaal, heel internet staat vol met de namen van de "oplichters" over zelfde soort gevallen, of gevalletje kopen en niet afrekenen...

Verwarrend verhaal, keep u guys up to date !
wow.... dikke vette pluim voor natadecoco!

Spannend.......!!!!!
quote:misstoesy schreef op 17 december 2011 @ 18:49:

De postbode is de grootste liegende factor in dit verhaal, heel internet staat vol met de namen van de "oplichters" over zelfde soort gevallen, of gevalletje kopen en niet afrekenen...

Verwarrend verhaal, keep u guys up to date !

He, wat vervelend allemaal Toesy, dat maakt het niet makklijker om jouw pakket terug te krijgen...

Hoe gaat het ondertussen met jou?
Wat cool zeg, dat jullie het zo met mekaar oplossen. Ik hoop dat de politie meewerkt...
quote:natadecoco schreef op 16 december 2011 @ 09:50:

miss toesy, ik heb nieuws. Kun je me je emailadres geven, ga niet de naam van de persoon hier zetten. Maar ik heb informatie voor je! en fotos van degene die je zoekt.Jij hebt dus wel een reactie! Mag ik ook meer weten?
Fortis et liber
quote:misstoesy schreef op 17 december 2011 @ 18:49:

Verwarrend verhaal, keep u guys up to date !Oh, echt?! Wat een verhaal. Het wordt steeds gekker.
Fortis et liber
Zal ik nog wat proberen los te krijgen?
Fortis et liber
Informatie bedoel ik dan.
Fortis et liber
LOL thaisweetchilli, alle info is meeeeer dan welkom, ik wacht nu op een antwoord van de politie... ik wil mijn aangifte "aanvullen" met de info die ik nu heb, NAW gegevens e.d.

Wat ik heel vreemd vind is dat hij zegt alleen deze producten te hebben, er zaten heeel veel verschillende shirts en spullen in het pakket.... waar zou de rest gebleven zijn?

Misschien kan Thaisweetchilli dat dan uitvinden?

Ow ik moet jullie op digitale slagroomtaart trakteren! beloofd!!
Wat mist er dan precies? Dan kan ik wat gerichter speuren ;).
Fortis et liber
hij heeft 3 shirts en 2 tassen online staan, deze shirts zijn er in 3 maten maar ik mis al mijn eigen designs, en alle exclusive shirts... ik weet niet zo goed hoe we het kunnen aanpakken maar misschien kunnen we vragen of da alle sis wat ie heeft?

Misschien dat ie na een beetje vragen toegeeft er nog meer te hebben.

De andere shirts zijn een beetje vintage looking, met grafische ontwerpen..
Ze gaan vanmiddag iemand arresteren! ik houd jullie op de hoogte!

Dankzij natadecoco is er een doorbreek in deze zaak!!!
oeh spannend!!!
En doooooor!
super spannend!

Maar hoe heb je dat gehoord dan? Ze hebben je gewoon gebeld en gezegd dat ze met een arrestatieteam erop af gaan???
wow, waar het vivaforum al niet goed voor is
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ohhh wat gaaf! Ik vind het zoo grappig dat we hier openlijk alles kunnen bespreken omdat het forum in het Nederlands is

*duimt heel hard dat Toesys pakket (inhoud) in het huis van de inval bleek te zijn*
maar is dat huis nu vlak bij jou dan?
Ik vind dit een van de spannendste topics ever! Schrijf vooral door!

En TO: succes en sterkte, laat je niet kisten!
@misstoesy, is er nieuws?
Fortis et liber
ben ook benieuwd...
Misschien al genoemd (alleen openingspost gelezen), maar in Nederland krijg je je gestolen waar ook nog eens niet zomaar terug, ook al is het bekend wie wat gestolen heeft. De dief moet er nl. ook nog afstand van doen, anders krijg je jouw eigendom niet terug...
Hi Dames!

Update, ik ben dus zelf naar bureau gegaan, en omdat het bedrijf waarvoor mijn man werkt hoog aangeschreven staat kregen we waarsch meer info dan we nodig hadden, vandaar dat ik wist dat ze er op af gingen...

Helaas,,,,, frankrijk is langzaam en tot nu toe geen nieuws, de waar staat nog steeds op internet en ik ben bang dat het hele arrestatieplan misschien een zoethoudertje was...

Wel weet ik dat deze man meer op zijn kerfstok heeft staan misschien dat het daarom langer duurt.

Hoe het zit met wat "schouderklopje" zegt dat weet ik niet... ik hoop wel dat ik het terug krijg, ik draai nu namelijk zwaaaaaare tijden met de zaak omdat ik producten niet kan leveren en ik dus een slechte naam op bouw..

Ik kan niet zomaar nog zo een investering doen...

Tot snel als er weer nieuws is!
Hallo allemaal!

Zojuist heb ik op het bureau al mijn spullen opgehaald!!! Alles is terecht!!

Dank voor jullie hulp en dikke kussen to all !!!
Yeeeeeeeey wat goed, wat fijn!!!!!!

wow had ik niet verwacht! goed zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven