Geld & Recht alle pijlers

Gestolen pakket op internet!

14-12-2011 21:50 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva's

In een ander topic vertelde ik al over mijn zoekgeraakte postpakket, lang verhaal kort, ik heb een webshop, net beginnend zelf ontworpen shirts, maar ook ingekocht uit thailand, die eerste investering (zending) werd gestuurd naar mijn franse adres maar kwam nooit aan, track and trace zei dat ze netjes bezorgd was..

Bezorgd mijn reet dus.. ja bij de verkeerde, post gebeld (duizend keer) geen antwoord hoop paieren, heb het laten rusten, en alle papieren bewaard.

Nu zit ik te googlen en te zoeken naar vintage kleding op internet kom ik op de franse marktplaats en wat vind ik daar (zonder enig speurwerk) een gedeelte van mijn pakket!

3 shirts en twee tassen, van ene steph (met dezelfde postcode) die ze te koop aanbied.

Natuurlijk heb ik aangifte gedaan bij de franse politie, met alle bewijs van inkoop, mails en berichten van de post.

Maar hoe zit dat nou eigenlijk? Hij is schuldig, dat is bijna 100% te bewijzen, hij kan onmogelijk de combi van die twee tassen en die drie shirts in die aantallen en kleuren en de combi zelf zo uitegzocht hebben, daarvoor moet je in Bangkok namelijk 4 verschillende winkels af met duizenden verschillende producten.

Maar hoe zit dat dus? wat kan ik verwachten, kan de police iets doen? en krijg ik ooit mijn spullen terug? kan ik nog een schadevergoeding eisen voor verloren zaken oid?

Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Toesy
Net het hele verhaal gelezen: TO gefeliciteerd !!!!
Goed zeg! Komt er nog een kleine samenvatting?
Fantastisch! Gefeliciteerd TO.
JAAA! JOEPIE!!!

Wat goed!!

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat het snel ook weet beter gaat met je zaak enzo.
Goeeeehoeeed!!! Heb stil meegelezen maar geduimd dat alles terecht zou komen. Super!
Dankje wel voor jullie felicitaties, ik zal even een korte samenvatting geven:

Zoals eerder te lezen was het pakket dus op vreemde wijze bij een ander terecht gekomen die ook nog eens te boek stond als oplichter in verschillende zaken, hierover is nog niet bekend hoe dat gekomen is en waarom juist bij hem.

Gister werd ik gebeld door de politie of ik naar bureau kon komen, er was goed nieuws!

Dat ze mijn spullen hadden was natuurlijk een erg grote verrassing! Dat had ik niet meer gedacht om heel eerlijk te zijn!

Ze zijn bij de "dief" langsgeweest en hebben op de man af gevraagd hoe hij aan die spullen komt omdat ze een melding van oplichterij hadden ontvangen, de dief antwoorde dat hij alles had geimporteerd uit een "bepaald land" de police antwoorde dat dat niet kon, aangezien het eigen designs zijn en toen kwam de aap uit de mouw, hij zegt weinig geld te hebben en 3 kleine kinderen te moeten voeden, alle producten zijn inbeslag genomen en buiten zware brandaris lucht is er niets mee aan de hand!

Bedankt voor jullie hulp allemaal! Zeer op prijs gesteld!!

Dikke knuffel!
MissToesy wat fijn om te lezen, het recht heeft zege gevierd!

Gefeliciteerd!
Wat goed!!! Geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven