Gewetensvraag
donderdag 30 maart 2017 om 17:43
Ik zit met een gewetensprobleempje...
Iemand die ik vaag ken is een aantal maanden geleden in het buitenland gaan wonen. Manlief heeft daar inmiddels ook werk gevonden. Zij is een aantal maanden geleden ontslagen, en zit nu thuis met behoud van salaris. So far, so good.
Maar nu hoorde ik van de week dat zij zich ingeschreven heeft bij haar ouders als woonadres om nog een aantal jaar ww te kunnen vangen, en hier heb ik toch wel grote moeite mee. Moet ik dit aangeven als fraude, of ben ik dan een enorme NSB'er?
Wat is jullie mening hierover?
Iemand die ik vaag ken is een aantal maanden geleden in het buitenland gaan wonen. Manlief heeft daar inmiddels ook werk gevonden. Zij is een aantal maanden geleden ontslagen, en zit nu thuis met behoud van salaris. So far, so good.
Maar nu hoorde ik van de week dat zij zich ingeschreven heeft bij haar ouders als woonadres om nog een aantal jaar ww te kunnen vangen, en hier heb ik toch wel grote moeite mee. Moet ik dit aangeven als fraude, of ben ik dan een enorme NSB'er?
Wat is jullie mening hierover?
vrijdag 31 maart 2017 om 21:41
@reactie door rood licht rijden: dat ging heel ergens anders over gisteravond. Over of je vind dat als iets in een bepaald geval niet heel erg is daar je het dan meteen voor iedereen altijd goed zou moeten keuren.
Maar het meeste wordt hier ondertussen uit zn verband gerukt en er worden inmiddels vervelende persoonlijke opmerkingen gemaakt, dus ik ga er vandoor.
Dank voor het interessante stuk van de discussie
Maar het meeste wordt hier ondertussen uit zn verband gerukt en er worden inmiddels vervelende persoonlijke opmerkingen gemaakt, dus ik ga er vandoor.
Dank voor het interessante stuk van de discussie
zaterdag 1 april 2017 om 07:45
Ik schrik me rot hier, hoeveel mensen 'klikken' zo verwerpelijk vinden. En hoeveel mensen zwart verdienen (= belastingontduiken), verzekeringsfraude, uitkeringsfraude, etc. normaal vinden. 'Leven en laten leven'?! Nee: andere burgers de maatschappij laten onderhouden. Vinden dat je dat zelf niet hoeft te doen, dat je recht hebt op van alles, en de regels voor anderen zijn (zoals voor immigranten en oplichters) terwijl je zelf de boel oplicht. Ongelooflijk!
Ik zou zelf niet graag 'klikken', maar indien nodig dit (na een gesprek met de betrokkene) wel doen. Zeker nu ik in dit topic heb gezien hoe hard dat nodig is!
Ik zou zelf niet graag 'klikken', maar indien nodig dit (na een gesprek met de betrokkene) wel doen. Zeker nu ik in dit topic heb gezien hoe hard dat nodig is!