Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:MadameQetesh schreef op 29 december 2014 @ 12:30:

Nee dat was de bedoeling dus niet.

Op de uitnoding stond dat de drank betaald werd tot 23.00. Daarna voor eigen rekening.

Ik had al eerder aan gegeven dat het beter was erop te zetten dat het feest tot 23.00 uur. Daarna kan iedereen dan vrij bepalen.

Komt het anders over.

Zo stond het ook op de uitnodiging.......pffffffff

Ons feest duurt tot 11 uur maar je bent vrij om te blijven in de kroeg die tot 2 uur open is.
Ik zeg alleen hoe het er vanuit de gast uit ziet. Zelf betalen op een bruiloft kan je gewoon niet maken.

Zeggen dat een feest tot 23.00 is wel.

Had dat er gestaan had je ook dikke kans gehad dat er niet 5 minuten voor de tijd nog zoveel drank besteld werd.

Maar fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:mafalda schreef op 29 december 2014 @ 12:38:

[...]

Zo stond het ook op de uitnodiging.......pffffffff

Ons feest duurt tot 11 uur maar je bent vrij om te blijven in de kroeg die tot 2 uur open is.

En eerst zeg je van niet!!!! Pfffffff

Jij zei eerst zelf dat er stond dat de rekening tot 23.00 voor jullie was.
Dat klopt toch....

tot 11 uur is de rekening voor onu en wie daarna nog zin heeft in door te feesten is daar vrij in..

Wij hadden oppas aan huis dus we moesten sowieso tussen 11 en 12 thuis zijn.
quote:MadameQetesh schreef op 29 december 2014 @ 12:33:

Hollebollegijs ik kan me je werkgever idd wel voorstellen.

Ben je zo gul om voor 60 man elke week te trakteren is het nog niet goed.

Pfffffffffff een gezeik iedere keer.

Soms had je een week dat er 3 personen jarig waren, kreeg je 3x een traktatie en dan zeg maar een maand niets.

Was ook al "gezeur" of dat niet beter verdeeld kon worden

De secretaresse die de bestellingen deed smeerde het dan wel eens uit over 2 of 3 weken maar die dacht daar niet altijd aan.

Ik heb de bonnetjes wel eens gezien dat was zo rond de ¤70,- per keer, een aardig gebaar dacht ik zo.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:mafalda schreef op 29 december 2014 @ 12:43:

Dat klopt toch....

tot 11 uur is de rekening voor onu en wie daarna nog zin heeft in door te feesten is daar vrij in..

Wij hadden oppas aan huis dus we moesten sowieso tussen 11 en 12 thuis zijn.

Tja ik ga dr maar niet meer op in. Je wilt de kant van de gast toch niet zien.

Ik ben iig blij dat ik dit soort uitnodigingen niet krijg.

In je originele bericht staat alleen dat de rekening tot 23.00 voor jullie is.
quote:hollebollegijs schreef op 29 december 2014 @ 12:46:

[...]

Pfffffffffff een gezeik iedere keer.

Soms had je een week dat er 3 personen jarig waren, kreeg je 3x een traktatie en dan zeg maar een maand niets.

Was ook al "gezeur" of dat niet beter verdeeld kon worden

De secretaresse die de bestellingen deed smeerde het dan wel eens uit over 2 of 3 weken maar die dacht daar niet altijd aan.

Ik heb de bonnetjes wel eens gezien dat was zo rond de ¤70,- per keer, een aardig gebaar dacht ik zo.Beter verdeeld: willen Piet en Annie vanaf nu op 3 april jarig zijn ipv 6 mei. Komt beter uit met de traktaties.
quote:mafalda schreef op 29 december 2014 @ 12:35:

Ja en we hebben toch niemand verplicht om na 11 uur nog te blijven?

Het was verder hartstikke leuk en ongedwongen.

we zijn gewoon met de tram met de hele bende naar het stadhuis gegaan, in de stad op het terras 2 drankjes genomen, dit zat niet in de planning maar het was prachtig weer en we hadden nog even. Die rekening hebben wij ook gewoon afgerekend hoor.

Met de tram weer terug om bij ons thuis de bbq aan te steken, genoeg eten en drinken thuis.

Zelf zijn we om half 12 weggegaan uit de kroeg.

Het was ook niet zo dat we helemaal blut waren maar een feest in een zaal vonden we te traditioneel en te formeel voor het geen hoe wij het voor ogen hadden, en dan kom je gewoon duurder uit dan hoe wij het hadden gedaan.

Ik had ook geen trouwjurk aan ofzo.

Mennn dat ik mezelf ineens zo aan het verdedigen ben hier zeg😐😐Ik snap het gezeur ook niet zo. Als ik als gast vanaf de middag tot elf uur 's avonds goed in de watten ben gelegd, vind ik het echt niet erg om daarna mijn eigen drankjes te betalen. Ik zit nog niet zo in de bruiloften, maar ik maak wel afstudeerborrels mee waar het ook ongeveer zo gaat: tot een bepaalde tijd drankjes op kosten van degene die het feestje geeft, en daarna zelf betalen.
quote:barbaracartland schreef op 27 december 2014 @ 21:31:

[...]

Mijn vader vertelde vandaag ineens ook een anekdote: hij was gast op een bruiloft, liep de hal van het zalencentrum in en daar zaten aan een tafel de vader van de bruid en de vader van de bruidegom. De een opende de enveloppen, de ander schreef de naam en het bedrag op een lijstIk heb een bruiloft in Vietnam meegemaakt en daar doen ze dit ook. Elk bedrag wordt bij de gast genoteerd zodat de vader van de bruid weet wat hij bij een bruiloft van een familielid van die gast moet geven. En het is geen kort klusje, want er worden ongeveer 500 gasten uitgenodigd.
It ain't me
Wie gooit er een deel 4 tegenaan?
quote:Penelopeia schreef op 29 december 2014 @ 12:57:

[...]

Ik snap het gezeur ook niet zo. Als ik als gast vanaf de middag tot elf uur 's avonds goed in de watten ben gelegd, vind ik het echt niet erg om daarna mijn eigen drankjes te betalen. Ik zit nog niet zo in de bruiloften, maar ik maak wel afstudeerborrels mee waar het ook ongeveer zo gaat: tot een bepaalde tijd drankjes op kosten van degene die het feestje geeft, en daarna zelf betalen.

Ach, iedereen zijn eigen manier om zich te uiten en herkenbaar te maken c.q. een statement te zetten.

Je kan met alles 2 kanten op. En dat zal die ander ook weten ook.

Waar zou dit forum zonder dat zijn?

Maar, ik neem zelf net zo lief een tasje met eigen drankjes mee.
quote:ketller schreef op 29 december 2014 @ 13:12:

Wie gooit er een deel 4 tegenaan?

Ja, ik niet.

Wie wel?
quote:mafalda schreef op 29 december 2014 @ 11:09:

[...]

Tsjonge jonge......

Weet niet of je alles hebt gelezen, maar alle 60 mensen hebben ook nog bij mij thuis gegeten.

We konden na het eten met zijn alle naar de kroeg wandelen om daar na te borrelen.

Het is altijd zo dat als je iets organiseert je het blijklaar voor een paar zuurpruimen nog niet goed genoeg doet, altijd iets te zeuren.

Nou wauw, ze hebben bij je gegeten. Te gek.

Ik blijf erbij, ik vind dat je het zeikerig hebt geregeld. En dan kun je wel miepen over zuurpruimen, maar jij bent hier de kneiter. Je bent toch geen student meer?

En wat stond er nou precies op de uitnodiging? Volgens mij heb je onderhand al vier versies verteld.
quote:sinnombre schreef op 29 december 2014 @ 14:44:

[...]

Ik blijf erbij, ik vind dat je het zeikerig hebt geregeld. En dan kun je wel miepen over zuurpruimen, maar jij bent hier de kneiter. Je bent toch geen student meer?

En wat stond er nou precies op de uitnodiging? Volgens mij heb je onderhand al vier versies verteld.

Heb ik iets gemist?

Wat is het "zeikerige" gedeelte?

Trouwen, eten en dan tussen 19:00 en 23:00 vrij drinken.

Dat wijkt in niets af van een meer traditioneel feest in een zaaltje waar het om 20:00 begint en het licht om 24:00

aanfloept.

Omdat het in een, ook voor andere gasten geopend, horeca etablissement ging snap ik die streep in het zand wel, het wordt onbetaalbaar als de gasten nog een uurtje of 3 (tot 02:00) extra doorhalen buiten dat vermoed ik dat het bruidspaar om 23:00 weg ging en dan is het toch echt einde feest al was het maar voor het overzicht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Over zeikerig gesproken zeg.

Wat een ontzettend onaardige toon sla jij aan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:dolfje schreef op 29 december 2014 @ 11:39:

Voor mij zou zo'n eindtijd ook geen probleem zijn. Dienblad bier bestellen 5 minuten van te voren is wel een beetje asociaal ja.Tenzij er gewoon 20 bier voor 20 personen besteld werd. Het was nog geen tijd toch?
quote:cochise schreef op 17 december 2014 @ 04:19:

Ik kan je posts slecht volgen, eigenlijk snap ik er helemaal niets van.Ik lees al een hele poos mee. Ik heb het opgegeven om de betekenis van Pumps' posts te doorgronden. Ik zie ze nu als zeer eloquente doch onnavolgbare forumpoëzie. En voor dat doel dienen haar berichten uitstekend. Telkens weer een pareltje van een gedicht tussen de berichten.

[...]

En wat stond er nou precies op de uitnodiging? Volgens mij heb je onderhand al vier versies verteld.Wat een nare toon. Is dat nodig?
@sinnombre mens wat vind ik jou een engerd zeg....

Ik ben weer klaar met mijn verhaal.

Alles is al 10 x op een weegschaal gelegd hoe de uitnodiging in elkaar stak.

Krijg sterk het vermoeden dat er een missie heerst om iemand onderuit te trekken hier...😐
quote:dolfje schreef op 17 december 2014 @ 09:53:

Gierige actie van mijn schoonvader: We waren een keer uit eten bij een Mexicaans restaurant. Als je bij een bepaald gerecht gebakken knoflook wilde (wat voor mij een basisingredient is maar ok) kwam er 0,50¤ op de rekening erbij stond er op de kaart. Nou de rekening kwam en was een bedrag als104,80 ¤ dus schoonvader maakt er 105¤ van dus 0,20 cent fooi voor 4 personen...

Man en ik vonden dat niet kunnen maar hij vond die 0,50¤ cent voor die knoflook niet kunnen. Principekwestie volgens hem. Ik zei dat het bedienend personeel die de voeten onder de kont vandaan liepen die dag daar ook niks aan kunnen doen. Hij wilde er niks van weten en heeft volgens mij toen dat bedrag aan de bar gepind.

Man en ik hebben ieder een paar 2 euro muntstukken op tafel gelegd toen we gingen.

Dit vind ik geen gierige actie van je schoonvader. Ik vind het een lullige actie dat jij en je man in feite je schoonvader ondermijnd hebben.

Even voor de duidelijkheid: fooi is niet verplicht. Niet in Nederland in ieder geval. Fooi is te allen tijde een vrijwillige bijdrage. Dus ja, ook als de service uitmuntend was en het eten voortreffelijk: daar heb je al voor betaald in de menuprijs. Ik word er een beetje gallisch van dat fooi nu de norm is geworden. Fooi betaal je als extraatje omdat jij vindt dat de medewerkers dat verdiend hebben. Daarover hoef je je tegenover niemand te verantwoorden.

Jouw schoonvader kiest ervoor om geen fooi te geven om voor hem gegronde redenen, namelijk: hij is het er niet mee eens dat er extra wordt gerekend voor een ingrediënt dat - zeker bij een Mexicaan - toch wel standaard in het eten mag zitten. Zoals je zelf ook zegt. En daar ben ik het ook mee eens, trouwens.

Jouw schoonpa heeft niet eens een reden nodig om geen fooi te geven, maar hij heeft die reden wél en het is, vind ik, een goede reden. Hij deed het niet om te beknibbelen, of om lekker wat euro's over te houden. Hij deed het uit principe.

En dat principe halen jullie nu onderuit. Ten koste van de man die jullie mee uit eten heeft genomen. Ik weet niet of ik het gierig zou noemen, maar zeer onrespectvol vind ik het wel. Eigenlijk zeg je tegen de bediening: 'let maar niet op die oude lieve seniele man die maar 20 cent fooi gaf, hier heb je alsnog je fooi.'

Echt bespottelijk. Als ik erachter kwam zou ik jullie nooit meer mee uit nemen.
quote:Broedkippetje schreef op 29 december 2014 @ 14:55:

[...]

Over zeikerig gesproken zeg.

Wat een ontzettend onaardige toon sla jij aan.Dat is sinnombre ten voeten uit
quote:mafalda schreef op 29 december 2014 @ 15:04:

Krijg sterk het vermoeden dat er een missie heerst om iemand onderuit te trekken hier...😐Joh, niks van aan trekken. Klinkt als een fantastisch feest en al helemaal niet gierig. Laat ze lekker zeiken.
quote:mafalda schreef op 29 december 2014 @ 15:04:

Krijg sterk het vermoeden dat er een missie heerst om iemand onderuit te trekken hier...😐

Alles op dit forum hangt af van de manier waarop je iets voor het eerst post. Als je alle bewijslast meteen in de goede volgorde groepeert, rangschikt en opdist dan buitelen ze over je heen over hoe schandalig degene in jouw bericht heeft gehandeld.

Vergeet je een paar details, of meld je die later (omdat er bij lacunes in kennis al gauw verkeerde veronderstellingen worden gedaan en daar grif op wordt voortgeborduurd) en wil je het aldus ontstane beeld rechtzetten, dan ben je pretty much guilty until proven innocent, ja. En dat laatste is vaak een heilloze missie.

Ik baal er ook van dat het zo werkt. Maar het ligt dus niet aan jou.
quote:Drukkestudente schreef op 29 december 2014 @ 15:06:

Fooi betaal je als extraatje omdat jij vindt dat de medewerkers dat verdiend hebben. Daarover hoef je je tegenover niemand te verantwoorden.

Echt bespottelijk. Als ik erachter kwam zou ik jullie nooit meer mee uit nemen.

Precies,ik vond het het wel waard dus man en ik legden nog wat geld neer..

Overigens heb ik dat gewoon tegen schoonvader gezegd en hij vond uiteraard dat wij dat zelf moesten weten.

Hij vindt fooi niet nodig om de redenen die jij ook noemt en wij vinden van wel mits het eten en de bediening goed is.

En ik vind het gierig om 0,20 cent als fooi te doen. Doe dan niks.
quote:dolfje schreef op 29 december 2014 @ 15:30:

[...]

Precies,ik vond het het wel waard dus man en ik legden nog wat geld neer..

Overigens heb ik dat gewoon tegen schoonvader gezegd en hij vond uiteraard dat wij dat zelf moesten weten.

Hij vindt fooi niet nodig om de redenen die jij ook noemt en wij vinden van wel mits het eten en de bediening goed is.

En ik vind het gierig om 0,20 cent als fooi te doen. Doe dan niks.

Tja, als hij het goed vond dan zal het wel goed zitten. Ik zou er niet over piekeren om fooi te gaan geven als ik vind dat de 'trakteerder' daarin tekortschiet. Dat heeft niets met gierigheid te maken maar alles met het idee dat ik iemand niet wil ondermijnen in zijn bedoelingen. Sorry, maar hij betaalt de hele maaltijd en jullie gaan tof lopen doen met de fooi... nee, ik kan me geen situatie voorstellen waarin ik dat acceptabel zou vinden.

Maar prima dat hij er kennelijk geen problemen mee had :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven