Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:NummerZoveel schreef op 27 december 2014 @ 21:02:

[...]

Ik vind het niet zo gek hoor. Geen geld is geen geld, en dan moet je je feestje simpelweg aan je budget aanpassen. Ik zou er niets geks aan vinden, en zou ook niet snel een blad bier gaan halen.Prima toch. Als je niet wilt betalen ga je om 23.00 uur naar huis, klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 27 december 2014 @ 21:09:

[...]

Prima toch. Als je niet wilt betalen ga je om 23.00 uur naar huis, klaar.Inderdaad. Als ik naar een bruiloft ga, dan doe ik dat voor het bruidspaar, en richt ik me op hun wensen. Ik vind het juist erg aso om het zien als een gelegenheid om je op kosten van een ander vol te laten lopen.
Zeker omdat we eerst niets zouden doen, en we dat eigenlijk best jammer vonden.

Dat hele kroeg verhaal was een spontane aktie en een maand vtv besloten.

We hebben met dezelfde 60 mensen ook na het officiële gedeelte in het stadhuis bij ons thuis gegeten en daarna zijn we naar de kroeg gegaan.
😂😂😂 zie nu op TV een gier die zijn mondwater terug spuugt in de fles...
quote:NummerZoveel schreef op 27 december 2014 @ 21:00:

[...]

Dat vind ik echt heel erg! Als je mensen een rol toebedeeld en zelfs vraagt flinke kosten te maken, dan is het ronduit asociaal om ze niet als gast te behandelen.

Ja ik heb er ook niet veel zin aan.

Ze heeft ook gevraagd of ik samen met haar getuige ( die in het buitenland woont) haar vrijgezellenfeest wil organiseren.

Had al ja gezegd voordat ik dit dus allemaal hoorde.

Maar ga er nog wel een keer rustig met haar over hebben. Of ze wel door heeft hoe raar dit over komt op gasten.

Haar toekomstige man had het zelfs over dat mensen op bruiloften te weinig geld gaven. Hij wou zelfs bijhouden wat iedereen gaf door de naam op de envelop te zetten!!

Heb m dus ook verteld dat ik geen entree betaal voor hun bruiloft maar dat ze blij moeten zijn met wat ze krijgen. Ook als dat geen geld is maar een cadeau.

Bruiloften brengt rare trekjes naar boven.

Wordt vast vervolgd inde zomer 2015.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 21:24:

😂😂😂 zie nu op TV een gier die zijn mondwater terug spuugt in de fles...Haha, die zag ik ook
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 20:59:

Ja dat kunnen jullie vinden maar ik vond het al mega tof dat ik van 7 tot 11 al mijn vrienden en familie kon uitnodigen gewoon in de buurtkroeg.

Daar waar we sowieso al iedere week kwamen met een hele groep.

En het stond duidelijk op de uitnodiging.

Ah ok, stamkroeg dus.

Dan had ik toch gekeken of ik wat drankkosten betreft niet wat kon regelen met de eigenaar.

Nu staat het zo gek. Mensen geven je als bruidspaar natuurlijk ook geld of een cadeau. Dan is het wel gek als je na 23.00 je eigen drank moet betalen.

Of had gezegd: feestje duurt tot 23.00. Wie wil blijven is welkom maar ons feestje houdt dan op.

Staat net wat anders dan tot 23.00 is het van ons en dan zelf betalen.

Ook al bedoel je hetzelfde.
quote:MadameQetesh schreef op 27 december 2014 @ 21:26:

[...]

Haar toekomstige man had het zelfs over dat mensen op bruiloften te weinig geld gaven. Hij wou zelfs bijhouden wat iedereen gaf door de naam op de envelop te zetten!!

Mijn vader vertelde vandaag ineens ook een anekdote: hij was gast op een bruiloft, liep de hal van het zalencentrum in en daar zaten aan een tafel de vader van de bruid en de vader van de bruidegom. De een opende de enveloppen, de ander schreef de naam en het bedrag op een lijst.

Wat je zegt: bruiloften brengen rare dingen in mensen naar boven! Ik snap best dat je hier geen zin in hebt. Heb zelf altijd het idee dat Bridezilla's hun realiteitszin verliezen, alsof jouw bruiloft ook echt een unicum in mijn leven is, waarvoor ik allerlei offers wil brengen.
MadameQetesh, na zo'n opmerking van de bruidegom zou ik een cadeau geven in plaats van geld. Wat een lef.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ik had op de uitnodiging de mededeling in een soort gedichtje verwerkt.

Dat gedichtje hadden we in dezelfde kroeg met een hoop lol onder elkaar zo bedacht.

Any way wat je er ook van vind ik vond het gewoon raar dat mensen dan toch nog snel dienbladen met bier gaan halen.
quote:MadameQetesh schreef op 27 december 2014 @ 21:30:

[...]

Ah ok, stamkroeg dus.

Dan had ik toch gekeken of ik wat drankkosten betreft niet wat kon regelen met de eigenaar.

Nu staat het zo gek. Mensen geven je als bruidspaar natuurlijk ook geld of een cadeau. Dan is het wel gek als je na 23.00 je eigen drank moet betalen.

Of had gezegd: feestje duurt tot 23.00. Wie wil blijven is welkom maar ons feestje houdt dan op.

Ook al bedoel je hetzelfde.

Ik vind het een normaal feest, 4 uur vrij drinken.

Bij een bruiloft in een zaaltje gaan de lichten rond 24:00 aan en stopt de bediening maar dat kan in een stamkroeg niet omdat er nog andere klandizie is.

Dan kan je beter vooraf glashelder zijn tegen de gasten anders heb je een café eigenaar die discussies kan gaan voeren wie de rekening betaald van het blaadje bier dat om 23:02 besteld is en te horen krijgt "Oh is het feest al afgelopen dan"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:perzika schreef op 27 december 2014 @ 21:43:

MadameQetesh, na zo'n opmerking van de bruidegom zou ik een cadeau geven in plaats van geld. Wat een lef.

Dat heeft idd al door ons hoofd gespeelt. Een mooi groot cadeau samen met wat vrienden.

Ze willen het geld uitgeven aan hun huwelijksreis. Waarbij ze ons ook meegevraagd hebben, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dat idee. Heb gezegd: kan niet, iemand gaat trouwen en dat kost ons een hoop geld .
quote:mafalda schreef op 27 december 2014 @ 21:44:

Ik had op de uitnodiging de mededeling in een soort gedichtje verwerkt.

Dat gedichtje hadden we in dezelfde kroeg met een hoop lol onder elkaar zo bedacht.

Any way wat je er ook van vind ik vond het gewoon raar dat mensen dan toch nog snel dienbladen met bier gaan halen.Dat absoluut. Dat is gewoon aso.
Blijft geweldig topic dit, even over de opmerking over dat gratis tot bepaalde tijd, ik denk dat er toch een hoop mensen vlak voor de deadline van welk evenement ook nog gauw iets halen.
die ik wilde bestaat al...
Doe je feest dan in een zaaltje ofzo. Of schrijf dat het tot 23 duurt.
quote:attribuutje schreef op 27 december 2014 @ 22:14:

Blijft geweldig topic dit, even over de opmerking over dat gratis tot bepaalde tijd, ik denk dat er toch een hoop mensen vlak voor de deadline van welk evenement ook nog gauw iets halen.

Dat klopt maar dat evenement waar ik heen ga wordt niet betaald door vrienden.

Een bruiloft vind ik geen evenement.
quote:lily-rose2014 schreef op 27 december 2014 @ 22:17:

Doe je feest dan in een zaaltje ofzo. Of schrijf dat het tot 23 duurt.Ik vind heen feest in een zaaltje niet zo leuk als in de stamkroeg.
quote:MadameQetesh schreef op 27 december 2014 @ 21:30:

[...]

k geld of een cadeau. Dan is het wel gek als je na 23.00 je eigen drank moet betalen.

Ook al bedoel je hetzelfde.nou zeg, wat een gezeur om een bewoording.
quote:aliva schreef op 27 december 2014 @ 22:44:

[...]

nou zeg, wat een gezeur om een bewoording.

Mag je vinden.

Was niet als gezeur bedoeld. Zo komt het gewoon heel anders over.
quote:MadameQetesh schreef op 27 december 2014 @ 22:48:

[...]

Zo komt het gewoon heel anders over.kijk, als er in de oorspronkelijke uitnodiging nu stond: "en na 23u ophoepelen, stelletje uitvreters!" dan zou ik je nog volgen.
quote:aliva schreef op 27 december 2014 @ 23:02:

[...]

kijk, als er in de oorspronkelijke uitnodiging nu stond: "en na 23u ophoepelen, stelletje uitvreters!" dan zou ik je nog volgen.

Over gezeur gesproken.

Ik blijf mezelf niet herhalen. Ik heb uitlegd hoe ik het bedoel. Klaar.
quote:MadameQetesh schreef op 27 december 2014 @ 23:06:

[...]

Over gezeur gesproken.

Ik blijf mezelf niet herhalen. Ik heb uitlegd hoe ik het bedoel. Klaar.'t is al goed.
We hadden het op de uitnodiging echt leuk vermeld en iedereen wist het toch al.

Ik vond het een hartstikke leuke on- gedwongen bruiloft, die van we doen er niets aan toch nog een super leuke dag is geworden.

Zelfs met het wat kleinere budget wat we hadden te besteden wilde ik het toch graag beleven met de mensen die mij naast staan.

Een receptie had het alternatief geweest en dat vind ik weer niet leuk.
quote:aliva schreef op 27 december 2014 @ 23:02:

[...]

kijk, als er in de oorspronkelijke uitnodiging nu stond: "en na 23u ophoepelen, stelletje uitvreters!" dan zou ik je nog volgen.Haha nou dat had ik als gast ook wel kunnen waarderen hoor!
Ach, ik drink nooit meer dan 2 tot 4 consumpties op een avond.

Maar waarom dan geen uitnodiging met een zoveel-consumpties-kaart erbij?

Een knipkaartje - oud systeem voor de treinreizen.

Ik heb een vriendin gehad die thuis feestjes gaf. Moest je voor een bepaalde tijd binnen zijn. Ik kwam een keer om 22:00 en er was niks meer. De gasten hadden alle kasten leeg gehaald. Het was allemaal op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven