Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:vikki schreef op 29 november 2014 @ 19:20:

[...]

Onzin!

Ik vond het ook nogal doorzichtig, wachten tot de allerlaatste dag en hopen dat alles blijft liggen. Als je een beetje fatsoen in je donder hebt geef je zoiets op tijd aan, heb ik ook altijd gedaan als ik het echt niets vond wat ik kon overnemen.

In dit geval hadden wij het goed ingeschat want meneer ging bijna door het lint. De klussers die moesten behangen en verven stonden klaar, evenals de halve familie met de meubels. En welke gek gaat eerst alles verven en meubels verslepen om daarna pas een vloer te verwijderen en een nieuwe te leggen? De aanstaande vrouw des huizes versprak zich ook nog toen ik schijnheilig quasi verbaasd vroeg of ze dan liever eerst een container hadden gehuurd en zelf alles eruit hadden moeten slepen...

Als iemand mijn vloeren en andere aanpassingen niets vond, even goede vrienden. Dan maar de container in of een oude buurvrouw er blij mee maken. Ik liet niet iemand mijn zooi eruit breken. Maar bij mij gaven mensen dat altijd netjes op tijd aan wat kon blijven en wat liever niet. Ik heb daar nooit gedoe over gehad.
quote:NummerZoveel schreef op 29 november 2014 @ 19:41:

[...]

Je snapt het echt niet, hè?
quote:vikki schreef op 29 november 2014 @ 19:12:

[...]

Wat een rare vergelijking?Helemaal geen rare vergelijking. Als jij je fiets niet meer wilt en je wilt hem weggeven, is dat heel aardig. Maar als je die fiets wilt verkopen is dat je goed recht en helemaal niet gierig. Kom nou.
dubbel
Met een pannenlikker een potje uitschrapen vind ik niet knieperig. Ik maak ook alles op tot het laatste beetje. Dat zijn wel spullen waar ik voor heb betaald, en niet een ander heb laten betalen of zo.

Wat ik wel een beetje knieperig vind was een vriend die vertelde dat hij ging hardlopen met een race op dezelfde dag als de race, maar hij wilde niet de administratie/kosten van 15 euro betalen. Nu vraag ik me sowieso af of hij er dan niet tussen uit wordt gehaald (of het een afgesloten parcours is zeg maar). Maar ik snap niet dat hij dan niet op een andere dag gaat, of zelf een km route ergens gaat rennen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vlgs mij kan je wel mee doen met de race dan, maar je krijgt geen medaille niks.
Oh ja, dat kan natuurlijk. Maar ik vind het dan toch gek dat je niet bijdraagt aan de kosten voor de organisatie, de wegwijzertjes en de EHBOers en zo. Ik neem aan dat ze mensen zonder nummer dan geen hulp zouden geven als ze het nodig hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Bij de races waar ik aan meegedaan heb, had je toch echt een startnummer nodig om het parcours op te komen. Ik vraag me dus af of dat hem gelukt is.
quote:Lariba schreef op 30 november 2014 @ 10:37:

Bij de races waar ik aan meegedaan heb, had je toch echt een startnummer nodig om het parcours op te komen. Ik vraag me dus af of dat hem gelukt is.Ik hoor het later vandaag
quote:boebezoebe schreef op 29 november 2014 @ 21:27:

Met een pannenlikker een potje uitschrapen vind ik niet knieperig. Ik maak ook alles op tot het laatste beetje. Dat zijn wel spullen waar ik voor heb betaald, en niet een ander heb laten betalen of zo.

.

Dat doe ik ook hoor, met een pannenlikker flesjes leegschrapen

Heb ik ook zo'n speciaal ding wat je op een tandpastatube kan schuiven
Ik weet nou niet of ik het gierig moet scharen of ronduit asociaal vindt:

Van de week een Sinterklaasviering gehad, georganiseerd door vrijwilligers en speciaal bedoeld voor kinderen wiens ouders geen Sinterklaasfeest kunnen betalen.Symbolisch werd wel van elk gezin een bedrag van 1 euro gevraagd om een bloemetje te kopen voor de Sint, de pieten, fotograaf, de band, etc die dit belangeloos deden.

Ik ben daar het hele jaar door actief vrijwilliger geweest en heb een bedrag ook geschonken ten gunste van dit feest, zodat het e.e.a. gekocht kon worden voor de kinderen. Ik had al gezegd dat ik ook die dag zou kunnen helpen, en door de organisatie werd mij gevraagd of ik alsjeblieft mijn kinderen ook wilde meenemen. Heb een van de kinderen meegenomen. Het was echt heel leuk georganiseerd, superleuk gewoon. Aan alles was gedacht: eten, drinken, muziek, schmink, dansers, fotograaf, de hele mikmak.

Voor elk kind was er drinken, chips, koek, pepernoten, etc. Echt heel erg leuk en goed georganiseerd. Per kind waren er cadeau's van ca. 75 euro. Sint deelde elk kind een klein pakket uit, en per gezin was er nog een grote jute zak vol met cadeau's. Per kin echt heel groot pakket: niet alleen speelgoed, maar ook douchegel, nieuwe muts, wanten,sjaals, sloffen. En ook voor mijn kind was er een klein cadeautje geregeld welke sint kon geven, zodat er geen "lege handen" zouden zijn, echt superattent.

Een persoon, die 6 kinderen meehad, had elk kind de instructie gaven om voor hun broertjes en zusjes de limonade te gaan halen. Dus 6x6 fristi,chocomel, appelsap, etc. werd dus meegenomen, en hup bij moeders onder de kinderwagen gestopt. Deze persoon presteerde het ook nog om vervolgens bij de organisator langs te gaan en te zeggen "ik wil wel mijn euro terug want mijn kinderen hebben veel minder gekregen dan de rest en anders vind ik het niet eerlijk"... (ik hoorde dit ná het feest)

Vond het zo belachelijk toen ik dit hoorde...
Oh, mijn reactie is weg.

Latulipe, wat een aso. Ik had die euro afgetrokken van de rekening van de flesjes die ze onderin de kinderwagen had. Het is niet de bedoeling om te gaan hamsteren op zo'n evenement. En ik had haar van de lijst afgehaald, zo iemand verpest het voor de rest.
Cum non tum age
Dat hamsteren doet me denken aan een aflevering van Roy Donders die ik zag. Het neefje van Roy speelde ergens in een pretpark in een musical. Daarna waren er hapjes en drankjes. Oma had al wat flesjes stroop in haar tas gestopt en de anderen konden ook pakken want "er stond nog wat op tafel". Vervolgens sliepen ze met zijn allen in een huisje waarbij de man van Rian al begon met "en we nemen niet het beddengoed mee". Toen kon Rian dus weer het beddengoed uitpakken.

Of dit nou wel of niet echt is, dat soort dingen gebeuren gewoon. Het meest gestolen item uit een hotelkamer is ook de bijbel maar sommige mensen vinden dat de handdoeken ook bij de prijs van de kamer in zit.
ik zou zeggen dat het niet toegestaan is flesjes drinken mee naar huis te nemen
Ik had vroeger ook kennissen die als we in de pauze van het sporten ergens wat hadden gedronken, altijd als laatste opstonden, om dan, als ze dachten dat niemand het zag, met een fikse zwaai alle cupjes melk, suikerzakjes en nog verpakte koekjes in de tas te vegen..

Mijn kind had er eens meegegeten en hij zei: Mama ze hadden daar bij de friet allemaal kleine zakjes mayonaise en ketchup, zo leuk, wil je die zakjes ook eens kopen mam??
waarom zou je handdoeken en dekbedovertrekken jatten. daar hebben tig mensen zich al mee gewassen of onder geslapen. lekker schraal. als je een hotel kan betalen kan je dat ook wel betalen.
Dat is niet gierig maar diefstal. Triest hoor!
Ik heb eens pantoffels uit een luxe hotel meegenomen,want iemand zei dat ze die toch weggooien....

Nooit meer aangehad verder, want ze waren eigenlijk net iets te groot
Zou je zeggen inderdaad... maar met ca. 150 mensen was het erg druk en niet echt controleerbaar. Het "leuke" is, dat deze persoon zelfs gefilmd is terwijl ze alles onder de kinderwagen stopt. Ik denk dat ze er binnenkort ook op wordt aangesproken.

Mijn moeder nam uit het vliegtuig trouwens ook altijd dingen mee als kleine jam, roomboter, suikerzakjes, creamer, etc. (Wat je bij het eten kreeg in je bakje zeg maar) met de redenatie "zonde om weg te gooien". Dat het vervolgens 3 jaar in de koelkast bleef liggen en alsnog werd weggegooid, ach... dat was maar bijzaak
Volgens mij mogen pantoffels inderdaad meegenomen worden uit hotels. Ik heb ook wel eens in hotels geslapen waarbij je een lijst kreeg van dingen die je mee mocht nemen en dingen die moesten blijven staan. Sloffen stonden in alle gevallen op de meeneem lijst.
sloffen worden idd weggegooid als je ze niet meeneemt. net als de shampooflesjes.
quote:pearle schreef op 30 november 2014 @ 16:37:

Ik heb eens pantoffels uit een luxe hotel meegenomen,want iemand zei dat ze die toch weggooien....

Nooit meer aangehad verder, want ze waren eigenlijk net iets te groot

Ik ken wat mensen die voor grote hotels werken. Die sloffen (meestal verpakt in plastic) zijn courtesy of the house en je mag ze meenemen. Net als plastic shampooflesjes en zo. Lang niet iedereen doet dat, maar het wordt ingecalculeerd dat sommige mensen dat wel doen.

Een ander verhaal zijn handdoeken die verdwijnen. Er moeten heel veel mensen zijn met hotelhanddoeken thuis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Is het je verder wel eens opgevallen dat de TV in hotels vaak aan een ketting ligt?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Als je in een vliegtuig een klein potje jam krijgt, en een zakje suiker, vind ik het niet gek als je dat meeneemt. Als jij het niet meeneemt, gaat het in de vuilnis, dat wordt echt niet verzameld voor de volgende. Uit een restaurant het hele potje met suikerzakjes meenemen vind ik iets anders, dat was wel ook voor anderen bedoeld.

En inderdaad, je wilt niet weten wat er allemaal gejat wordt in hotels. Mensen die televisies uit het raam laten zakken, hele meubelstukken meenemen etc. Ons bedrijfsrestaurant raakt jaarlijks honderden bestekonderdelen kwijt, met name tijdens de vakantieperiode. Blijkbaar willen mensen hun eigen bestek niet meenemen naar de camping, dus nemen ze dat van de baas maar mee.
quote:pearle schreef op 30 november 2014 @ 16:33:

Ik had vroeger ook kennissen die als we in de pauze van het sporten ergens wat hadden gedronken, altijd als laatste opstonden, om dan, als ze dachten dat niemand het zag, met een fikse zwaai alle cupjes melk, suikerzakjes en nog verpakte koekjes in de tas te vegen..

Mijn kind had er eens meegegeten en hij zei: Mama ze hadden daar bij de friet allemaal kleine zakjes mayonaise en ketchup, zo leuk, wil je die zakjes ook eens kopen mam?? Heb je kind niet laten vragen waar ze toch die geinige zakjes hadden gekocht?
quote:nausicaa schreef op 30 november 2014 @ 20:29:

Ons bedrijfsrestaurant raakt jaarlijks honderden bestekonderdelen kwijt, met name tijdens de vakantieperiode. Blijkbaar willen mensen hun eigen bestek niet meenemen naar de camping, dus nemen ze dat van de baas maar mee.

Een rechten-studente zei jaren gelegen tegen me: "Ik heb nog maar zo weinig lepels. Ik ga snel weer in het universiteitsrestaurant eten en daar lepels meenemen. Daar missen ze het bestek toch niet."

Ik heb spijt dat ik er niets van gezegd heb.

Ze had wel geld om te reizen tijdens haar studie en ging later doorstuderen voor rechter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven