Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 03 juni 2016 @ 23:50:

Hoort een bakje aardbeien in de winkel nawegen ook bij gierige acties?

Zag het vandaag gebeuren in de supermarkt. Eigenlijk hel onbewust van mijn kant, ik stond gewoon te bedenken dat ik niet wist wat ik moest eten, en hoe ik dat op moest lossen. Intussen keek ik richting weegschaal toen dat gebeurde, meneer begon meteen te zeggen dat hij echt wilde weten of het klopte dat er een pond in zat.

Dit doe ik ook als ik een bakje meepak uit de supermarkt.

Het zal je verbazen in hoeveel bakjes rond de 400 gram zit ipv de 500 gram die op het bakje staat.

Nou komt het ook doordat ik in een groente en fruitwinkel heb gewerkt en daar kwam het vreselijk vaak voor dat mensen met een beste kop op het bakje binnen kwamen lopen.

Dan zat er ipv 500 gram zowat 650 gram in het bakje (open bakjes, dus dat paste gewoon)

Dus ja ik weeg het na, als ik voor een pond betaal, wil ik die pond ook hebben.
Eerste bolletje, tweede bolletje, derde bolletje, vierde bolletje. Waarom zou je dat al 2x2 rekenen? Vind het een béétje vergezocht en inhalig.
quote:MarindaH schreef op 09 juni 2016 @ 07:54:

Eerste bolletje, tweede bolletje, derde bolletje, vierde bolletje. Waarom zou je dat al 2x2 rekenen? Vind het een béétje vergezocht en inhalig.

Het ging om 'elk tweede', toch? Dus eerste, tweede, eerste, tweede. Het kan dat het anders bedoeld was, maar dan heeft die ijsboer het gewoon niet zo handig verwoord.

Je avatar past trouwens prachtig bij dit onderwerp.
Het lijkt me ook met 4 bolletjes, je er 3 betaald. Als je 2 losse ijsjes neemt met elk 2 bolletjes betaal je dus minder. Je had van te voren kunnen overleggen of het mogelijk was om een hoorntje te besparen maar wel de korting te krijgen. Maar goed de ijsman had ook coulant kunnen zijn!
Die ijsman had duidelijker moeten zijn: "per betalende klant 1 gratis bolletje" laat veel minder ruimte voor misverstanden.

Ik had met vier bolletjes ook verwacht dat ik er maar twee zou hoeven te betalen, maar ik zou er behalve een opmerking ook geen punt van maken, zou me niet willen laten kennen voor 1 bolletje.
Ik had 'elk tweede bolletje' ook zo geïnterpreteerd en verwacht dat vierde bolletje ook gratis zou zijn.

Anders had er moeten staan 'het tweede bolletje' in plaats 'elk tweede bolletje'.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:Pluk91 schreef op 08 juni 2016 @ 22:36:

Wauw, ik sta er echt van versteld hoe gierig sommige mensen kunnen zijn!

Ik werk in een winkel waar we een koffietafel hebben staan voor de klanten, kunnen ze een bakje koffie of thee drinken tussen het doen van de boodschappen in. Er is echter een klant die om 8 uur 's ochtends binnenkomt met z'n eigen mok en gerust nog in pyjama om een paar mokken koffie te drinken en het krantje te lezen. Als we geluk hebben koopt hij nog een croissantje maar meestal blijft het bij de gratis koffie en krant.

Oh en om nog maar te zwijgen over alle zakjes suiker, koffiecreamer en thee die spoorloos verdwijnen....Goh, dus die man die in de mediamarkt woont, bestaat echt.
quote:Pluk91 schreef op 08 juni 2016 @ 22:36:

Wauw, ik sta er echt van versteld hoe gierig sommige mensen kunnen zijn!

Ik werk in een winkel waar we een koffietafel hebben staan voor de klanten, kunnen ze een bakje koffie of thee drinken tussen het doen van de boodschappen in. Er is echter een klant die om 8 uur 's ochtends binnenkomt met z'n eigen mok en gerust nog in pyjama om een paar mokken koffie te drinken en het krantje te lezen. Als we geluk hebben koopt hij nog een croissantje maar meestal blijft het bij de gratis koffie en krant.

Oh en om nog maar te zwijgen over alle zakjes suiker, koffiecreamer en thee die spoorloos verdwijnen....Hondsbrutaal, maar toch moet ik er om lachen. In zijn pyama nog wel liefst. Hebben jullie ook een klantentoilet? Na die koffie zal hij vast wel nodig moeten en zijn krantje heeft hij toch al bij zich....
quote:OldWood schreef op 09 juni 2016 @ 07:50:

[...]

Dit doe ik ook als ik een bakje meepak uit de supermarkt.

Het zal je verbazen in hoeveel bakjes rond de 400 gram zit ipv de 500 gram die op het bakje staat.

Nou komt het ook doordat ik in een groente en fruitwinkel heb gewerkt en daar kwam het vreselijk vaak voor dat mensen met een beste kop op het bakje binnen kwamen lopen.

Dan zat er ipv 500 gram zowat 650 gram in het bakje (open bakjes, dus dat paste gewoon)

Dus ja ik weeg het na, als ik voor een pond betaal, wil ik die pond ook hebben.Ik heb het een keer met een zak aardappels gehad. Zou 2,5 kilo zijn, maar bleek krap twee kilo te zijn. Toch lastig als je er opeens achter komt dat je te weinig aardappels hebt als de winkels dicht zijn. Sindsdien weeg ik ook weleens dingen na....vooral die aardappels.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 09 juni 2016 @ 11:40:

[...]

Ik heb het een keer met een zak aardappels gehad. Zou 2,5 kilo zijn, maar bleek krap twee kilo te zijn. Toch lastig als je er opeens achter komt dat je te weinig aardappels hebt als de winkels dicht zijn. Sindsdien weeg ik ook weleens dingen na....vooral die aardappels.

O.a. om deze reden vermijd ik tegenwoordig de supermarkt die het dichtst bij mijn huis is.

Toen ik de volgende dag melding maakte werd ik nog net niet uitgelachen, maar dat hoort mss. eerder thuis in het topic supermarktergernissen.
quote:MonicaG schreef op 09 juni 2016 @ 11:53:

[...]

O.a. om deze reden vermijd ik tegenwoordig de supermarkt die het dichtst bij mijn huis is.

Toen ik de volgende dag melding maakte werd ik nog net niet uitgelachen, maar dat hoort mss. eerder thuis in het topic supermarktergernissen.Dat is echt lullig! Zou er zelf dan ook niet meer komen
quote:pollen schreef op 09 juni 2016 @ 00:59:

Ben wel benieuwd of jullie mij of de winkelier gierig vinden.

Een ijsjeszaak opent het seizoen en heeft als actie: elk tweede bolletje gratis. Vriendin en ik bestellen een ijsje met vier (jaja) bolletjes. We moeten er drie afrekenen. Heb daar wel een opmerking over gemaakt, maar betaald. Had ik het maar moeten vragen van tevoren. Anderen lieten twee van hun bolletjes op een nieuw hoorntje zetten, dan was de tweede wel weer gratis en was de winkelier een extra hoorntje kwijt.

Sindsdien bestel ik max 2 bolletjes hoor, gelijk afgeleerd me zo te laten gaan;-)

Gierig is een wat groot woord, maar ik vind het van jou wel een beetje zeikerig

geniet van je ijsje ipv te gaan mekkeren
quote:pearle schreef op 09 juni 2016 @ 15:50:

[...]

geniet van je ijsje ipv te gaan mekkerenZe zal vast van haar ijsje hebben genoten maar dat doet niet af aan het feit dat als er 'elk tweede bolletje' gratis staat ik me heel goed kan voorstellen dat je verwacht 2 bolletjes te betalen als je er 4 neemt
Ik interpreteer het ook zo hoor, dat je bij 4 bolletjes er twee gratis krijgt.

Als de AH weer een actie heeft van '2=1' dan krijg je ook steeds de tweede gratis. Al koop ik 20 van die artikelen, dan zijn er tien dus gratis.
"Het tweede bolletje gratis" betekent dat je, of je nou twee of zes bolletjes neemt, een gratis bolletje krijgt. "Elk tweede bolletje gratis" betekent dat je, als je er zes bestelt, maar voor drie hoeft te betalen.
Oh dear, how sad, never mind.
Nee, die ijsverkoper is niet gierig, hij is geen held in duidelijk formuleren. maar zo zijn er meer. Als ik in de stad loop en ik zie kledingrekken met een kaart er op : Alles op dit rek 5 euro, of alles in de etalage 10 euro, heb ik ook wel eens de neiging om naar binnen te stappen, 5 of 10 euro op de toonbank te leggen en te vragen om de boel in te pakken voor me. Maar omdat ik bang ben niet begrepen te worden, en grapjes die je uit moet leggen niet grappig zijn, doe ik het maar niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Weten we zeker dat de ijsboer het zo formuleerde, of is het de tekst die de forummer zo had opgevat, en stond er letter niet 'elk tweede...' maar 'het tweede..'
quote:nlies schreef op 09 juni 2016 @ 16:07:

Nee, die ijsverkoper is niet gierig, hij is geen held in duidelijk formuleren. maar zo zijn er meer. Als ik in de stad loop en ik zie kledingrekken met een kaart er op : Alles op dit rek 5 euro, of alles in de etalage 10 euro, heb ik ook wel eens de neiging om naar binnen te stappen, 5 of 10 euro op de toonbank te leggen en te vragen om de boel in te pakken voor me. Maar omdat ik bang ben niet begrepen te worden, en grapjes die je uit moet leggen niet grappig zijn, doe ik het maar nietDat had ik ook bij de melding 'alle colberts nu xx' wat bij navraag alleen gold voor de colberts op het betreffende rek, niet alle colberts in de winkel...
quote:Hayek schreef op 09 juni 2016 @ 16:03:

"Het tweede bolletje gratis" betekent dat je, of je nou twee of zes bolletjes neemt, een gratis bolletje krijgt. "Elk tweede bolletje gratis" betekent dat je, als je er zes bestelt, maar voor drie hoeft te betalen.

Precies, zo moeilijk is het niet

Ik had laatst ook iets wat ik een beetje flauw vond. Een lunchzaak had een actie dat je 10% korting kreeg als je daar ging lunchen als je dat specifieke Facebook-bericht had geliked. Er stond duidelijk vermeld dat het alleen ging om het eten en de korting niet gegeven werd op het drinken.

Ik nam een vriendin mee uit lunchen in die tent. Bij het afrekenen (ik trakteerde dus betaalde uiteraard de gehele rekening) liet ik zien dat bericht geliked te hebben. Toen kreeg ik enkel 10% korting op precies wat ik gegeten had. Dat vond ik toch een beetje flauwig. Heb er overigens niet iets van gezegd
quote:geluksolifantje schreef op 09 juni 2016 @ 15:53:

[...]

Ze zal vast van haar ijsje hebben genoten maar dat doet niet af aan het feit dat als er 'elk tweede bolletje' gratis staat ik me heel goed kan voorstellen dat je verwacht 2 bolletjes te betalen als je er 4 neemt

Haha ik heb van mn ijsje genoten hoor. En ben ook geen discussie aangegaan, heb het alleen wel gevraagd of het vierde bolletje dan niet ook gratis was omdat ik dat wel begrepen had.

Er waren mensen die hun extra bolletjes op een nieuw hoorntje of in een nieuw bakje lieten overscheppen om dan alsnog het tweede bolletje gratis te krijgen. Waaschijnlijk kregen ze de vraag aan de lopende band, want medewerkster reageerde nogal geprikkeld en ik vroeg me af of mijn gedachte nu echt zo gek was. Verder bedroeg de schade een euro per ijsje, dus ik ben er bijna overheen hoor mensen;-)
Dan had ik dus ook de tactiek toegepast van elk een ijsje bestellen met 2 bollen.

En als dat op is het volgende ijsje met weer 2 bollen.

Bespaart je ook nog es dat de onderste bol van 4 bijna gesmolten is tegen dat je de 3 andere op hebt .
quote:pearle schreef op 09 juni 2016 @ 15:50:

[...]

geniet van je ijsje ipv te gaan mekkerenIK had ook gaan mekkeren. En die verkoper had zn ijsje lekker mogen houden.
Ik vind dat voorval met die ijsbolletjes wel echt een gevalletje doordenker hoor.

Ik zou ook hebben beredeneerd dat dus ieder 2e bolletje gratis is. Niet gek vind ik zelf.

Ik zou dus ook wel even raar hebben opgekeken. En er ook wat van hebben gezegd. Echter niet in een mekkermodus.
quote:geluksolifantje schreef op 09 juni 2016 @ 16:12:

[...]

Precies, zo moeilijk is het niet

Ik had laatst ook iets wat ik een beetje flauw vond. Een lunchzaak had een actie dat je 10% korting kreeg als je daar ging lunchen als je dat specifieke Facebook-bericht had geliked. Er stond duidelijk vermeld dat het alleen ging om het eten en de korting niet gegeven werd op het drinken.

Ik nam een vriendin mee uit lunchen in die tent. Bij het afrekenen (ik trakteerde dus betaalde uiteraard de gehele rekening) liet ik zien dat bericht geliked te hebben. Toen kreeg ik enkel 10% korting op precies wat ik gegeten had. Dat vond ik toch een beetje flauwig. Heb er overigens niet iets van gezegd Dat vind ik ook behoorlijk flauw
quote:MonicaG schreef op 09 juni 2016 @ 09:12:

Die ijsman had duidelijker moeten zijn: "per betalende klant 1 gratis bolletje" laat veel minder ruimte voor misverstandene.Dat is een totaal andere actie waarbij ik ook 1 gratis bol kan nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven