Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Waaaaat? Jullie 3 kamers regelen voor hen? Pffff. De brutaliteit zeg. Behalve het geld dat ermee gemoeid is, vind ik het sowieso raar dat ze verwachtten dat jullie alles zouden regelen en faciliteren (ok, op de benzine na dan).
anoniem_349871 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 22:17
53.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissLotus17 schreef:
10-09-2017 22:14
Waaaaat? Jullie 3 kamers regelen voor hen? Pffff. De brutaliteit zeg.
:lol: En uit ervaring weet ik dat zij niets zelf bedenken en wij hen dus moeten entertainen inclusief het voorstel : Zullen we nu een drankje doen? Ja fijn! En bij het afrekenen staan ze met z'n allen aan de deur alsof ze niet weten dat er in het buitenland ook betaald moet worden in kroeg en restaurant. Vandaar dat ik voor dat dagje vroeg wat ze graag eten zodat ik kon koken. En toen ging ik er nog vanuit dat alleen het ouderstel zou komen. Zij zijn heel boos op mij want de kinderen hadden zo uitgekeken naar het eerste weekend logeren in een grote stad samen met hun 'partners'. Prima dan is het voor mij klaar met de vriendschap.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Echt. Ik snap er niks van. Ik zou er ook klaar mee zijn, wat erg!
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
10-09-2017 22:15
Sowieso dat ze zichzelf al uitnodigen om te blijven slapen. Ik had het daar al afgekapt.
Dat kapte ik af door te zeggen dat we daar echt de ruimte niet voor hebben (wij wonen hier al 10 jaar, maar zo lang zijn zij dus al niet meer naar ons gekomen terwijl we elkaar een keer of 5 per jaar zien) maar dat ze eventueel een Airb&b of hotel zouden kunnen nemen. Dat vonden ze een goed idee. Even later in het gesprek zei vriend dat ik niet moest vergeten dat hij de auto echt wel veilig wilde parkeren. Toen pas kreeg ik door dat hij er vanuit ging dat ik alles zou regelen en betalen. Ik heb gezegd dat ze welkom zijn, dat we tijd met ze door willen brengen maar dat ik hun vakantie niet ging organiseren noch betalen. Ze zijn een beetje wereldvreemd, maar zo wereldvreemd kan je toch echt niet zijn zonder knieperig te zijn. Gevalletje jeugdvriend en andere kanten op gegaan. Hij is 'alleen' nog wel erg leuk maar in de gezinssetting wordt hij blijkbaar een ander mens. En de opmerking: 'jullie verdienen veel meer dan wij en ik vind het niet kunnen dat jij vindt dat wij moeten betalen om bij jullie op bezoek te komen' deed het 'em helemaal.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zij zijn heel boos op mij want de kinderen hadden zo uitgekeken naar het eerste weekend logeren in een grote stad samen met hun 'partners'.
Ik kan me zo voorstellen dat de pubers een heel ander idee hebben van "logeren in de grote stad met partner", daar horen geen ouders en hun vrienden bij. Of ze moeten even knieperig zijn als hun ouders. Maar als partner van puber zou ik me zeer ongemakkelijk voelen. Of is dat tegenwoordig anders?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
10-09-2017 22:10
En daar ging de vriendschap en nu definitief. Bevriend stel woont 250 km verderop. Meestal rijden wij hun kant uit omdat we nog familie en vrienden in de buurt hebben. Maar voor hun verjaardagen bijvoorbeeld rijden we wel speciaal naar hen toe. Man en ik zijn alleen, zij hebben 2 pubers met aanhang. Tijd geleden belde vriend met de 'boodschap' dat ze nog een keer naar ons in Amsterdam wilden komen. Gezellig! Wanneer had je voor ogen? Heel precies die datum. Dat kon voor man niet, die werkt dat weekend. Dat kwam al 'verkeerd' aan want hij kon toch vrij nemen als zij heel speciaal zo ver naar ons zouden komen? Man regelt vervanging voor die dag. Ze zouden volgende zaterdag komen, dus ik bel vandaag met de vraag wat hun planning is, wat ze graag willen eten en wat ze willen doen. Krijg ik een heel verhaal over kinderen, aanhang, kaartjes, wensrestaurant en dat zij wel vroege vogels waren, dus dat ze zondag een beetje bijtijds naar de stad wilden. Eh... logeren, pubers en aanhang (die wij niet kennen want nog heel vers)... eh hoezo en waar? Bij ons thuis dus. Dat gaat logistiek helemaal niet in ons huis. (En er was geen weekendje afgesproken. Ik wil niet mijn hele weekend met zoveel mensen doorbrengen en man werkt zondag.). Oh daar hadden ze niet op gerekend, maar dan kon ik vast een hotel voor hen reglen (3 kamers) want zij betaalden de benzine al. Eh nee, ik betaal jullie gezinsuitje niet. Voor koken zou ik geen geld gevraagd hebben, maar dit is gewoon te gortig. Boos! Wij zijn gierig en niet gastvrij terwijl wij bij hen altijd welkom zijn. Eh, we worden met z'n 2 uitgenodigd en blijven een paar uurtjes. We eten meestal in een restaurant en betalen dat dan zelf. Onze benzine kost natuurlijk niets.
Het geld is nog het minste van mijn 'opstandigheid'. De evidente waarmee verwacht wordt dat wij hen helemaal fasciliteren en onze vrije tijd opofferen (en dan nog een dag de rotzooi opruimen) zodat zij een leuk georganiseerd gezinsweekend kunnen doorbrengen stuit me gewoon tegen de borst.
Bizar o_o
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
10-09-2017 22:49
Zij zijn heel boos op mij want de kinderen hadden zo uitgekeken naar het eerste weekend logeren in een grote stad samen met hun 'partners'.
Ik kan me zo voorstellen dat de pubers een heel ander idee hebben van "logeren in de grote stad met partner", daar horen geen ouders en hun vrienden bij. Of ze moeten even knieperig zijn als hun ouders. Maar als partner van puber zou ik me zeer ongemakkelijk voelen. Of is dat tegenwoordig anders?
De pubers zijn 15 en 17 en als kind kenden wij hen erg goed, ze kwamen in vakanties vaak bij ons logeren en hebben man en mij 'hoog' omdat wij andere dingen met hen deden dan hun ouders en ze dat erg leuk vonden. Dat contact is afgelopen jaren veel minder omdat ze natuurlijk in vakanties hun eigen leventje met vriendjes hadden. Afgelopen tijd (met de komst van de verkeringen) is er blijkbaar veel gepraat over die tijd bij ons en hebben de ouders dat vuurtje nog wat aangewakkerd door hen een weekendje 'luxe' in de stad voor te spiegelen. Alleen waren ze even vergeten om dat met ons te overleggen. Ik voel me niet verantwoordelijk voor de teleurstelling van de pubers, dat mogen de ouders oplossen. En ik hoef niet te weten dat wij de 'boeven' in de uitleg zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
#Nlies: De pubers van een andere 'verre' vriendin komen hier ook met hun liefjes logeren. Die pubers zien ons ook als vrienden waar ze kunnen crashen, de sleutel krijgen en hun gang kunnen gaan binnen onze huisregels. Vind ik prima als het afgesproken is en ze hun troep opruimen. Meestal verwennen we ze ook nog eens extra met een volle koelkast en een OV weekendkaart of zo. Gewoon leuk! Maar de pubers van dit stel mogen denk ik niet alleen met vakantie met hun liefjes.
oudblond wijzigde dit bericht op 10-09-2017 23:35
0.85% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
06-09-2017 14:10
Hier in de buurt zit een heel groot all you can eat restaurant.
Waar je voorheen altijd gewoon zelf glazen flesjes drinken kon pakken, en pakjes ed.
Toen ik een tijd geleden aan een medewerker vroeg waar die gebleven waren vertelde hij mij dat die voortaan bij de bar te bestellen zijn en dat ze de flesjes ook bij de bar voor je openen omdat er zo enorm veel gestolen werd en nog steeds word.
Hij vertelde ook dat mensen gewoon hele stukken vlees meenemen, en fruit en schaaltjes en kopjes.
Er was een snoepbuffet die ze naar voren bij de kassa hebben moeten plaatsen omdat mensen hun zakken er anders mee vol staken en meenamen.
Toetjes schenen ook heel populair te zijn en dan met schaaltje of bakje en al :facepalm:
Ach dat moet ABC in Velp zijn.
Top restaurant maar dat snoep werd echt met scheppen tegelijk in tassen gedaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie, wat bizar :O
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik hoorde laatst een klasgenoot van mij tegen een andere klasgenoot zeggen dat ze nog €2,73 van de pizza kreeg van haar. Ik vond vooral het precieze bedrag erg grappig :lol: Ik snap dat je niet alles voor een ander gaat betalen, maar als de één een keer €2,73 meer betaalt, betaalt de ander toch de volgende keer iets meer haha? Ik vond het bijzonder..
Alle reacties Link kopieren
2 x is niet nodig
oudblond wijzigde dit bericht op 10-09-2017 23:30
94.29% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
#Dolfijntje:
Bizar ja en daar had ik nog mee kunnen leven als jeugdvriend - zoals vanouds - in lachen was uitgebarsten omwille van onze verschillen. Maar nu is het echt 'op'. Jammer want hij heeft echt veel voor me betekend toen ik jong was. Onder andere in de tijd dat mijn vader stervende was en de jaren daarna (we hadden allebei een relatie, dus er heeft nooit iets in die zin gespeeld). Hoe verschillend we ook altijd geweest zijn, we begrepen elkaar en leerden van elkaar en hadden veel humor hierover samen. Ik merk dat ik het moeilijk van en voor mezelf vind dat ik na meer dan 30 jaar vriendschap die deur dicht doe.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
amarna schreef:
10-09-2017 10:20
Is "ik zit vol " een onbeschofte uitdrukking? Beetje overdreven. Is voor mij een heel gewone uitdrukking. En ik ben keurig opgevoed.
Voor jou is dat blijkbaar gewoon, omdat het je niet geleerd is hoe het wel hoort.
Ik vraag mij af wat je verstaat onder 'keurig opgevoed' als je 'ik zit vol' zegt.
Dat je dat niet hoort te zeggen is nou zo ongeveer de 'basis' van je opvoeding.
Je kunt beter zeggen; 'Ik heb genoeg gegeten'.
'Ik zit vol' zeggen mensen die hun broek op de 'vreethaak' doen, terwijl ze aan tafel zitten. Of die met één arm hangend onder de tafel eten en niet fatsoenlijk met mes en vork kunnen eten.
sinnombre schreef:
11-09-2017 07:18
Voor jou is dat blijkbaar gewoon, omdat het je niet geleerd is hoe het wel hoort.
Ik vraag mij af wat je verstaat onder 'keurig opgevoed' als je 'ik zit vol' zegt.
Dat je dat niet hoort te zeggen is nou zo ongeveer de 'basis' van je opvoeding.
Je kunt beter zeggen; 'Ik heb genoeg gegeten'.
'Ik zit vol' zeggen mensen die hun broek op de 'vreethaak' doen, terwijl ze aan tafel zitten. Of die met één arm hangend onder de tafel eten en niet fatsoenlijk met mes en vork kunnen eten.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Wist niet dat 'ik zit vol' zo onbeleefd was.
KyloRen schreef:
11-09-2017 07:32
Omdat ze ook zwaar overdrijven. Net zoals de mensen hier die iemand een zware crimineel vinden omdat ze af en toe een zakje thee meeneemt naar huis.

Dingen worden hier altijd uit z'n verband getrokken, dit vind ik er één van.
Soms worden dingen op het VF idd erg overdreven. Maar geloof me, ik zit vol, is echt heel erg volks en plat.
sinnombre schreef:
11-09-2017 07:18
Voor jou is dat blijkbaar gewoon, omdat het je niet geleerd is hoe het wel hoort.
Ik vraag mij af wat je verstaat onder 'keurig opgevoed' als je 'ik zit vol' zegt.
Dat je dat niet hoort te zeggen is nou zo ongeveer de 'basis' van je opvoeding.
Je kunt beter zeggen; 'Ik heb genoeg gegeten'.
'Ik zit vol' zeggen mensen die hun broek op de 'vreethaak' doen, terwijl ze aan tafel zitten. Of die met één arm hangend onder de tafel eten en niet fatsoenlijk met mes en vork kunnen eten.
Wow, ik had echt geen idee.

Overigens eet ik ook niet fatsoenlijk met mes en vork (mes links, vork rechts; de gruwel).

Keurig opgevoed is volgens mij vooral een ander niet in verlegenheid brengen. Dus ook respectvol praten over mensen die andere gebruiken hebben.

Terug on topic; wow oudblond wat ontzettend stom van die oudvrienden
HasseSimonsdochter schreef:
11-09-2017 07:44
Maar geloof me, ik zit vol, is echt heel erg volks en plat.

In 1920 misschien. Net zoals je officieel geen 'eet smakelijk' mag zeggen (als je uit begin vorige eeuw kwam en van adel was). Overdreven om je daar zo over op te winden zeg.
Tr0tter schreef:
11-09-2017 07:53
In 1920 misschien. Net zoals je officieel geen 'eet smakelijk' mag zeggen (als je uit begin vorige eeuw kwam en van adel was). Overdreven om je daar zo over op te winden zeg.
Ik wind me niet op. Ik zeg dat het volks en plat is. En dat is ook zo. Of je dat nu leuk vindt of niet.
HasseSimonsdochter schreef:
11-09-2017 08:04
Ik wind me niet op.

Jij misschien niet, maar anderen wel.

Ik zeg dat het volks en plat is. En dat is ook zo. Of je dat nu leuk vindt of niet.

Nee hoor, dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig echt niet meer. Of vind je het ook onbehoorlijk, volks en plat als iemand 'eet smakelijk' tegen je zegt?
KyloRen schreef:
11-09-2017 07:59
Dit dus. Vraag me af of ze mensen gaat verbeteren als ze eters heeft en 'ik zit vol' zeggen :)
Als je je iets afvraagt of "ze" dat zegt mag je dat ook gewoon vragen hoor. Overigens vind ik het een beetje een domme vraag. Uit mijn post Kun je afleiden dat ik etiquette belangrijk vind. Dus: Nee ik verbeter geen eters. Ik moet daar wel eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit eters heb gehad die "ik zit vol" zeggen. Mocht dit ooit voorkomen dan zal ik als goed gastvrouw natuurlijk geen gasten verbeteren. Dat is nl. erg
onbeleefd. Wist je dat ook niet?
Tr0tter schreef:
11-09-2017 08:07
Jij misschien niet, maar anderen wel.





Nee hoor, dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig echt niet meer. Of vind je het ook onbehoorlijk, volks en plat als iemand 'eet smakelijk' tegen je zegt?
Trotter, het is echt plat. Zeg je zelf "ik zit vol" misschien? En heb je niet door dat het echt plat is?
KyloRen schreef:
11-09-2017 08:09
:rofl:

Het zit je wel dwars hè :)
Nee hoor mij zeker niet, maar jullie volgens mij wel. Ik mag weer aan de slag, fijne werkdag!
HasseSimonsdochter schreef:
11-09-2017 08:09
Trotter, het is echt plat.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Blijkbaar zeg je dus wel 'eet smakelijk', terwijl dat uit dezelfde tijd stamt en net zo volks, plat en onbeleefd was als 'ik zit vol'...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven